Varm ovmbagt laks?
Fra : Torben Olsen

Dato : 28-12-02 13:01

Jeg kunne godt tænke mig at lave varm ovnbagt laks til forret nytårs aften.
Er der nogle der har opskriften på dette?

På forhånd tak.
Torben.

Fra : mcloud

Dato : 28-12-02 22:35

"Torben Olsen" skrev d. 28-12-02 13:01 dette indlæg :
> [...]
aften.
> Er der nogle der har opskriften på dette?

godt Nytår

her er min opskrift på ovndampet laks:

4 laksebøffer (ca 200g)
1 bdt dild
1 citron
Salt og citronpeber
1 tsk basilikum
½tsk balsamico
1 dl hvidvin

Tilberedning
Dilden deles i 2 dele og den ene del lægges i et ildfast fad. Laksen
lægges ovenpå og krydres med salt, citronpeber og basilikum. Resten af
dilden lægges ovenpå laksen. Citron og balsamico dryppes over laksen og
hvidvin tilsættes. Hele fadet dækkes med folie så det er helt tæt og
stilles i ovnen i 10 minutter på 250 grader, derefter 200 grader i 20
minutter. Køl laksen lidt af
Lav en dressing af fromage frais lidt sennep salt og peber ,hæld denne
over hvert laksestykke pynt med lakserogn og citron på toppen ,læg et
par lange slikasparges omgring eller ind over og strø generøst med store
rejer eller krebsehaler. lidt dild skader heller ikke
velbekommen
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Olsen

Dato : 29-12-02 11:31

Tak for opskriften, den ser lækker ud så den prøver jeg i morgen.

Godt nytår fra Torben.