vudering af maskine med forskelligt grafik~
Fra : Henrik Petersen

Dato : 29-12-02 16:34

Hej læser

Svigerfar skal have følgende PC´er som jeg samler.
Hvad for et grafikkort skal jeg vælge
P.M.Daytona GeForce4 mx440 AGP, 64 MB DDR tv-out
eller
P.M.Daytona GeForce3 TI200 AGP, 128 MB DDR tv-out.

Computeren skal have Win XP pro og office XP, han spiller ikke ok måske
tetris

han komfiguration bliver

MB ASUS A7V8X SKT A KT400 3xDDR AGP 8X 6xPCI ATA/133 LAN LYD USB2.0
AMD Athlon XP 1900+ 1600 MHz/266
Igloo 2320 Silent Socket A CPU køler

Seagate Barracuda 4 40 GB 7200 rpm Barracuda 4 Silent
Codegen 6039 USB Front ATX Miditower, 300 Watt PSU, Low noise
512 MB DDR PC2700 DDR RAM Samsung
1,44 Floppy
Samsung Samtron 96P 19" SVGA Digital 0.22 dpi, 1600x1200
MODEM 56K/V90 EXT CREATIVE USB
DVD Lite-On 48x16x

MVH
Henrik Petersen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 29-12-02 17:01

Henrik Petersen wrote:

<snip>
> Computeren skal have Win XP pro og office XP, han spiller ikke
> ok måske tetris

Hvis han alligevel ikke skal spille spil på den, hvorfor så ikke
vælge et kort med bedre 2D-kvalitet end de to nævnte, det bliver
ikke svært at finde...

> han komfiguration bliver
<snip>
> MB ASUS A7V8X SKT A KT400 3xDDR AGP 8X 6xPCI ATA/133 LAN
> LYD USB2.0

Er det virkeligt nødvendigt med et KT-400-baseret board, de
ekstra penge kan bruges meget bedre på andre dele af maskinen.

> AMD Athlon XP 1900+ 1600 MHz/266
> Igloo 2320 Silent Socket A CPU køler
>
> Seagate Barracuda 4 40 GB 7200 rpm Barracuda 4 Silent
> Codegen 6039 USB Front ATX Miditower, 300 Watt PSU, Low
> noise
<snip>

Et lidt bedre kabinet ville heller ikke skade, specielt ikke når
det gælder evnen til at dæmpe vibrationerne fra DVD-drevet.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : pondus

Dato : 29-12-02 18:01

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 512 MB DDR PC2700 DDR RAM Samsung
> 1,44 Floppy
> Samsung Samtron 96P 19" SVGA Digital 0.22 dpi, 1600x1200

Vælg et andet dvd drev dette larmer meget når en dvd eller cd spinder op og
kører
taler af bitter erfaring

> MVH
> Henrik Petersen

mvh
kuno

---

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-12-02 22:56

Henrik Petersen wrote:
> [...]
> P.M.Daytona GeForce3 TI200 AGP, 128 MB DDR tv-out.
>
> Computeren skal have Win XP pro og office XP, han spiller ikke

Køb et ATI Radeon kort istedet eller et Matrox, de er klar bedre
i 2D.

> MB ASUS A7V8X SKT A KT400 3xDDR AGP 8X
> 6xPCI ATA/133 LAN LYD
> USB2.0 AMD

Kender det ikke, men lyder en smule overkill til det forbrug
du antyder.

> Athlon XP 1900+ 1600 MHz/266

Hvad med en mindre en, der kan spares et par hundrede kroner,
hvis det betyder noget!

> Igloo 2320 Silent Socket A CPU køler

Kender den ikke, men ville personligt finde en der ikke støjere
mere end 21dB.

> Seagate Barracuda 4 40 GB 7200 rpm Barracuda 4 Silent

Den er jeg med på, pga. lydniveauet og pga. det ikke lyder
til han skal bruge en mega højtydende maskine.

> Codegen 6039 USB Front ATX Miditower, 300 Watt PSU,
> Low noise

Jeg ville nok også, som en anden skriver, købe et kabinet af
bedre kvalitet. Bl.a. for at mindske støj.

> 512 MB DDR PC2700 DDR RAM Samsung

Fint valg, men hvorfor PC2700?
Passer de til det valgte bundkort? Fordi så forstår jeg ;)

> 1,44 Floppy

Tjaa, det skal man jo bruge engang imellem ;)

> Samsung Samtron 96P 19" SVGA Digital 0.22 dpi,
> 1600x1200

Rigtigt godt valg, har selv en 76P ;)

> MODEM 56K/V90 EXT CREATIVE USB

Tjaa... ;)

> DVD Lite-On 48x16x

Kender det ikke, men de andre er vist ikke glade for det ;(
Har kun hørt godt om Pioneer.

/Mikael