Spis efter din blodtype..
Fra : musen_x

Dato : 28-12-02 14:05

Hejsan

Mand og 42 år, spiser stort set alt, vejer 10 - 12 Kg for meget og har netop
købt bogen "Spis efter din blodtype" og vil løbene fortælle om status ved
den kostændring jeg foretager Iflg. den blodtype jeg har (O).... Ligenu 2
Januar......bliver alt med gluten udelukket fra min kost og fra idag kaffe
bliver erstattet med......Grøn The.

Jeg har hele tiden haft en filosofi om der var noget der ligesom ikke var
rigtig at spise, f.eks har jeg ikke haft det rigtig fedt når jeg har spist
flæskesteg, og gud hjælpe mig om der ikke i bogen står, at Svinekød og hvide
kartofler ikke er særlig smart kost for folk med blodtype O.....

Tænk hvis denne filosofi holder vand???...kender et par fede kvinder, som
går fra den ene slankekur efter den anden og ingenting sker.... jo et kort
øjeblik, så spiser de normalt igen og tager på igen og hvad der er godt for
den ene, er måske ikke godt for den anden......

Jeg er ryger og det bliver jeg ved med *SS* Ihvertfald til vægten er gået 10
Kg ned...he he

Hører gerne fra andre som også gør det her, mest er min interesse om folk
som spiser efter blodtype og har oplevet sygdomme og småskavanker forsvinde

Manse

Fra : Thomas E

Dato : 28-12-02 19:38

Hej! Jeg har desperat som sportsidiot med 6-10 timers træning på ugeplan
forsøgt at klemm vægten ned. Det er først nu efter jeg har lånt bogen om
typerne at vægten ryger ned. Tja.. det må jo virke. Spiser så kun voldsomme
mængder af kulhydrater i forbindelse med konkurrencer.

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 29-12-02 10:43

Jeg synes lige du skal vide at flere førende ernæringseksperter har udtalt
sig negativt om blodtypediæten. Den kan faktisk være direkte misvisende og
fejlernærende i visse tilfælde.
søg på www.madogsundhed.dk/
og
www.netdoktor.dk

Mvh Lau

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-12-02 14:46

musen_x wrote:

> Jeg har hele tiden haft en filosofi om der var noget der ligesom ikke var
> rigtig at spise,

Den filosofi har jeg også, men ikke på specifikke fødevarer mere
forholdet fedt/proteiner/kulhydrater, samt hvad det er for fedter,
proteiner og kulhydrater.

> f.eks har jeg ikke haft det rigtig fedt når jeg har spist
> flæskesteg, og gud hjælpe mig om der ikke i bogen står, at Svinekød og hvide
> kartofler ikke er særlig smart kost for folk med blodtype O.....

Mon det er svine_kødet_ som er problemet?

Hvad med sværen på flæskestegen? Mon ikke det er der problemet er?

Hvad må du så for kartofler, hvis det ikke er hvide?

> Tænk hvis denne filosofi holder vand???

Uha, så er den hellige grav velforvaret.

> [...]
> øjeblik, så spiser de normalt igen og tager på igen og hvad der er godt for
> den ene, er måske ikke godt for den anden......

Mon det har noget med blodtypen at gøre?

Mon ikke, at det er mere vanerne som ikke er blevet brudt?

> Hører gerne fra andre som også gør det her, mest er min interesse om folk
> som spiser efter blodtype og har oplevet sygdomme og småskavanker forsvinde

Tja, jeg kender et par personer med gigt, som holder sig væk fra
leverprodukter. Men det er mere fordi gigten på en eller anden måde
"blusser op" når de har indtaget lever.
Det har vist ikke noget at gøre med blodtypen.

