/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Dansk Kabel TV sikkerhedsløsninger
Fra : Flemming


Dato : 29-12-02 16:06


Hos Dansk Kabel TV skal man vælge sikkerhedsløsning.

Kan man nøjes med løsningen "ingen sikkerhed" hvis man installerer firewall
software og har antivirus ?

Er der nogen som kan uddybe noget om løsningen "basis sikkerhed" ?
God, dårlig ????? Kan man se webcam, avi film, m.m. med den løsning ?

mvh
Flemming



 
 
Jesper Louis Anderse~ (29-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Louis Anderse~


Dato : 29-12-02 16:19

On Sun, 29 Dec 2002 16:05:40 +0100, Flemming <worldofsport@hotmail.com> wrote:
>
> Hos Dansk Kabel TV skal man vælge sikkerhedsløsning.

Q: Hos Firma XXX kan man vælge en sikkerhedsløsning. Hvad opnår jeg ved
denne løsning?

A: Problemet med disse såkaldte ``sikkerhedsløsninger'' er at Firma XXX
intet ved om din sikkerhedspolitik. Kun du kan afgøre om en firewall
skal frafiltrere en given datastrøm, og det kræver desuden viden på
protokolplan. Du vil ikke opnå ekstra sikkerhed med en sikkerhedsløsning
hvis du ikke har nogen services kørende lokalt. Desuden vil du
sandsynligvis finde at løsningen danner flere problemer end den løser.

> Kan man nøjes med løsningen "ingen sikkerhed" hvis man installerer firewall
> software og har antivirus ?

Du skal finde ud af hvilken type netværkstrafik du tillader i dit
interne netværk. Skal PMTU discovery være tilladt f.eks? Det gør du ved
at lave en politik der fortæller hvordan din maskine skal beskyttes.

> Er der nogen som kan uddybe noget om løsningen "basis sikkerhed" ?
> God, dårlig ????? Kan man se webcam, avi film, m.m. med den løsning ?

Hvis du, som sidder med materialet, ikke kan, er der ikke stor
sandsynlighed for at vi andre kan.

--
Jesper

Anders S. (29-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders S.


Dato : 29-12-02 21:03


"Flemming" <worldofsport@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e0f0f4a$0$35815$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Hos Dansk Kabel TV skal man vælge sikkerhedsløsning.
>
> Kan man nøjes med løsningen "ingen sikkerhed" hvis man installerer
firewall
> software og har antivirus ?
>
> Er der nogen som kan uddybe noget om løsningen "basis sikkerhed" ?
> God, dårlig ????? Kan man se webcam, avi film, m.m. med den løsning ?

Vælg router løsningen og du er godt på vej.

MVH
Anders



Peter Sepstrup (29-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Sepstrup


Dato : 29-12-02 21:47

> Vælg router løsningen og du er godt på vej.

Jeg har læst indtil flere steder at firewallen i den router er lidt af et
problem barn... men jeg har ikke selv prøvet den, jeg holder mig indtil
videre til en god og velkonfiguret software firewall. Deres basis sikkerhed
vil jeg absolut fraråde, da du så ikke får en puplic IP på din maskine, og
det er i mange tilfælde træls, desuden spære den for en masse porte!

Men husk at en firewall aldrig er bedre end den der konfigurere den, så få
evt. hjælp til det hvis du ikke selv er så sikker inden for sikkerhed (det
lød hvist lidt dumt, men meningen kom frem



Keld Damsbo (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Keld Damsbo


Dato : 07-01-03 20:07

> Jeg har læst indtil flere steder at firewallen i den router er lidt af et
> problem barn... men jeg har ikke selv prøvet den, jeg holder mig indtil
> videre til en god og velkonfiguret software firewall.

