Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S 45 vs Olympus C 50 Zoom
Fra : Hans Bugsgang

Dato : 28-12-02 10:14

Kære foto-fæller

Jeg har svært ved at træffe valget mellem
Canon S 45 (4 Mega)
og
Olympus C 50 Zoom (5 Mega)

Prisen er ca. kr. 5500- for hvert kamera, men hvilket er bedst?

Jeg skal have mine billeder 1 10 X 15 format med samme kvalitet som
den gode gamle Kodakfilm.

Hvis der er nogen med erfaring med et eller begge disse kameraer, vil
jeg meget gerne høre dem.

På forhånd tak.

Hans Bugsgang
Brønshøj

Fra : René Sørensen

Dato : 28-12-02 10:27

Jeg har netop stået i det samme problem, det er begge meget gode kameraer,
men alt i alt fik canon lidt flere plusser, så der faldt mit valg, og jeg
kan bestemt ikke sige at jeg har fortrudt det, der er faktisk de samme
mugligheder som i canon G3, S45 er bare noget mindre, jeg købte mit i
mandags, men har desvære ikke haft tid til at udforske alle mugligheder i
det, men jeg bliver ved med at blive overrasket over hvad den kan.

Kort og godt så kan jeg kun anbefale Canon S45.

Godt Nytår

René Sørensen

Fra : Arne

Dato : 28-12-02 12:15

Hej

Jeg synes mit Canon S40 nogle gange har problemer med autofocus og jeg havde
også gerne set at den kunne
lave "ordentlige" film dvs en højere opløsning f.eks 640x480 og så skulle
tiden kun være bestemt af hukommelsens størrelse
men der kan slf være nogle praktisk grunde til at kameraet ikke kan det, men
helt sikkert noget jeg vil prioritere højt næste gang der
skal handles.

Eivind