Prøv og læs bogen, hvor du ser bort fra blodtype-påstanden. Er bogen så
ikke bare nogle forbandet gode kostråd?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : delfin

Dato : 31-12-02 14:13

Hej
Jeg har også kørt lidt efter blodtypediæten, det samme har min mor. Jeg
er blodtype B og min mor type 0. Vi undlader begge glutenmel i større
mængder. Jeg er ´selv en af dem der har været på alverdens kurer. I de
perioder jeg ikke spiser hvedemel, men holder mig til speltmel taber jeg
mig. Jeg spiser heller ikke majs.
Jeg har planer om at forsætte i det nye år. Jeg vil gerne af med 10 kg
mere. Det blev til ca. 10 kg sidste år.
Godt nytår.
Hilsen Maibritt

http://www.kandu.dk/

Fra : Manse

Dato : 31-12-02 16:14

Hejsan

Kanon 10 kg....rigtig flot
Var inde på netdoktor, og en eller anden "Can alt" ernæringsekspert mener
blottype kost er fis i en hornlygte............tror vi lader den stå lidt..
noget må det være, der er ligesom en eller anden grund til at blodet reagere
forskelligt på hvad vi indtager af kost, og jeg undlader også alt gluten i
det nye år, og så må vi se om der sker noget.......

Rigtig godt nytår
Manse

Fra : w e b w o m a n

Dato : 01-01-03 10:26

"Manse" <hanson112@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> noget må det være, der er ligesom en eller anden grund til at blodet
reagere
> forskelligt på hvad vi indtager af kost,

Men hvilke undersøgelser kender du, der dokumenterer, at blodet (de
forskellige blodtyper!) reagerer forskelligt på, hvad vi indtager af kost?

Min yndlingshistorie om blodtypekosten handler om en kvinde, der gik over
til blodtypekost efter at have fået fastlagt sin blodtype på et "institut".

Hun får det helt forrygende, efter kort tid på den for hendes blodtype rette
kost og bliver en omvandrende og ivrig fortaler for princippet. Og det er jo
intet mindre end imponerende, hvor mange skavanker blodtypekosten har
befriet hende for og hvor meget ekstra energi hun har fået. Det er nærmest
mirakuløst.

Så sidder hun en dag og fortæller en af sin søstre om sin kostplan. Og
søsteren undrer sig..... over den blodtype søsteren indretter sin kost
efter. Hvis det er rigtigt, at hun har den blodtype, har de to nemlig ikke
samme far.

Søsteren henvender sig på "blodtypeinstituttet" og får taget en ny test.

Og sørme... så viser det sig, at hun har en helt anden blodtype end først
antaget. Instituttet beklager selvfølgelig. Søstrene kan til gengæld glæde
sig over, at de har samme far - så slap de da for dét drama i familien.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-01-03 13:59

w e b w o m a n wrote:

> [...]
> søsteren undrer sig..... over den blodtype søsteren indretter sin kost
> efter. Hvis det er rigtigt, at hun har den blodtype, har de to nemlig ikke

Nu kan søskende jo godt have forskellige blodtyper.

Fra : w e b w o m a n

Dato : 01-01-03 14:37

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan søskende jo godt have forskellige blodtyper.

Ja... men det udelukker ikke, at din blodtype i visse tilfælde kan afsløre,
at du ikke har den far, du tror *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-01-03 16:28

w e b w o m a n wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Ja... men det udelukker ikke, at din blodtype i visse tilfælde kan afsløre,
> at du ikke har den far, du tror *S*

Altså jævnt dansk: Ens blodtype siger ikke en fløjtende fis om man er
biologisk søskende med sine søskende.
Ud fra blodtypen kan man hverken be- eller afkræfte noget udover at man
har den blodtype man nu en gang har.

For at få sikkerhed i de biologiske forhold til ens søskende, så skal
man vist ned i noget DNA- eller faderskabs-test.

At lave familiemæssige konklusioner på baggrund af blodtyper er for mig
alt alt for usikkert.
Ligesom det alt for usikkert at lave slankemæssige konklusioner på
baggrund af blodtypen.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-01-03 17:54

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message
> Altså jævnt dansk: Ens blodtype siger ikke en fløjtende fis om man er
> biologisk søskende med sine søskende.