En hardware router/firewall er bedre da en softwareløsning som regel er sat
forkert op og de fleste kunder ikke følger med i hvad der sker af nye tiltag
på markedet.
DI-604 er ikke et problembarn, men desværre blev der fra D-Link sendt nogle
få stykker i starten med en firmware som ikke var optimal. Den firmware som
der siden er sendt med 1.62B2 har ingen problemer.

> Deres basis sikkerhed
> vil jeg absolut fraråde, da du så ikke får en puplic IP på din maskine, og
> det er i mange tilfælde træls, desuden spære den for en masse porte!

Det er ikke korrekt, man får en offentilig dynamisk adresse.

> Men husk at en firewall aldrig er bedre end den der konfigurere den, så få
> evt. hjælp til det hvis du ikke selv er så sikker inden for sikkerhed (det
> lød hvist lidt dumt, men meningen kom frem

Du har helt ret i at en software løsning kræver en del viden om netværk.
Jeg vil ikke råde nogen til en softwareløsning.

En Router er den bedste løsning, det kan være D-Link 604 eller andet.



Lars Møller (29-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Møller


Dato : 29-12-02 23:50


Flemming wrote:

>Hos Dansk Kabel TV skal man vælge sikkerhedsløsning.
>
>
Er der tale om en sikkerhedsløsning der omfatter firmaet, eller omfatter
den også andre: Kunder, samarbejdspartnere o.lign??

>Kan man nøjes med løsningen "ingen sikkerhed" hvis man installerer firewall
>software og har antivirus ?
>
Hvis der er tale om firewall software på de enkelte PC'er i en
virksomhed, så er det nok ikke løsningen. Det betyder jo at man lader
sit netværk stå åbent, og så beskytter enkelte enheder på det lokale
net, nogenlunde som at lade hoveddøren stå ulåst, og beskytte de enkelte
rum med billige hængelåse fra Netto

>Er der nogen som kan uddybe noget om løsningen "basis sikkerhed" ?
>God, dårlig ????? Kan man se webcam, avi film, m.m. med den løsning ?
>
>
Begrebet "basis sikkerhed" kræver nok en nærmere uddybning. Det er din
sikkerhedspolitik der bestemmer hvor smertegrænsen går, hvilken risiko
er du villig til at løbe, og hvor meget kan du lukke for, uden at genere
brugen af nettet. Det vigtigste er at få viden om de risici der findes,
vurdere sansynligheden for at du bliver ramt af disse, og så vælge hvad
du tør/behøver.
Dette gøres lettest ved at lave en sikkerhedspolitik og en
risikovurdering før du vælger løsning. Når du så ved hvad du vil
beskytte dig mod, så vælger du en sikkerhedsløsning. Ellers vil du altid
få en løsning der IKKE svare til dine forventninger.

Med venlig hilsen

Lars P. Møller
lars (snabela) sikker-it.dk



Flemming (30-12-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 30-12-02 11:25

Hej !

Til Lars:
Brugere af den nævnte udbyder kan bedst svare på mit spørgsmål tror jeg.
Det er noget med om hvilken løsning der er bedst.

Til Peter Sepstrup:
Jeg forstår ikke helt hvad det betyder for mig, at jeg har basisløsningen.
Hvad er det jeg går glip af?

