Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket billigt grafikkort med god tv-out ~
Fra : Skirk

Dato : 28-12-02 15:07

Hej er der en der kender sådan et kort ? :)

Fra : P Nissen

Dato : 28-12-02 16:14

On Sat, 28 Dec 2002 15:07:05 +0100, "Skirk" <Kristiansk@mail.dk>
wrote:

>Hej er der en der kender sådan et kort ? :)

Ja, et ATI Radeon kort. Jeg har selv et billigt
Radeon 7500 kort og TV-out kvaliteten er
virkeligt god. DivX film er lige så gode som
fra VHS

mvh PN

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-12-02 16:25

On Sat, 28 Dec 2002 16:14:20 +0100, P Nissen wrote:

> Ja, et ATI Radeon kort. Jeg har selv et billigt Radeon 7500 kort og
> TV-out kvaliteten er virkeligt god. DivX film er lige så gode som fra
> VHS

Puha, de skulle forhåbentlig gerne være bedre.... selv på mit nVidia er
DivX/DVD pænere end det aldrende VHS materiale.

//Martin

Fra : Skirk

Dato : 28-12-02 16:31

Ja det burde det være at kvalen er bedere end vhs er du sikker P Nissen ?

Jeg har skam overvejet et ATI kort men ved ikke hvilket :-/

andre foreslag :?)

Fra : P Nissen

Dato : 28-12-02 17:22

On Sat, 28 Dec 2002 16:31:19 +0100, "Skirk" <Kristiansk@mail.dk>
wrote:

>Ja det burde det være at kvalen er bedere end vhs er du sikker P Nissen ?

Jeg forstår ikke dit spørgsmål

mvh PN

Fra : P Nissen

Dato : 28-12-02 17:27

On Sat, 28 Dec 2002 16:24:49 +0100, "Martin L. Johansen" <ask@for.it>
wrote:

>Puha, de skulle forhåbentlig gerne være bedre.... selv på mit nVidia er
>DivX/DVD pænere end det aldrende VHS materiale.

Nu er er jo mange faktorer i en sådan sammenligning.
Kvaliteten/komprimeringen af DivX filen, kvaliteten af ens
videomaskine, af VHS båndene, af TV'et osv.

Men ifølge de tests som jeg har set, så har ATI et betydeligt
bedre TV-out end f.eks Nvidia baserede kort.
Det skal dog ikke forståes som en kritik af Nvidia. Jeg har
grafikkort af begge typer i mine maskiner og er godt tilfreds
med begge.

mvh PN

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-12-02 00:15

On Sat, 28 Dec 2002 17:26:39 +0100, P Nissen wrote:

> Nu er er jo mange faktorer i en sådan sammenligning.

Enig.

> Kvaliteten/komprimeringen af DivX filen, kvaliteten af ens videomaskine,
> af VHS båndene, af TV'et osv.

Top DivX sammenlignet med top VHS. (i mit tilfælde)

> [...]
> TV-out end f.eks Nvidia baserede kort. Det skal dog ikke forståes som
> en kritik af Nvidia. Jeg har grafikkort af begge typer i mine maskiner

Jeg er ikke enig, eller det vil sige: Jeg vil gerne kritisere nVidia.
Føj det er ringe sammenlignet med Matrox! Hvis ikke det var fordi jeg
spillede lidt mere end jeg brugte TV-out, så røg mit MX440 ud til fordel
for et aldrende G550, som endda er dyrere. Matrox kan bare det crap det
100%.

//Martin

Fra : Bernhard Ege

Dato : 28-12-02 18:05

"Skirk" <Kristiansk@mail.dk> wrote in message
> Hej er der en der kender sådan et kort ? :)

Jeg har et gammelt Geforce2GTS med BT869 tv-out chip og jeg kan ikke
forestille mig en bedre kvalitet end det (bruger s-vhs udgang). Jeg har
set kvaliteten af et ATI Radeon 9700 Pro på et 32" Philips WideScreen
(s-vhs) og det så noget værre ud end mit via s-vhs på et 28" 4:3 Philips
(begge fjernsyn er 100hz).

Nu er du jo ikke interesseret i et 9700 kort da det er noget dyrt, men
et Geforce2gts er da vist til at betale.

BT869 chippen er dog ikke på nyere kort da den er afløst af CX25871
chippen (brooktree blev overtaget af conexant og har videreudviklet lidt
på chippen hvilket den skulle være blevet bedre af).

Innovision Geforce4Ti serien bruger vist alle CX25871 chippen og vil
være mit bud på at godt og billigt, men rimelig højtydende grafikkort.

Hvis du køber ATI så vil du måske også lige sikre dig at du kan slippe
af med den sorte kant rundt om tv-out billedet som ATI (og alle andre
tv-out's for den sags skyld) har. På nvidia grafikkort kan man bruge
TVTool, men jeg ved ikke hvad man bruge på ATI kortene. På ATI Radeon
9700 Pro er det vist ikke muligt at fjerne den sorte kant (har selv
undersøgt).

mvh Bernhard

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-12-02 00:16

On Sat, 28 Dec 2002 18:04:41 +0100, Bernhard Ege wrote:

> [...]
> set kvaliteten af et ATI Radeon 9700 Pro på et 32" Philips WideScreen
> (s-vhs) og det så noget værre ud end mit via s-vhs på et 28" 4:3

Du må tænke på S-Video, for S-VHS er en båndstandard og har intet med
Tvout at gøre, ej heller kabler.

//Martin

Fra : JRS

Dato : 29-12-02 01:08

> Du må tænke på S-Video, for S-VHS er en båndstandard og har intet med
> Tvout at gøre, ej heller kabler.

Og de får det at vide gang på gang ...

MVH
JRS

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-12-02 01:52

"JRS" <jrs@hotmail.com> wrote in message

> "Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
>
> Og de får det at vide gang på gang ...

Tja, det er første gang nogen har skrevet det til mig, men jeg skal da
ikke afvise at du har skrevet til det den samme person(er) flere gange.

mvh Bernhard

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-12-02 01:51

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> wrote in message

WideScreen

> Du må tænke på S-Video, for S-VHS er en båndstandard og har intet med
> Tvout at gøre, ej heller kabler.

Ja, selvfølgelig.

mvh Bernhard

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 30-12-02 11:10

Bernhard Ege wrote:
> [...]
> TVTool, men jeg ved ikke hvad man bruge på ATI kortene. På ATI Radeon
> 9700 Pro er det vist ikke muligt at fjerne den sorte kant (har selv

Jeg har et ATI 8500 og har haft et gf2 gts pro.ATI kortet leverer et langt
bedre billede en gf2 kortet.
Mit TV er et Sony 28" 4:3 100hz og jeg har ikke bemærket en sort kant.
Efter hvad kan læse sig frem her,har gf4 ikke noget godt tv-out billede,men
jeg har ikke selv set det.

/sam

Fra : Mogens

Dato : 30-12-02 12:47

On Mon, 30 Dec 2002 11:09:44 +0100, "Henrik Sørensen" <sam@pc.dk>
wrote:

>Jeg har et ATI 8500 og har haft et gf2 gts pro.ATI kortet leverer et langt
>bedre billede en gf2 kortet.
>Mit TV er et Sony 28" 4:3 100hz og jeg har ikke bemærket en sort kant.

Jeg får også et rigtigt godt TV billede fra mit Radeon 7500
kort og der er ingen sort kant af betydning når jeg f.eks.
ser en DivX film på TV'et

mvh Mogens