Billede af fuckfinger??
Fra : Soren Olsen

Dato : 07-03-01 03:13

Undskyld, hvis jeg ikke lige rammer den rigtige nyhedsgruppe, men ...

Min chef er ved at skrive en bog om hænder. I den anledning kunne vi
godt bruge et billede (tegning eller foto) af en fuckfinger. Altså et
billede af en knyttet hånd / langemand, brugt som en "fuck you" hilsen.

Er der nogen der kender et pladeomslag, et billede i en bog eller i en
tegneserie?

Er der nogen der ved hvor og hvornår man begyndte at bruge denne
"hilsen"??

Tak på forhånd
Søren Olsen

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-03-01 10:29

"Soren Olsen" <asta@tjekket.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld, hvis jeg ikke lige rammer den rigtige nyhedsgruppe, men ...
>
> Er der nogen der kender et pladeomslag, et billede i en bog eller i en
> tegneserie?

Plader: news:dk.kultur.musik. Du har allerede fået to svar her (inkl. et af
undertegnede, der gjorde dig en tjeneste ved at lave en simpel søgning på
allmusic.com for dig) Tegneserier: news:dk.kultur.tegneserier Bøger:

> Er der nogen der ved hvor og hvornår man begyndte at bruge denne
> "hilsen"??

Det ved din chef forhåbentlig allerede, hvis han skriver en bog om det.
Ellers kan han jo prøve at lave en søgning på google.com, f.eks. på gestures
fuck finger - hvilket gav mig følgende:
URL:http://www.google.com/search?q=gestures+fuck+finger&hl=da&lr=

Herunder fandt jeg bl.a:
(... meanings of twenty emblematic gestures based on 1200 interviews ... The
ecological niche
for "fuck you/up yours/bugger ... and the vertical-middle-finger-stab in the
US ... )
URL:http://www.urbanlegends.com/misc/middle_finger.html

som også henviser til bøger på området.

> Tak på forhånd

Jamen velbekomme. Jeg forventer at blive krediteret, når bogen kommer ud :æ)

/Nikolaj

Fra : N/A

Dato : 07-03-01 13:04

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 07-03-01 13:04

On 07 mar 2001 Soren Olsen uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <3AA5BC19.2B76199C@tjekket.dk>:

><!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">

Gider du lige slå det der HTML fnidder fra?

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-03-01 13:10

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gider du lige slå det der HTML fnidder fra?

Hmmm, træls. OE er vist lige lovligt brugervenlig :(

Jeg forsøgte bare at lave en URL som ikke blev knækket, og så er OE vist
gået amok. Den står ellers til at sende news som tekst. Skod-program :(

/Nikolaj

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 07-03-01 14:24

On 07 mar 2001 nikolaj borg uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <9858dj$fqv$1@news.inet.tele.dk>:

>Hmmm, træls. OE er vist lige lovligt brugervenlig :(

OE er efter min mening uegnet som newsreader

Prøv at kigge på Xnews
<http://xnews.3dnews.net>

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-03-01 14:43

> OE er efter min mening uegnet som newsreader

Jeg har lige bemærket, at kritiken alligevel ikke var rettet mod mig, så jeg
trækker min undskyldning tilbage :) - ihvertfald var det vist ikke mig, der
smed med HTML, men Soren Olson. Forvirring skyldtes, at jeg ikke kunne se
Sorens svar, så jeg troede at din kritik var rettet mod mig og mit forsøg på
at lave ubrudte URL'ere.

Mht. newsreadere kan jeg kun sige, at jeg har forsøgt mig med FreeAgent og
ikke rigtigt kan se det fede ved den, hverken ud fra et æstetisk eller
praktisk udgangspunkt, selvom den måske er lidt bedre til at håndtere binære
filer m.v. på små putere.

/Nikolaj