mvh
Flemming


"Lars Møller" <larsmo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3E0F7C08.9070103@post3.tele.dk...
>
> Flemming wrote:
>
> >Hos Dansk Kabel TV skal man vælge sikkerhedsløsning.
> >
> >
> Er der tale om en sikkerhedsløsning der omfatter firmaet, eller omfatter
> den også andre: Kunder, samarbejdspartnere o.lign??
>
> >Kan man nøjes med løsningen "ingen sikkerhed" hvis man installerer
firewall
> >software og har antivirus ?
> >
> Hvis der er tale om firewall software på de enkelte PC'er i en
> virksomhed, så er det nok ikke løsningen. Det betyder jo at man lader
> sit netværk stå åbent, og så beskytter enkelte enheder på det lokale
> net, nogenlunde som at lade hoveddøren stå ulåst, og beskytte de enkelte
> rum med billige hængelåse fra Netto
>
> >Er der nogen som kan uddybe noget om løsningen "basis sikkerhed" ?
> >God, dårlig ????? Kan man se webcam, avi film, m.m. med den løsning ?
> >
> >
> Begrebet "basis sikkerhed" kræver nok en nærmere uddybning. Det er din
> sikkerhedspolitik der bestemmer hvor smertegrænsen går, hvilken risiko
> er du villig til at løbe, og hvor meget kan du lukke for, uden at genere
> brugen af nettet. Det vigtigste er at få viden om de risici der findes,
> vurdere sansynligheden for at du bliver ramt af disse, og så vælge hvad
> du tør/behøver.
> Dette gøres lettest ved at lave en sikkerhedspolitik og en
> risikovurdering før du vælger løsning. Når du så ved hvad du vil
> beskytte dig mod, så vælger du en sikkerhedsløsning. Ellers vil du altid
> få en løsning der IKKE svare til dine forventninger.
>
> Med venlig hilsen
>
> Lars P. Møller
> lars (snabela) sikker-it.dk
>
>



Peter Sepstrup (31-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Sepstrup


Dato : 31-12-02 08:01

> Til Peter Sepstrup:
> Jeg forstår ikke helt hvad det betyder for mig, at jeg har basisløsningen.
> Hvad er det jeg går glip af?

Hova... jeg var lige lidt for hurtig før.... de har jo for nylig ændret det
så alle for puplic IP, men ifølge deres hjemmeside spære de for en del
porte, og kun porte til (klipper fra www.dk-tv.dk ):

"websurfing, mail, news, FTP og homebanking"

er åbne...

Og ting som (også klippet fra deres side):

"f.eks. Online spil, Netmeeting, ICQ, VPN, Telnet, Filesharing, Remote
desktop og tilsvarende programmer"

Er der spæret for... Hvilket jeg synes er træls... ikke at kunne få fuld
udbytte af sin Internet forbindelse



Flemming (31-12-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 31-12-02 10:40

Hej Peter

Ja, og hvad med f.eks. anti-virus opdatering ? Det er der jo nok heller ikke
adgang til ???

mvh
Flemming

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1140c1$0$47066$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Til Peter Sepstrup:
> > Jeg forstår ikke helt hvad det betyder for mig, at jeg har
basisløsningen.
> > Hvad er det jeg går glip af?
>
> Hova... jeg var lige lidt for hurtig før.... de har jo for nylig ændret
det
> så alle for puplic IP, men ifølge deres hjemmeside spære de for en del
> porte, og kun porte til (klipper fra www.dk-tv.dk ):
>
> "websurfing, mail, news, FTP og homebanking"
>
> er åbne...
>
> Og ting som (også klippet fra deres side):
>
> "f.eks. Online spil, Netmeeting, ICQ, VPN, Telnet, Filesharing, Remote
> desktop og tilsvarende programmer"
>
> Er der spæret for... Hvilket jeg synes er træls... ikke at kunne få fuld
> udbytte af sin Internet forbindelse
>
>



Peter Sepstrup (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Sepstrup


Dato : 02-01-03 08:17

> Ja, og hvad med f.eks. anti-virus opdatering ? Det er der jo nok heller
ikke
> adgang til ???

Nej måske ikke, det kommer lidt an på hvad port det benytter, måske det
bruger port 80 (alm internet surf port) så vil det virke, men ellers ikke,
hvilket jo er særdeles upraktisk...



Flemming (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 05-01-03 19:07

Hej Peter !

Tak for dine svar !!!!!!

Kan du eller en anden herinde forklare, hvordan jeg undersøger, hvilken port
mit antivirusprogram benytter (jeg anvender Panda antivirus) ?

Og hvilken port bruger Update/services i win 2000 ?

