Kransekagelængde....hvordan er det man gør~
Fra : Niels L.

Dato : 28-12-02 13:10

Hej!
Hvordan er det nu lige man gør?.......
Jeg skal lave en kransekage, og jeg v e d at der er et system med hensyn
til længden af 'pølserne' - således at kransekagen får den rigtige form.
Man starter med en given længde og og formindsker derefter denne....men hvor
meget?

Nytårshilsen
Niels

Fra : bager-kim

Dato : 28-12-02 14:56

"Niels L." <nilau3@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til længden af 'pølserne' - således at kransekagen får den rigtige form.
> Man starter med en given længde og og formindsker derefter denne....men

kransekagetop med 7 ringe.

Begynd med en pølse på 22,5 cm (90g) og lav den næste 2,5 cm mindre (10 g
mindre)
Beregn ca. 4 g masse til hver cm pølse, så er det nemt at regne ud, hvor
meget masse der skal vejes af.
Slut af med en pølse på 7,5 cam (30 g). Lav desuden en kugle på 30 g til
toppen.
De 4 g for en cm, kan variere lidt - alt efter hvor stor kransekagen skal
være.

8 ringe - 25 cm - 100 g
9 ringe - 27,5 cm - 110 g
10 ringe - 30 cm - 120 g
osv ovs

Go arbejdslyst med det

bager-kim.dk

Fra : Niels L.

Dato : 28-12-02 16:02

"bager-kim" <bager-kim@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> toppen.
> De 4 g for en cm, kan variere lidt - alt efter hvor stor kransekagen skal

Tak Kim, for de gode tips!
Har du også et godt råd vedr. bagningen...høj varme/kort tid - lav
varme/lang tid?

Mvh.
Niels

Fra : torup bachmann

Dato : 28-12-02 16:23

> [...]
> hensyn

> Tak Kim, for de gode tips!
> Har du også et godt råd vedr. bagningen...høj varme/kort tid - lav

Måske skulle du klikke ind på hans hjemmeside www.bager-kim.dk der ligger
alle oplysningerne garanteret!
MVH Rikke

Ferie med børn?
Se tips på www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : bager-kim

Dato : 28-12-02 17:13

> Tak Kim, for de gode tips!
> Har du også et godt råd vedr. bagningen...høj varme/kort tid - lav
> varme/lang tid?
>
> Mvh.
> Niels

Jeg bager dem af ved 230 grader i 8-10 min. til de er svagt lysebrune.

Men pas på. Der er forskel på ovne.

Sender en mail til dig.

Bager-kim.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-12-02 16:52

[Niels L. | Sat, 28 Dec 2002 13:09:50 +0100]

>Man starter med en given længde og og formindsker derefter denne....men hvor
>meget?

Jeg er måske en anelse nørdet, men denne formel har virket perfekt for
mig hvert år. Jeg starter med 2 x PI der rulles til en top, derefter er
det ringe af 3 x PI, 4 x PI, 5 x PI, 6 x PI etc.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : bager-kim

Dato : 28-12-02 17:24

> Jeg er måske en anelse nørdet, men denne formel har virket perfekt for
> mig hvert år. Jeg starter med 2 x PI der rulles til en top, derefter er
> det ringe af 3 x PI, 4 x PI, 5 x PI, 6 x PI etc.

Eller også skrevet på en andet måde:

Rul kransekagemassen i 2 cm. tykke pølser og skær dem i længder på 8 cm, 12
cm, 16 cm osv.
Længden øges hver gang med 4 cm indtil man har det antal ringe man ønsker.
Form stykkerne til ringe.

Bager-kim.dk