F1 host på nettet
Fra : Kafoka

Dato : 29-12-02 22:04

Hej Alle

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg vil gerne hoste lød i F1 2002
så jeg kan spille meb vennerne over nettet. Jeg kan sagtens gå ind i andres
spil men mine venner kan ikke se mine spil. Jeg har en router som jeg selv
kan konfigurer.

Er det fordi jeg sidder bag NAT i routeren ? Hvis ja hvordan ændre jeg så
det?

Jeg har ikke kunnet finde nogen beskrivelse nogen steder.

Hilsen og godt nytår.
Sten

Fra : Tve

Dato : 29-12-02 22:30

Hej

Jeg kender så udmærket dit problem- oplever det selv. Jeg har dog ikke lige
prøvet via dette spil, men via MOHAA. I går var jeg inde på nogle clan sider
og fandt de relevante oplysninger der skulle til at få ændret mine
opsætninger i routeren/NAT. Vil anbefale dig at søge noget hjælp på nogle
"fan sider" der er der tit nogen der hjælper hinanden.

Ved ikke om jeg har hjulpet, men det er altid rart ikke at være alene i
denne søde juletid....

Tve

Fra : Kafoka

Dato : 29-12-02 22:43

Hej Tve

Tak for dit hurtige svar.
Jeg må rundt og kikke.
Har du mulighed for at beskrive hvad di opsætning til mohaa skulle være da
jeg så sikkert også vil få problemer dem det spil.

Hilsen
Sten

Fra : Karsten Borchers

Dato : 30-12-02 03:13

Jeg hoster jævnligt løb i F12002/GTR2002, og har åbnet følgende porte :
3297-3301
3397
3497
17677
30477

Da jeg ikke ved (har ikke gidet teste) om det er tale om UDP eller TCP har
jeg bare åbnet for det i både UDP og TCP.
I nogle routere kan man dog ikke definere om det skal være UDP eller TCP, så
der åbnes der for begge.

Men hvis F12002 serveren restartes (hvis hosten f.eks. skal skifte bil,
bane, indstillinger etc.), så kan klienterne ikke komme på igen. Der
restarter jeg så maskinen, og så kan de joine igen.

/ Karsten Borchers
www.racesimcentral.com
www.simracing.dk

Fra : sten

Dato : 30-12-02 12:21

Hej Karsten

Tak for dit svar

Jeg vil lige høre to ting. Har du hlere pc'er på netværk hos dig, koblet på en ADSL?
Når du Host'er gør du det så via GameSpy?

Hilsen

Sten

Fra : Karsten Borchers

Dato : 30-12-02 17:34

Ja jeg har flere maskiner i et netværk bag en Cisco router (TDC Netekspres).
Jeg hoster blot gennem F12002's eget interface, men fravælger at "announce"
min server, så den ikke ses på GameSpy.

IP'en til serveren poster jeg i vores forum, eller i den WinVROC chat (Grand
Prix Legends tool) vi gerne hænger i før løbene.
Kig forbi vores forum hvis det er. Ganske vist er det GTR2002 Mod'en til F1
2002 vi bruger tiden på, og ikke selve F1 2002.
(GTR2002 foregår nede i Sports & Touringcars forummet).
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=10

/ Borchers