Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop?
Fra : Per H

Dato : 28-12-02 00:49

jeg har et gif billede jeg skal have ændret noget tekst i, men hvordan
kan jeg se hviklen type tekst der tidligere er brugt?

jeg benytter en gl ver. 3,0

Vh Per

Godt nnytår

Fra : RoJo

Dato : 28-12-02 01:25

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har et gif billede jeg skal have ændret noget tekst i, men hvordan
> kan jeg se hviklen type tekst der tidligere er brugt?

Det kan du kun se ved, at prøve dig frem eller evt. vise os andre
billedet, så kan det være vi kan hjælpe

Mvh
RoJo

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 01:32

On Sat, 28 Dec 2002 01:24:52 +0100, "RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Det kan du kun se ved, at prøve dig frem eller evt. vise os andre
>billedet, så kan det være vi kan hjælpe

det ligger her

http://www.ph-byg.dk/images/personlig_07.gif

firmaprofil /baggrund

Vh Per

Godt nnytår

Fra : RoJo

Dato : 28-12-02 01:41

> det ligger her
>
> http://www.ph-byg.dk/images/personlig_07.gif

Det ligner Arial .... har jeg ik ret ??

>Godt nnytår

Tak, og i lige måde

mvh
RoJo

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 01:43

On Sat, 28 Dec 2002 01:41:07 +0100, "RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Det ligner Arial .... har jeg ik ret ??

Jeg ved det ikke. det er ikke mig der har lavet det, men ville godt
prøve at ændre teksten lidt

men jeg har ik forstand på photoshop, så det er begrænset hvormeget
jeg vil prøve

Vh Per

Godt nnytår

Fra : RoJo

Dato : 28-12-02 01:54

Fra : Madsen

Dato : 28-12-02 01:56

Per H skrev:

> Jeg ved det ikke. det er ikke mig der har lavet det, men ville godt
> prøve at ændre teksten lidt

Du kan ikke ændre på en tekst på et gif-billede blot ved at markere
teksten og skrive en ny, da teksten ikke længere er redigerbar når den
er gemt som *.gif. Havde du haft originalfilen med tekstlaget i behold
ville du kunne have gjort det, men ellers ikke.

Madsen.

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 02:04

On Sat, 28 Dec 2002 01:56:20 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
skrev:

>Havde du haft originalfilen med tekstlaget i behold
>ville du kunne have gjort det, men ellers ikke.

er "gif" ikke original da
hvad er så?

Vh Per

Godt nnytår

Fra : RoJo

Dato : 28-12-02 02:08

> er "gif" ikke original da
> hvad er så?

originalen (hvis det er lavet i photoshop), er .psd

mvh
RoJo

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 02:21

On Sat, 28 Dec 2002 02:07:56 +0100, "RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>originalen (hvis det er lavet i photoshop), er .psd

pis så kan jeg ikke ændre noget.
Vh Per

Godt nnytår

Fra : RoJo

Dato : 28-12-02 02:29

> pis så kan jeg ikke ændre noget.
> Vh Per

Jo det kan du da ........... du kan evt sende mig teksten, så skal jeg rette
det

mvh
RoJo

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 02:40

On Sat, 28 Dec 2002 02:28:57 +0100, "RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk>
skrev:

>Jo det kan du da ........... du kan evt sende mig teksten, så skal jeg rette

jeg har ikke andet end gif filerne
Vh Per

Godt nnytår

Fra : RoJo

Dato : 28-12-02 03:06

> jeg har ikke andet end gif filerne

Hvis du fortæller mig hvad der skal rettes, så kan jeg godt gøre det for dig

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 10:50

On Sat, 28 Dec 2002 03:05:40 +0100, "RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis du fortæller mig hvad der skal rettes, så kan jeg godt gøre det for dig

sendt pr mail

Vh Per

Godt nnytår

Fra : Madsen

Dato : 28-12-02 02:24

Per H skrev:

> er "gif" ikke original da

Nej, det er ikke et original format, forstået på den måde, at du ikke
kan gemme et billede i f.eks. *.gif og bibeholde redigeringsmuligheden
i et tekstlag, for lagene bliver klappet sammen og teksten bliver lavet
om til bitmapgrafik når du gemmer filen i *.gif.

> hvad er så?

I dit tilfælde er det kun *.PSD så vidt jeg husker. I nyere versioner
af Photoshop vil både *.TIF, *.PSD og *.PDF kunne indeholde tekstlag
med fuld redigerbar tekst når filen bliver genåbnet i Photoshop.

Madsen.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 28-12-02 11:32

Hej Per

Jeg kan forstå at du er i gang med at lave noget sats til en kunde, og at
kunden har givet dig en GIF fil, som han formentlig har taget fra sin
hjemmeside - og det er sådanset ok, men du skal være opmærksom på at GIF
formatet er et lavopløseligt format som er specilet velegnet til
Internettet, hvis du skal bruge logoet eller andet som du modtager i GIF til
f.eks. tryk af brevpapir eller visitkort, så kan det vise sig nødvendigt at
du rentegner HELE logo'et, da GIF formatet normalt giver en for dårlig
opløsning (det bliver takket i kanten). For at finde ud af om opløsningen er
i orden til det formål du skal bruge det til, så prøv at printe det ud på et
stykke papir i den størrelse du skal bruge det i, hvis du er tilfreds med
kvaliteten så er det ok, ellers så må du igang med at rentegne logo'et.

Generelt kan man sige at ALT som er taget fra internettet (GIF og lavopløste
JPEG) IKKE kan bruges til brevpapir og visitkort - hvis kvaliteten skal være
i orden.

God jul & godt nytår
Anders

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 17:29

On Sat, 28 Dec 2002 11:31:35 +0100, "Anders Rehhoff"
<artryk@post11.tele.dk> skrev:

>Hej Per
>
>Jeg kan forstå at du er i gang med at lave noget sats til en kunde, og at
>kunden har givet dig en GIF fil, som han formentlig har taget fra sin

lige omvendt. Det er mig der er kunden,og siden var færdig, og betalt
af mig.. nu ville jeg så lige have ændret en lille tekst, som jeg fik
klaret fra en venlig sjæl herinde fra.

Vh Per

Godt nnytår

Fra : Per H

Dato : 28-12-02 17:54

On Sat, 28 Dec 2002 17:29:07 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> skrev:

>af mig.. nu ville jeg så lige have ændret en lille tekst,

(jeg forsøgte selv lidt, af interesse)

Vh Per

Godt nnytår