Andet multimedie
bentjuul 3670
jpg og bmp
Fra : marifinn

Dato : 28-12-02 00:57

Jeg er i øjeblikket ude for et nyt fænomen. Når jeg downloader billedfiler
fra nettet og vil gemme dem på harddisken (højreklik - "gem billede
som..."), så angives filnavnet som "ikke-navngivet" og filtypen som "Bitmap
(*.bmp)", og den sidste står ikke til at ændre. Dette sker, uanset at
billedfilen på web-sitet angiveligt har et navn, og filtypen er .jpg.
Hvordan kan jeg få ændret denne irriterende uvane og komme tilbage til
tidligere tiders praksis, hvor navn og type var angivet rigtigt? Bmp-filerne
fylder også alt for meget!

Mange hilsner fra Finn Mørup

Fra : P Nissen

Dato : 28-12-02 01:19

On Sat, 28 Dec 2002 00:56:30 +0100, "marifinn"
<finn.moerup@get2net.dk> wrote:

> [...]
>tidligere tiders praksis, hvor navn og type var angivet rigtigt? Bmp-filerne

Tøm Internet Explores cache. ( Midlertidige Internetfiler )
Den er overfyldt og det giver netop det problem, både med GIF
og JPG billeder. (du skal ind i MSIE's indstillinger for at gøre det)

Hvis du samtidig sætter en lavere grænse for hvor
mange MB Internet Explorer må gemme i sin cache,
så slipper du for at problemet kommer igen.

mvh PN

Fra : marifinn

Dato : 28-12-02 02:01

1000 tak for hjælpen. Det ønskede resultat var der med det samme!
mvh Finn