Det er nu ikke helt rigtigt. Eftersom blodtypen er arvelig, så kan man i
visse tilfælde godt sige hvorvidt det kan lade sig gøre eller ej. Eksempel:
K har blodtype A, K's søster har blodtype 0, K ved at deres far har blodtype
AB - et eller andet er galt...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : w e b w o m a n

Dato : 01-01-03 18:16

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Altså jævnt dansk: Ens blodtype siger ikke en fløjtende fis om man er
> biologisk søskende med sine søskende.

Hvis et forældrepar begge har blodtype 0, vil deres børn også få denne
blodtype - der er således noget "galt", hvis en i søskendeflokken har en
anden blodtype end forældrene.

Det er i øvrigt helt uden betydning for fortællingen om den forkerte
blodtypekost *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-01-03 11:42

"Manse" <hanson112@ofir.dk> wrote in message

> Var inde på netdoktor, og en eller anden "Can alt" ernæringsekspert mener
> blottype kost er fis i en hornlygte............tror vi lader den stå
lidt..

Det kan vi da godt, så er der måske flere der ser det... hvilket ville være
fordelagtigt, for det er nemlig lige, hvad det er... en fis i en hornlygte.

> noget må det være, der er ligesom en eller anden grund til at blodet
reagere
> forskelligt på hvad vi indtager af kost,

Gør det da det? hvordan? jeg er meget interesseret i at høre mere, det ville
nemlig være noget helt nyt og revolutionerende. Blodet er sgu' da ligeglad
med om vi putter det ene eller det andet i hovedet.

- Mikkel

Fra : Manse

Dato : 02-01-03 20:02

Hejsan

SNIP>
> [...]
> nemlig være noget helt nyt og revolutionerende. Blodet er sgu' da ligeglad
> med om vi putter det ene eller det andet i hovedet.

Køb, lån og læs bogen selv "spis efter din blodtype eller på www.dadamo.com

revolutionerende...... Måske,,,,,, logisk....mmmmmmmmmmm, I min logik er
blodet ihvertfald ikke ligeglad, hvad jeg spiser, og nu har jeg ikke
reference til Rigshospitalet, eller på anden måde lægelig.....og min tiltro
til dem ligger også et lille sted, men ved da at lektiner har indflydelse på
blodet.

DeoxyriboNucleic Acid (DNA) blev opdaget af Frederick Miescher i 1869. og
det er sgu da først begyndt sådan rigtig at blive brugt i 1980´erne eller
hva´ !!

Eller dengang alle de kloge mente jorden var flad.......

Ihvertfald, som starten på tråden, vil jeg løbende fortælle om gluten, som
jeg undgår vil have en effekt, og kaffen som er skiftet ud med grøn The og
fra på mandag, lever en gang om ugen...... Jeg har stadig blodtype O

Manse

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 02-01-03 21:24

> [...]
>
> SNIP>
> ville
>
> Køb, lån og læs bogen selv "spis efter din blodtype eller på

Næh, det gider jeg faktisk ikkem, for det er noget fundamentalt sludder, at
blodtypen skulle betyde noget som helst for hvad vi skal spise. Det tror man
kun, hvis man ikke har den fjerneste idé om fysiologi

> revolutionerende...... Måske,,,,,, logisk....mmmmmmmmmmm, I min logik er
> blodet ihvertfald ikke ligeglad, hvad jeg spiser,

Hvordan er det ikke det? Det må du vist uddybe lidt nærmere...

> DeoxyriboNucleic Acid (DNA) blev opdaget af Frederick Miescher i 1869. og
> det er sgu da først begyndt sådan rigtig at blive brugt i 1980´erne eller
> hva´ !!

Jeg ville nærmere sige i 50'erne, da strukturen blev opdaget - men hvad er
din pointe?

> Eller dengang alle de kloge mente jorden var flad.......

Du mener altså at det har paralleller til blodtypediæten, der simpelthen er
så revolutionerende, at ingen forstår den? du er pænt langt ude, det er du
godt klar over.

> Jeg har stadig blodtype O

Ja, og jeg har A pos, og hvad så....