Og sidst men ikke mindst, nogen der ved om man alm. webserfing i
basisløsningen hos Dansk Kabel TV også omfatter webcam, avi-film, o.l. ?

En skam at selskabet ikke kan informere kunderne lidt bedre. Virker som om,
at de er totalt ligeglade med de kunder, der ikke vælger en løsning med
hardware firewall, hvor de kan tjene på avancen. Os andre (som trods alt er
KUNDER) er de åbenbart totalt ligeglade med, da de ikke svarer emails og det
er helt umuligt at ringe dem op.
De har jo sat en deadline her den 7. januar, hvor deres kunder skal træffe
beslutning. Men servicere kunderne er de ligeglade med. Så siger de nok
bagefter: I fik jo chancen for at vælge en hardware firewall, osv.

Andre med samme problemer ?

mvh
Flemming


"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3e13e766$0$47066$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Ja, og hvad med f.eks. anti-virus opdatering ? Det er der jo nok heller
> ikke
> > adgang til ???
>
> Nej måske ikke, det kommer lidt an på hvad port det benytter, måske det
> bruger port 80 (alm internet surf port) så vil det virke, men ellers ikke,
> hvilket jo er særdeles upraktisk...
>
>



Keld Damsbo (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Keld Damsbo


Dato : 07-01-03 20:20

> Kan du eller en anden herinde forklare, hvordan jeg undersøger, hvilken
port
> mit antivirusprogram benytter (jeg anvender Panda antivirus) ?

Vil virke

> Og hvilken port bruger Update/services i win 2000 ?

Virker garanteret

> Og sidst men ikke mindst, nogen der ved om man alm. webserfing i
> basisløsningen hos Dansk Kabel TV også omfatter webcam, avi-film, o.l. ?

Er ikke omfattet af almindelig websurfing. Du skal huske på at Danske Kabel
TV ikke har ansvaret for alle internetsider som fremstilles af forskellige
personer.
Hvis du vil de ting som du omtaler vil jeg anbefale dig en Router da du
virker som en mere avanceret bruger end Fru Hansen.

> En skam at selskabet ikke kan informere kunderne lidt bedre. Virker som
om,
> at de er totalt ligeglade med de kunder, der ikke vælger en løsning med
> hardware firewall, hvor de kan tjene på avancen. Os andre (som trods alt
er
> KUNDER) er de åbenbart totalt ligeglade med, da de ikke svarer emails og
det
> er helt umuligt at ringe dem op.

Er ikke ligeglade, bestem ikke.
Dansk Kabel TV taber penge på den router men har valgt at gøre det for at
give kundene en god og billig løsning.
Det fremgår jo på www.sikkerhed.dk-tv.dk hvad du kan. Der står også at du
ikke kan regne med at øvrige ting vil virke.


> De har jo sat en deadline her den 7. januar, hvor deres kunder skal træffe
> beslutning. Men servicere kunderne er de ligeglade med. Så siger de nok
> bagefter: I fik jo chancen for at vælge en hardware firewall, osv.

Er bestemt ikke korrekt, men en så stor netomlægning kræver mange resourcer
og der er travlt også i kundeservice og support.
Jeg mener faktisk du selv har givet svaret på dine spørgsmål i starten af
denne tråd, du vil jo gerne mere end den almindelige gennemsnitsbruger,
derfor er en router den rigtige løsning for dig. Du kan så vælge at købe en
ved Dansk Kabel TV som du ikke finder billigere andre steder, eller du kan
vælge at købe en et andet sted.



Keld Damsbo (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Keld Damsbo


Dato : 07-01-03 20:12

> Ja, og hvad med f.eks. anti-virus opdatering ? Det er der jo nok heller
ikke
> adgang til ???

Jo der er.




