Ericsson P800
Fra : Morsing

Dato : 29-12-02 12:09

Tre spørgsmål:

1. Er der nogen, der ved hvornår telefonen kommer på markedet og hvad prisen
forventes at blive?
2. Ville I købe straks eller vente indtil der er kommet rettelser i SW ?
3. Er SonyEricsson lige så plaget af fejl som det åbenbart er tilfældet med
Nokias nyere modeller?

pft.
/martin

Fra : Jensb

Dato : 29-12-02 14:10

> 1. Er der nogen, der ved hvornår telefonen kommer på markedet og hvad
prisen
> forventes at blive?

Den ER på markedet og har været det i 9-10 dage. Dog er alle de store kæder
så som Tele-Kæden, Sonofon, TDC osv. som sædvanlig langt bagud, og ved vel
knap nok hvad en P800 er. Men den fås bl.a. hos Tele-Vanløse,
Mobilkompagniet og Kurt-Ovi. Jeg gav 6500kr med oprettelse af Sonofon
(genbinding 6 mdr. af eksisterende abonnement).

> 2. Ville I købe straks eller vente indtil der er kommet rettelser i SW ?

Ja jeg ville købe den straks....og har gjort det. Foreløbig har jeg ikke
oplevet nogle fejl i den. Dog er der kun engelsk og svensk sprog i, så hvis
du vil have dansk fra starten så må du vente lidt endnu.

> 3. Er SonyEricsson lige så plaget af fejl som det åbenbart er tilfældet
med
> Nokias nyere modeller?

Nej det lader det ikke til. Jeg har ihvertfald ikke oplevet nogen somhelst
fejl endnu.

Fra : Jannik E.

Dato : 29-12-02 20:37

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mobilkompagniet og Kurt-Ovi. Jeg gav 6500kr med oprettelse af Sonofon
> (genbinding 6 mdr. af eksisterende abonnement).

Gider du ikke skrive lidt om den, når du synes du kender den godt nok?
Gerne både fordele og ulemper...

--
Jannik

Fra : Jensb

Dato : 09-01-03 13:14

> Gider du ikke skrive lidt om den, når du synes du kender den godt nok?
> Gerne både fordele og ulemper...

Så fik jeg skrevet en anmeldelse af P800. Anmeldelsen ligger på pdanmark.dk
http://www.pdanmark.dk/Anmeldelser.asp?Id=86

Fra : Jannik E.

Dato : 12-01-03 23:55

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse

> Så fik jeg skrevet en anmeldelse af P800. Anmeldelsen ligger på
pdanmark.dk
> http://www.pdanmark.dk/Anmeldelser.asp?Id=86

Tak. Fed anmeldelse

--
Jannik

(Slet "removethis123", for direkte mail)

Fra : KGB

Dato : 30-12-02 19:18

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg ville købe den straks....og har gjort det.

Fortæl, fortæl, fortæl ....

Kan den klare wordapplikationer ? (redigere skrive, vise etc. dem ?)
Powerpoint ?
Lyd ?
Kamera ?
Evt poste et billede i news:dk.binaer
Hvordan er de polyfoniske bib-toner ??
.... ... ... vi vil høre

/
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : KGB

Dato : 30-12-02 23:25

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse
> "Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl, fortæl, fortæl ....

Man kan naturligvis også lede selv ... Der er 3 "gamle" anmeldelser af
telefonen her:
http://www.mobile-review.com/review-en.shtml
Ret gode anmeldelser, men det er som om alle kritikpunikterne blot bliver
afskrevet hurtigt (ex.: dette er ikke så godt ... men det gør vel ikke noget
.... etc.)

Personligt kunne jeg bare godt tænke mig at vide noget om word (eo lignende
programmer)-funktionaliteten, og det er nok det eneste jeg ikke har kunnet
finde nogen beskrivelser af / om nogen steder :-/

Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jensb

Dato : 31-12-02 01:43

> [...]
> programmer)-funktionaliteten, og det er nok det eneste jeg ikke har kunnet
> finde nogen beskrivelser af / om nogen steder :-/

Jeg skal nok komme med en ordentlig anmeldelse af den, forhåbentligt snart.
Men jeg har fået nyt SIM-kort (min gamle telefon blev stjålet) og det er
desværre ikke lykkedes for Sonofon at finde ud af at åbne det endnu
Selvom de efterhånden har haft temmelig lang tid til det. Så jeg har ikke
haft mulighed for at prøve alle de funktioner der kræver GPRS, og derfor vil
jeg lige vente lidt endnu med en anmeldelse, indtil jeg også kan beskrive
disse funktioner....forhåbentlig snart.

Nå, men der er indbygget en viewer i P800 til Word, Excel, Powerpoint og PDF
filer. Det er udelukkende en viewer, med andre ord kan man ikke redigere i
dokumenterne, men derimod kun se dem.

Men vieweren synes jeg virker rigtig godt. Jeg har tidligere haft en Palm
baseret PDA, og de viewere jeg har prøvet dertil synes jeg ikke har været
nær så gode.

Jeg har lige postet nogle screenshots fra forskellige dokumenter i vieweren
på my-symbian.com http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=927 Læg
f.eks. mærke til hvor godt Excel virker, med både farver, rammer, fed skrift
og grafer.

