Forskel på carport og garage ?
Fra : Morten Larsen

Dato : 29-12-02 15:27

Hej

Jeg har en carport der er helt lukket på 3 sider, på
nær ca. 1.5 meter ind mod mit hus. (samt indkørsels-åbning
Den er godkendt osv (har ikke selv bygget den) og
er er med på alle papirer vedr. huset.
Den står tæt på skel, dvs den står i forlængelse af et
plankeværk ind til naboen, men skel ligger ca 30cm
inde hos naboen.
Jeg vil gerne lukke den af som garage, og er i tvivl om
hvad det kræver vedr. tilladelser.
I "Bygningsreglement for småhuse 85" kan jeg
ikke finde svar.

Det jeg havde tænkt mig, var at skifte det pvc-taget med
pap, og sætte en port i åbningen. Samt lukke den 1,5 meter
der er åben nu. Må jeg det ? Naboen kan ikke se forskel, men
man ved jo aldrig hvad der er for regler.

Morten

Fra : HHIST

Dato : 29-12-02 20:45

Hej
Der skulle ikke værre noget i vejen for at gøre som du beskriver. Det kan
dog værre at det vil være smart at lave en byggeanmeldelse. Såfremt teknisk
forvaltning ikke reagerer på den inden 14 dage er sagen godkendt.
men det kan jo resultere i forhøjelse af ejendomsværdien hvad deraf følger.
mvh FC
Morten Larsen <x@xxxx.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e0f0617$0$203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 30-12-02 17:21

> [...]
> forvaltning ikke reagerer på den inden 14 dage er sagen godkendt.
> men det kan jo resultere i forhøjelse af ejendomsværdien hvad deraf følger.

Jeg har forstået bygge anmeldelser sådan, at man skal angive hvilke
punkter der ikke følger reglerne. D.v.s. at det ikke er kommunen, men
en selv der skal finde ud af om evt. endringer af en carport opfylder
kravene til småhus reglementet 1998.

Kommunen har iøvrigt en lille brochure der sammenfatter de mest
aktuelle regler omkring udhuse og garager. Den hedder "Garager og
carporte".

Med juletræ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Morten Larsen

Dato : 30-12-02 18:27

> [...]
>
> Kommunen har iøvrigt en lille brochure der sammenfatter de mest
> aktuelle regler omkring udhuse og garager. Den hedder "Garager og

Tak for svaret, jeg tror jeg vil tale med
tekninsk forvaltning på min kommune, da jeg
kan se at der måske bliver lidt bøvl med afstanden
til huset. Der er noget med sammenbygning/brandsikring,
som jeg hellere må have tjek på.

Morten