Keld Damsbo (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Keld Damsbo


Dato : 07-01-03 20:12

> "f.eks. Online spil, Netmeeting, ICQ, VPN, Telnet, Filesharing, Remote
> desktop og tilsvarende programmer"
>
> Er der spæret for... Hvilket jeg synes er træls... ikke at kunne få fuld
> udbytte af sin Internet forbindelse

Så er det ikke den rigtige løsning for dig, vælg en Router-løsning som også
anbefales på www.dk-tv.dk



Keld Damsbo (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Keld Damsbo


Dato : 07-01-03 20:10

> >Hos Dansk Kabel TV skal man vælge sikkerhedsløsning.
> >
> >
> Er der tale om en sikkerhedsløsning der omfatter firmaet, eller omfatter
> den også andre: Kunder, samarbejdspartnere o.lign??

Den omfatter den juridiske enhed som installationen har indbefattet på
matrikelnummeret.


> Hvis der er tale om firewall software på de enkelte PC'er i en
> virksomhed, så er det nok ikke løsningen. Det betyder jo at man lader
> sit netværk stå åbent, og så beskytter enkelte enheder på det lokale
> net, nogenlunde som at lade hoveddøren stå ulåst, og beskytte de enkelte
> rum med billige hængelåse fra Netto

Du har misforstået, læs på www.sikkerhed.dk-tv.dk

> Begrebet "basis sikkerhed" kræver nok en nærmere uddybning. Det er din
> sikkerhedspolitik der bestemmer hvor smertegrænsen går, hvilken risiko
> er du villig til at løbe, og hvor meget kan du lukke for, uden at genere
> brugen af nettet. Det vigtigste er at få viden om de risici der findes,
> vurdere sansynligheden for at du bliver ramt af disse, og så vælge hvad
> du tør/behøver.
> Dette gøres lettest ved at lave en sikkerhedspolitik og en
> risikovurdering før du vælger løsning. Når du så ved hvad du vil
> beskytte dig mod, så vælger du en sikkerhedsløsning. Ellers vil du altid
> få en løsning der IKKE svare til dine forventninger.

Jeg tror ikke at Flemming driver en større international virksomhed med
flere tusinde ansatte.



Master Of Nothing ! (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Master Of Nothing !


Dato : 28-03-03 22:20

Hej Flemming

> Kan man nøjes med løsningen "ingen sikkerhed" hvis man installerer
firewall
> software og har antivirus ?
Nej, det mener jeg ikke, det er også for besværligt at skulle holde sin
firewall up to date med diverse "sikkerhedsopdates"
Hvis du selv har en Router / HW firewall er det denne løsning du skal
vælge !

> Er der nogen som kan uddybe noget om løsningen "basis sikkerhed" ?
> God, dårlig ????? Kan man se webcam, avi film, m.m. med den løsning ?
Jeg mener at deres "basis sikkerhed" er til folk der "kun" surfer, tjekker
mail, og har noget homebanking.
det med om du kan se webcam og avi film vi jeg nok sige ja til.

At du ikke kan få fuld udbytte af Online spil mener jeg ikke er korrekt !
har endnu ikke haft nogle problemer.
Netmeeting, ICQ, VPN, Telnet, Filesharing, Remote Desktop - hmm.
Netmeeting og ICQ vil stadig virke !, men du skal dog ikke forvente at du
kan sende / modtager filer via dem.
Filesharing vil sikker også virke men med nedsat hastighed.
VPN, Telnet, Remote Desktop - Vil med 99% sikkerhed ikke virke

Men når alt kommer til alt så vil jeg sige at en router løsning er den
bedste løsning (min mening !)
For så kan du selv bestemme hvad der skal komme igennem til dig (TCP/UDP/IP
trafik!) hvis dette ikke siger dig noget er D-Links 604 router standard
konfigureret så den er lukket ude fra (det var min ihvertfald)


/Master Of Nothing !
Er selv bruger af DK-TV Internet endtil vidrer
men når http://www.arrownet.dk/ kommer på banen så SKIFTER JEG !



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste