pps-filer
Fra : Andreas Rasch

Dato : 28-12-02 12:43

Jeg har modtaget et par e-mails med vedhæftede pps filer - men kan ikke åbne
dem. Hvordan gør man?

Fra : Brian

Dato : 28-12-02 12:49

PPS-filer er til Powerpoint..
Hvis den ikke er installeret skal du have det gjort..

Brian

Fra : Flemming

Dato : 28-12-02 14:14

PPS er Powerpoint Show er et filformat lavet til brugere, der ikke har
Powerpoint.

Derfor mener jeg ikke umiddelbart, at du behøver at installere powerpoint.

Prøv først at gemme filerne på harddisken og køre dem/dobbelt klikke på dem
derfra.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 04-01-03 09:26

Nej, til brugere, der ikke har Power Point installeret, skal man gemme sin
præsentation som "rejsepræsentation". Det medfører, at man laver en fil,
hvori hele præsentationen pakkes. Formatet bliver da ppz -- husk også at
gemme "med fremviser for windows 95-98".

Hans-Jørgen

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 28-12-02 15:10

Download en gratis PowerPoint Viewer her:
http://office.microsoft.com/downloads/2000/Ppview97.aspx

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 04-01-03 12:57

Jeg iler med skrive tak for det sidste tip -- jeg anede ikke, at der var en
sådan "læser".
Den af mig tidligere foreslåede løsning - gem som rejsepræsentation -
komprimererer og "samler" en hel præsentation i én fil, men man skal huske
på at få "fremviseren", som her fylder 56 Kb med.
Fremviseren heder pngsetup.exe - 56 Kb
Selve præsentationen hedder pres0.ppz.
Denne rejsepræsentation samt "fremviseren" gemmes i en mappe kaldet f.eks.
"Rejsemappe".
Naturligvis skal man følge de vejledninger "guiden" anviser på de
forskellige trin
De to filer i mappen kan nu fint "brændes" på en CD-ROM.

Herefter kan præsentationen "køres" på de fleste maskiner uden Power Point.

Man starter præsentationen ved at åbne mappen og starter pngsetup.exe,
hvorefter man blot følger vejledningen og kort efter "kører" præsentationen.
Jeg kan fortælle, at jeg har en sådan præsentation med lyd, videoklip og
selvfølgelig almindeligt billedmateriale om Wien. Den fylder i denne form
blot 91,5 MB og kører fint på en bærbar Compaq Armada, hvor Power Point ikke
er installeret.

Hans-Jørgen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-01-03 22:30

> Herefter kan præsentationen "køres" på de fleste maskiner uden Power
Point.

Men husk at fremviseren ikke støtter de ting, der er nyt i PP2000 og PPXP.

Jan

Fra : pre

Dato : 05-01-03 10:07

Det kunne vel være smartere at sende præsentationen over internettet,
som HTML. Det har de fleste parat, og i "Full-Screen" er der næsten
ingen forskel.
Giv lyd for at få en "brugsanvisning".

© pre 2002

: --