- Mikkel

Fra : Henrik

Dato : 07-01-03 11:49

Kære Mikkel

Jeg undlader lige at inkludere dine hoverende bemærkninger...

Man må lade dig at du ikke lægger skjul på dine meninger *S*, men fordi du
synes at det er "fis i en hornlygte" betyder det jo ikke nødvendigvis at det
er rigtigt. Jeg er selv i tvivl om det er rigtigt eller ej, men inden jeg
har sat mig mere ind i tingene vil jeg da ikke afvise noget. Er der nogen
speciel grund til at du afviser tingene så kategorisk? Alt hvad du ikke ved
er noget fis eller hvad?

Er der i øvrigt nogen der ved hvor man kan finde de undersøgelse, der bliver
omtalt i bogen?

/Henrik

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 07-01-03 14:26

"Henrik" <news@zone-h.dk> wrote in message

> har sat mig mere ind i tingene vil jeg da ikke afvise noget. Er der nogen
> speciel grund til at du afviser tingene så kategorisk?

Ja, at der ikke er nogen som helst i fysiologien, der giver belæg for at
blodtypen skulle betyde noget som helst for, hvad vi skal spise. Indtil
nogle præsterer noget sund fysiologisk argumentation vil jeg afvise det, som
ren mumbo-jumbo skrevet med det ene formål at tjene noget kasse.

- Mikkel

Fra : Henrik

Dato : 08-01-03 11:49

> [...]
som
> ren mumbo-jumbo skrevet med det ene formål at tjene noget kasse.

Kan du så ikke lige forklare mig fysiologien bagved akupunktur og
zoneterapi?

/Henrik

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 08-01-03 16:34

> Kan du så ikke lige forklare mig fysiologien bagved akupunktur og
> zoneterapi?

Nej, for det virker heller ikke...

- Mikkel

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-01-03 16:40

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> "Henrik" <news@zone-h.dk> wrote in message

> Nej, for det virker heller ikke...

det får vi jo se ;)
--
Knus Sabina *der netop har bestilt tid hos akupunktøren*

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 08-01-03 23:59

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> det får vi jo se ;)

Ja, når der kommer endnu en undersøgelse, som ikke kan finde nogen effekt af
de nævnte interventioner.

- Mikkel

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-03 07:26

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> Ja, når der kommer endnu en undersøgelse, som ikke kan finde nogen
> effekt af de nævnte interventioner.

nååå ja...... du godtager ikke egne erfaringer som valide....... ;)

--
Knus Sabina

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-03 08:18

> nååå ja...... du godtager ikke egne erfaringer som valide....... ;)

NEJ!

- Mikkel

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 09:49

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
>
> NEJ!

Det er sgu synd for dig. Du trækker måske heller ikke vejret
medmindre du har læst det i bog?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-03 11:23

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
>
> NEJ!

har du i det hele taget nogen som helst kilder der siger at det IKKE
virker??? ud over din egen holdning *S*

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 11:29

Sabina Hertzum wrote:

> har du i det hele taget nogen som helst kilder der siger at det IKKE
> virker??? ud over din egen holdning *S*

Eller om det er videnskabelig bevist eller afvist, at Mikkel ikke
godtager egne erfaring som valide?

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-03 20:12

> har du i det hele taget nogen som helst kilder der siger at det IKKE
> virker??? ud over din egen holdning *S*

Dvs. du mener, at jeg skal bevise, at noget som andre påstår virker, virker?
Det er vist det man i juraen kalder omvendt bevisførelse, og det er ikke så
populært i de kredse.

Men ja, der blev rent faktisk lave en relativt stor metaundersøgelse af en
tysk (SVJH) forskningsgruppe omkring bl.a. akupunktur. Her var konklusionen,
at i direkte sammenligninger med "placebo" dvs. nåle der blev stukket ind de
forkerte steder, var der ingen signifikant effekt af akupunktur.

FYI, så er en metaundersøgelse en undersøgelse, hvor man studerer det
tilgængelige litteratur om et emne, ekstrahere data fra de undersøgelser og
i videst muligt omfanf behandler dem som et stort forsøg - herved bliver der
mere materiale og den statistik man laver får større sikkerhed.

