sort/hvid skærm på tv'et!!! HELP!
Fra : connorz

Dato : 28-12-02 00:21

Jeg har et Geforce 2 MX 400 grafikkort m. tv-out jeg ønsker tilsluttet
mit fjernsyn. Jeg har købt en ledning med scart-stik i den ene ende og
indgang til grafikkortet i den anden... Jeg får nu kun sort/hvid på
tv'et!!! Er det fordi jeg har købt en forkert ledning, fordi fjernsynet
ikke understøtter det (er 1 måned gammelt), fordi der mangler noget
software (drivere e.l.) på computeren eller er det en 30-50 fejl (én der
sidder 30-50 cm fra computerskærmen eller hvad fand'n er der
galt?!?!?!?

plz help me!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Bachjuul

Dato : 28-12-02 00:39

Hej,

> Jeg har et Geforce 2 MX 400 grafikkort m. tv-out jeg ønsker
> tilsluttet mit fjernsyn. Jeg har købt en ledning med scart-stik i
> den ene ende og bla bla bla..

Ved ikke om det er det, men det kunne lyde som om at grafikkortet spytter et
NTSC signal ud, og TV'et forventer et PAL signal. Prøv at tjekke..

-Bach

Fra : JW

Dato : 28-12-02 01:20

"Bachjuul" <Bachjuul@12move.dk> skrev i en news:auio9f$2v71$1@news.cybercity.dk
> Hej,

> Ved ikke om det er det, men det kunne lyde som om at grafikkortet spytter et
> NTSC signal ud, og TV'et forventer et PAL signal. Prøv at tjekke..

Eller, at grafikkortet leverer S-video, og Tv'et forventer composite.

Fra : Frank Andersen

Dato : 28-12-02 17:59

Jeg havde samme problem. Men så opdagede jeg at Sanberg sælger et lille 10cm
langt mellem-kabel som de kalder, hold nu fast, Colorfix ! Så kom der
farver.

Frank

Fra : Anders Faber

Dato : 31-12-02 00:10

"Frank Andersen" wrote

> Jeg havde samme problem. Men så opdagede jeg at Sanberg sælger et lille
10cm
> langt mellem-kabel som de kalder, hold nu fast, Colorfix ! Så kom der
> farver.

Vældig smart. Jeg havde samme problem, men løste det via TvTools "Color
Carrier" indstilling.

VH
Anders

Fra : PS

Dato : 04-01-03 18:51

Jeg havde samme problem, dog med et andet grafikkort. Jeg kørte en
amerikansk Windows Xp og grafikkortet
leverede således NTSC (det amerikanske farve system). Jeg gik ind i
grafikkortets indstillinger under kontrolpanel, og ændrede til Danmark og
dermed PAL B.

Jeg havde heller ingen lyd. Det klarede jeg ved at bruge
hovedtelefonudgangen på PC'en (en bærbar) og sætte den til tv'et (med et
særligt scart-stik som også har phonostik til lyd). Mærkeligt. Skulle lyden
ikke gå sammen med videosignalet ?? Skulle det virkelig være nødvendigt at
føre lyden separat via phonokabler ??