Hjemmelavet spånsuger
Fra : Vidar

Dato : 28-12-02 19:15

Jeg har på et tidspunkt set en hjemmelavet spånsuger til værkstedet, der
vha. en gammel støvsuger kunne opsuge spåner og andet fra værkstedets gulv.
Den bestod så vidt jeg husker af en mindre tønde, slanger og selve
støvsugeren.
Her nogen en tegning af en lignende, eller anden henvisning til hvordan den
laves er jeg interesseret.

mvh
Allan

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-12-02 22:09

"Vidar" <alhalma@hotmail.communication> skrev i en meddelelse
> [...]
> støvsugeren.
> Her nogen en tegning af en lignende, eller anden henvisning til hvordan

Sådan en lavede jeg engang. Den var effektiv så længe den holdt. Beholderen
jeg lavede den af var ikke stærk nok. Pludselig blev den suget sammen og
revnede. Den skal nok laves af en af de blå tønder med sort låg eller af en
metalspand.

Da jeg lavede min gjorde jeg sådan: Et passende hul i midten af låget.
Klistrede et lille stykke afløbsrør til vaske ol. i med silikone. Jeg brugte
den ende med gummilæberne som så sluttede tæt omkring støvsugerstudsen. Et
andet hul blev lavet i låget og deri blev limet (igen silikone) et stålrør
(fra en gammel støvsuger) med ca 10 cm ovenfor låget. Under låget var
længden af røret ca. 10 cm korterre end spandens dybde.

Håber du kan se det for dig og bruge det til noget.

MVH Niels

Fra : Vidar

Dato : 29-12-02 11:13

Tak for svaret.
Jeg vil forsøge mig frem ved given lejlighed.

hilsen Allan

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-12-02 20:33

> Tak for svaret.
> Jeg vil forsøge mig frem ved given lejlighed.

Velbekomme og held og lykke.

MVH Niels

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 29-12-02 11:20

".
> [...]
> (fra en gammel støvsuger) med ca 10 cm ovenfor låget. Under låget var
> længden af røret ca. 10 cm korterre end spandens dybde.

Hej
Jeg har brugt en sådan som vandsuger, men det er næsten det samme, men brug
en tønde/tromle men enden skal kunne tages af for tømning af spåner,
og sørg for at studserne er noget forskudte i beholderen, event en bøjning
til hver side. Det drejer sig jo kun om at få en større beholder sat ind på
systemet.
Gunnar