Så jeg synes vieweren er rigtig god, og det er endnu en af de ting som gør
at jeg mener man får RIGTIG meget med købet af en P800. Havde man købt en
Palm PDA havde man skulle ud og købe ekstra software for at kunne se office
dokumenter.

Jens

Fra : KGB

Dato : 31-12-02 03:30

> [...]

snart.

> Men jeg har fået nyt SIM-kort (min gamle telefon blev stjålet) og det er

Tak for det

> der er indbygget en viewer i P800 til Word, Excel, Powerpoint og PDF
> filer. Det er udelukkende en viewer, med andre ord kan man ikke redigere i
> dokumenterne, men derimod kun se dem.

Hmmn, jeg troede også man kunne redigere. Så er det nok derfor der ikke står
så meget om det nogen steder.

> [...]
> at jeg mener man får RIGTIG meget med købet af en P800. Havde man købt en
> Palm PDA havde man skulle ud og købe ekstra software for at kunne se

Ja, det var virkeligt flot !
Du lader til at vide noget om pda'ere. Ville jeg kunne redigere i
dokumenterne hvis det var en pda istedet for P800, eller skal man blot
betale extra for at kunne det samme på en PDA ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jensb

Dato : 31-12-02 11:39

> [...]
> dokumenterne hvis det var en pda istedet for P800, eller skal man blot
> betale extra for at kunne det samme på en PDA ??

Hvis du køber en Pocket PC baseret PDA (Såsom iPaq) så tror jeg at du fra
start af kan både læse og redigere Office dokumenter. Pocket PC er nemlig
Microsofts styresytem, så jeg mener at der følger pocket-versioner med af de
forskellige office programmer. (er dog kun 99% sikker på at du også kan
redigere dem, så tjek lige efter)

Hvis du køber en Palm baseret PDA kan du ikke fra start af hverken læse
eller redigere office dokumenter. Men man kan købe programmer som gør det
muligt at redigere dokumenterne også (til nogle Palm PDA'er, bl.a. mange
af Sony's, høre programmet med. Men det er så fordi producenten har valgt at
inkludere det i pakken, ligesom man også med computere af og til får
forskellig software med i købet)

Men man kan jo også på P800 lægge nye programmer ind selv, og jeg er næsten
helt sikker på at der nok snart skal være nogen der laver software til også
at kunne redigere dokumenter på P800...det er nok bare et spørgsmål om tid.

Fra : KGB

Dato : 31-12-02 12:27

> [...]
også
> at kunne redigere dokumenter på P800...det er nok bare et spørgsmål om

Tak for svaret ... og godt nytår ønskes herfra !!!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bjarne Lauridsen

Dato : 29-12-02 20:15

TDC Mobil Center Vejle C, har fået den på lager til 6199,- (mener jeg) med
TDC Mobil oprettelse/forlængelse.

Mvh. Bjarne

Fra : Jannik E.

Dato : 29-12-02 20:40

> [...]

> 2. Ville I købe straks eller vente indtil der er kommet rettelser i SW ?
> 3. Er SonyEricsson lige så plaget af fejl som det åbenbart er tilfældet

Den findes på www.mobilpriser.dk
Bl.a. her:
http://www.mobilkompagniet.dk

--
Jannik

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 02-01-03 00:29

KGBNSA@hotmail.com writes:
>Ville jeg kunne redigere i
>dokumenterne hvis det var en pda istedet for P800, eller skal man blot
>betale extra for at kunne det samme på en PDA ??

Hvis du køber en PDA baseret på Micrsoft's PocketPC-platform (både 2000 og
2002) kan du både læse og redigere Word og Excel-filer. Naturligvis er det
ikke hele Office-pakkens funktionalitet, de har fået plads til på de få
MB, men de mest almindelige funktioner er til stede. Og det fungerer
rigtig godt.

Jeg er noget skuffet over at høre, at P800'eren ikke tilbyder denne
grundlæggende funktionalitet og glæder mig til at høre om de første 3.
parts-programmer, der klarer dette smertefrit.

I øvrigt tak for screenshots til Jens.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 05-01-03 15:53

Kasper Hyllested writes:
>Jeg er noget skuffet over at høre, at P800'eren ikke tilbyder denne
>grundlæggende funktionalitet og glæder mig til at høre om de første 3.
>parts-programmer, der klarer dette smertefrit.

Er der nogen, der kan bekræfte (gerne med URL), at man ikke kan redigere
dokumenter på en SE P800?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : KGB

Dato : 05-01-03 18:18

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der kan bekræfte (gerne med URL), at man ikke kan redigere
> dokumenter på en SE P800?

Ja, det er der blevet bekræftet af Jens B i selv samme tråd som du skriver
i.

Derudover var der også de links jeg kom med:
http://www.mobile-review.com/review-en.shtml

Sååå ....

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : KGB

Dato : 06-02-03 00:12

Halløj.

Jeg skal til sverige og vil købe en P800 der (næsten 1000kr billigere. Skal
jeg tage nogen med ??). Vil jeg så hænge på den svenske sprogpakke, eller
vil jeg kunne få den til at snakke dansk / eng ?

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 06-02-03 00:28

> [...]
> jeg tage nogen med ??). Vil jeg så hænge på den svenske sprogpakke, eller
> vil jeg kunne få den til at snakke dansk / eng ?

Jeg vil tro du kan vælge Dansk, eftersom den Danske version kan køre Svensk
mon ikke det så fungerer vice versa?

// Troels