"Opskrift" på rødvinsfondue + ideer til fo~
Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 29-12-02 15:48

"Opskrift" er vel så meget sagt - men alligevel: hvad skal der i
fonduegryden til rødvinsfondue (udover selvfølgelig rødvin (-: )? Kunne
forestille mig at det var noget a la laubærblade, hele peberkorn, løg og
hvidløg, men hvis nogen af jer ligger inde med nogle ideer tager jeg imod
med kyshånd

Derudover ville jeg høre om der er nogen af jer der har ideer til forret og
dessert (der er både en "konventionel" oliefondue og den famøse
rødvinsmodel)? Forretten kunne jeg selv forestille mig skulle være noget med
nogle citron/chilimarinerede rejer på noget salatbund, men jeg ligger ikke
inde med en opskrift og ville så høre om der evt. skulle være nogle af Jer
der gør.

Mht dessert er jeg _helt_ blank. Uanset at det smager godt, er let at
overskue, kan laves i forvejen etc etc orker jeg næsten ikke endnu engang at
servere den obligatoriske frugtsalat - og bare at smide en gang is på bordet
er altså for banalt, så også her tager jeg gladeligt imod alle ideer.

Mvh Mads

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 30-12-02 14:07

> [...]
> hvidløg, men hvis nogen af jer ligger inde med nogle ideer tager jeg imod

Hej Mads

Jeg plejer at bruge ca en liter rødvin/ 1 flaske, denne varmes til næsten
kogepunktet med masser af Herbes de Provence. Det plejer at blive helt
perfekt. Til kødet serverer jeg nogle kolde saucer med hvidløg, sennep og en
masser krydderurter (det kan selvfølgelig varieres efter smag).

Til dessert ville jeg servere oste. Det er nemt og lækkert. Brie er altid en
vinder, men gode skimmeloste er nu heller ikke værst.

Her var lidt inspiration. Godt nytår.

Mvh.
Mette