Men, som tidligere sagt: Jeg er meget åben overfor nye ting, der er dog to
betingelser, hvoraf mindst én af dem skal være opfyldt. 1) Der er en sundt
fysiologisk grundlag for metoden, midlet etc. 2) Det er grundigt afprøvet og
virker, når det undersøges under kontrollerede omstændigheder,

- Mikkel

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 00:38

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik" <news@zone-h.dk> wrote in message

> Nej, for det virker heller ikke...

Jow da! Hvis man altså tror på det...

/Anita

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-03 08:19

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in message

> Jow da! Hvis man altså tror på det...

Næh, det virker heller ikke hvis man tror på det.. det kan da godt være, at
man tror at det virker, men det er heller ikke det samme. Desværre er
placeboeffekten ikke så veldokumenteret, som mange gerne vil tro.

- Mikkel

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 11:13

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev

> Næh, det virker heller ikke hvis man tror på det.. det kan da godt være,
at
> man tror at det virker, men det er heller ikke det samme.

Men hvis nu man tror så meget på det, at selv det mindste tegn på at det MÅ
have virket, gør at vedkommende er overbevist om, at det må have været
behandlingens skyld. Hvis vedkommende ikke havde fået behandlingen var intet
sket...

> Desværre er
> placeboeffekten ikke så veldokumenteret, som mange gerne vil tro.

Det må du jo være i position til at gøre noget ved

Venligst Anita

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-03 20:15

> [...]

> have virket, gør at vedkommende er overbevist om, at det må have været
> behandlingens skyld. Hvis vedkommende ikke havde fået behandlingen var

OK, så misforstod jeg dig før... Du mener, at man siger, at det virker fordi
man gerne vil have det til at virke - og derfor er blind overfor andre
omstændigheder. Helt enig.

> Det må du jo være i position til at gøre noget ved

Gid det var så vel... men det er vist et job for epidemiologerne.
Cochrane-centeret ved Rigshospitalet/Panum Instituttet offentliggjorde en
undersøgelse i British Medical Journal (SVJH - eller var det i New England
Journal of Medicine?), hvor de i en metaundersøgelse ikke fandt noget belæg
for placeboeffekt indenfor langt de fleste områder.

- Mikkel

Fra : Henrik

Dato : 09-01-03 08:56

> Nej, for det virker heller ikke...

Lige et hurtigt spørgsmål: Du er kun herinde for at lave sjov går jeg ud
fra...
Kan du be- eller afkræfte?

/Henrik

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-03 09:36

> Lige et hurtigt spørgsmål: Du er kun herinde for at lave sjov går jeg ud
> fra...

Næh, det er jeg ikke... Hvorfor skulle jeg være ude på at lave sjov? fordi
mine udsagn ikke passer i dit verdensbillede?

- Mikkel

Fra : Manse

Dato : 07-01-03 21:19

> Er der i øvrigt nogen der ved hvor man kan finde de undersøgelse, der
bliver
> omtalt i bogen?
>
> /Henrik

Hejsan

Bogen er fyldt med reference til litteratur om alt muligt vedr. emnet....I
øvrigt www.dadamo.com

Prøver mig selv som forsøgsperson, og jeg er overbevidst om at kosten har en
stor indflydelse på vores helbred, har undret mig over, hvorfor nogle
mennesker ikke taber sig rigtig, selvom de næsten ingenting spiser og
hvordan man kombinere maden rigtig for at få den optimale kost.

Har så læst denne her bog om blodtype, og på en eller anden måde får den
brikkerne til at falde på plads.....

Alt det lægelige videnskabs halløj, og måske det bliver almenviden om 30 år
!!! Har jeg sgu ikke tid til at vente på, så hvorfor ikke prøve det af
......og spise efter sin blodtype og se om man får det kanon, måske man
ovenikøbet taber sig....

