Terminal og crash-log
Fra : Per Madsen

Dato : 28-12-02 09:16

Hvad skal jeg skrive i terminalen for at få den til at lave en
crash-log?

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-12-02 13:34

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Hvad skal jeg skrive i terminalen for at få den til at lave en
> crash-log?

Med fare for at have misforstået dit spørgsmål, så tror jeg, at du skal
en tur over i Konsol programmet. I indstillingerne kan du her vælge at
slå "Slå rapportering ved systemsvigt til" og så bliver der gemt
crash-logs i ~/Library/Logs.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Per Madsen

Dato : 28-12-02 15:29

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> en tur over i Konsol programmet. I indstillingerne kan du her vælge at
> slå "Slå rapportering ved systemsvigt til" og så bliver der gemt

Du har ikke misforstået noget, det er bare mig der ikke har tjek på
terminologien
Sagen er den, at Word crasher konstant påtrods af at jeg har prøvet alt
(service packs, slette prefs. osv). Jeg ville derfor gerne have en log
af hvad der sker,- så er der evt. nogle kloge hoveder der kan oversætte
det til mig.

Fanger log'en også applikationer der crasher?
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-02 15:40

> [...]

> det til mig.
>
> Fanger log'en også applikationer der crasher?

prøv med "æble + alt + i" og så gå rettighederne igennem om der er noget
der ser underligt ud...

Har du brugt Disk Utilities til at reparere privilleger...
eller gør det
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-12-02 16:54

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> prøv med "æble + alt + i" og så gå rettighederne igennem om der er noget
> der ser underligt ud...
>
> Har du brugt Disk Utilities til at reparere privilleger...
> eller gør det

Ja, undskyld - (hæ, hæ) - men man ka´ da også bare bruge AppleWorks
eller NisusWriter, så crasher Word ikke mere......
(Undskyld, jeg driller - jeg ved godt, det er et vildt irrirterende
problem)

Hej fra Morten
--
Hverken enten eller, blot både og.....
http://www.belzebub.biz

Fra : Per Madsen

Dato : 28-12-02 22:29

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> eller NisusWriter, så crasher Word ikke mere......
> (Undskyld, jeg driller - jeg ved godt, det er et vildt irrirterende

Ja, der ødelage du hele min aften )

Jeg er ved at skrive speciale og har brug for at integration mellem
Excel og Word fungerer optimalt (desuden har jeg heller ikke nogen af
ovenstående programmer).
At Word så viser sig at crashe konstant... grrrrrrrrr,- det optimerer
ikke just workflow'et

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 28-12-02 22:31

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> prøv med "æble + alt + i" og så gå rettighederne igennem om der er noget
> der ser underligt ud...

Synes umiddelbart det ser ok ud.

> Har du brugt Disk Utilities til at reparere privilleger...
> eller gør det

Det har jeg prøvet Hjalp desværre ikke
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-02 22:43

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Synes umiddelbart det ser ok ud.

> Det har jeg prøvet Hjalp desværre ikke

Geninstallering
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 29-12-02 15:18

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Geninstallering

Jeg har nu:
-kørt cache cleaner
-kørt file system check (fsck)
-kørt repair permissions
-resettet user preferences
-afinstalleret Office X
-geninstalleret Office X
-Opdateret Office X
-indsmurt migselv i edderkoppespyt og badet i en bjergsø ved fuldmåne

hvis det ikke hjælper må næste punkt være geninstallation af hele
systemet igen
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Storm

Dato : 28-12-02 18:56

> [...]

> (service packs, slette prefs. osv). Jeg ville derfor gerne have en log
> af hvad der sker,- så er der evt. nogle kloge hoveder der kan oversætte

Jeg har på et tidspunkt gjort som René foreslår, jeg satte også
"Automatically display crash logs" til, så popper den op når det sker.

> Fanger log'en også applikationer der crasher?

Jeg kan ihvertfald se en oversigt over Cocoa programmers crash i "Apple
System Profilers" Logs vindue - tilsyneladende ikke Carbon, eller også
crasher de aldrig. (Den får du hvis du siger "more info" til dit "About
this Mac" vindue).
Her kan jeg gå ned og åbne de enkelte log-filer under hvert program.

Til gengæld forstår jeg ikke hvad der står i log-filerne
Men det er næsten altid:
KERN_INVALID_ADDRESS eller KERN_PROTECTION_FAILURE, undtaget Finder
Crash som er 0x0000000aCode[1]: 0x01900004

--
Venlig hilsen
Nina Storm