Manse

Fra : Henrik

Dato : 08-01-03 11:55

> Bogen er fyldt med reference til litteratur om alt muligt vedr. emnet....I
> øvrigt www.dadamo.com

Tak

> [...]
> !!! Har jeg sgu ikke tid til at vente på, så hvorfor ikke prøve det af
> .....og spise efter sin blodtype og se om man får det kanon, måske man

Jeg er delvist enig med dig. Jeg mener ikke at man helt skal se bort fra det
videnskabelige for der sidder også nogle kompente mennesker i de
traditionelle discipliner, men jeg mener også at villigheden til at studere
nye ting, som måske kan virke langt ude i skoven, kunne være meget bedre! I
bund og grund synes jeg at det er uklogt at afvise noget inden man ikke har
prøvet at sætte sig lidt ind i det. Der er snævertsyn nok i forvejen

Held og lykke med din "kur".

Fra : Jesper

Dato : 11-01-03 20:30

> Prøver mig selv som forsøgsperson,

Så synes jeg det kunne være ret sjovt, hvis du gjorde det til et blindet
forsøg. Få en af dine venner til at kopiere to af diæterne og fjerne alt det
der siger noget om hvilken blodtype diæten tilhører. Prøv derefter begge
diæter og gæt hvilken en af dem du "burde" følge ifølge bogen. Mit bud er at
du får ret svært ved at gætte det....

Jesper

Fra : w e b w o m a n

Dato : 02-01-03 21:56

"Manse" <hanson112@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har stadig blodtype O

Prøv samtlige kure - uden hensyn til din blodtype - for at se, hvordan din
krop reagerer.
Måske du så erfarer, din krop ikke kun har det godt på den "rigtige"
blodtypediæt. Og ellers er du kun blevet bekræftet i, at du spiser rigtigt.
*S*

Men jeg gad nok vide, hvor længe du holder ud. Har endnu aldrig hørt om
nogen, der klarer sig på special-diæt medmindre alvorlig sygdom tvinger dem.

Jeg vil derfor tillade mig provokerende at hævde, at du snart dropper din
blodtypediæt, fordi den meget snart opleves som besværlig i hverdagen. Der
går jo ikke længe, før den mirakuløse virkning ikke mere er det. Om kort tid
er det bare besværligt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Erna Andersen

Dato : 03-01-03 22:35

"Manse" <hanson112@ofir.dk> wrote in message > Eller dengang alle de kloge
mente jorden var flad.......

Hvad mener du med -dengang-?

> Ihvertfald, som starten på tråden, vil jeg løbende fortælle om gluten, som
> jeg undgår vil have en effekt, og kaffen som er skiftet ud med grøn The og
> fra på mandag, lever en gang om ugen...... Jeg har stadig blodtype O

Du har forhåbenlig en plan for, hvad de farlige hvide pulvere som mel og
sukker skal skiftes ud med. De har vel fyldt temmelig meget i din kostplan.
Mine alternativer er lidt havregryn og boghvede(ikke Svendborgs , meget
rugbrød, ris, grønsager og rodfrugter, dadler og nødder.

Brug nu endelig meget tid på dadamo-siden, selv om den er skrevet på
engelsk.

Min fhv. sygehistorie gider jeg ikke bruge tid på at referere. Og jeg har
også svært ved at forfægte de forskellige teoretiske forklaringer, især
fordi jeg dengang bare brugte blodtypekosten som supplement til en anden
slankekur der lignede meget i fødevarevalg. Det var så godt, at jeg næsten
tabte mig for hurtigt, op til 1½ kg. om ugen.
Jeg havde dengang stillet min egen diagnose: fejlernæring, og jeg skulle
bare i gang med at spise på en anden måde end den vante. Så jeg støttede mig
til to kure, der begge indeholdt mad, jeg kunne li'.
Du ønskes held, lykke og udholdenhed- det sidste bare januar ud.

KH Erna
der bare har haft det -så- dårligt efter decembers madgilder.
Tlf 86812651 Ring evt., det gælder også andre.
SUKKERVedhegnet23@mail.tele.dk
Slet-selv