hva ska man købe ?
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-12-02 20:49

Hejsa

Vi har tænkt at prøve campings livet, da der nu kommer børn til så passer
det nok bedere ind, men vi er i tvil om hvad der er bedst at starte med

Vi har haft flere tanker om det, vil gerne starte så billigt så muligt, så
budget´et ligger på 5.000 - 20.000 kr, men helst så billigt så muligt ,da
det ikke er sikkert det fænger

1: en gammel camping vogn, men "stor"

2: nyere camping vogn også lidt mindrer

3: Camp Let, men fruen vil gerne have " fast" grund under fødderne

4: kan det betale sig at handle ved en forhandler, når man køber en gammel
vogn

5: Det har været på tale om det kunne svare sig at finde en med toilet, sån
der var til små besøg i vognen evt, eller bliver man træt af det

6: hvad koster det at campere på en alm camping plads, for der skal vel mere
til end bare selv pladsen, campingpas, el, vand osv

flere gode råd modtages gerne

Vi har en Skoda TDI så bilen burde kunne trække afsted med alle løsninger

Mvh Jesper

Fra : PHK

Dato : 28-12-02 09:47

"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har haft flere tanker om det, vil gerne starte så billigt så muligt, så
> budget´et ligger på 5.000 - 20.000 kr, men helst så billigt så muligt ,da
> det ikke er sikkert det fænger

Hvad med at leje først ... ?

--
_
|_|

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-12-02 10:02

"> > Vi har haft flere tanker om det, vil gerne starte så billigt så muligt,

> Hvad med at leje først ... ?

det var sæføli´ en mulig vi ikke har tænkt på , hvad koster det så ?

men tror nu nok det fænger, og så har vi tænkt på at tage på en del små ture
af 2 - 3 dage iløbet af sommeren, også er leje vel ikke billigt

Mvh Jesper

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-12-02 11:46

Jesper Pedersen wrote:

> Vi har haft flere tanker om det, vil gerne starte så billigt så
> muligt, så budget´et ligger på 5.000 - 20.000 kr, men helst så
> billigt så muligt ,da det ikke er sikkert det fænger

Da vi startede, havde vi i nogle år set på brugte campingvogne i alle mulige
og umulige størrelser, og fundet ud af, at en brugt vogn i 30-50.000 Kroners
klassen ville passe til formålet.

En god kollega og kammerat tilbød os at låne hans vogn, en 4,5 meters LMC
fra '87 - men første prøve endte op med at være 3 ugers ferie i en lejet
hytte på en større plads ved Vestkysten. Stor success

Året efter kunne jeg ikke undslå mig og vi holdt 3 ugers ferie i den lånte
vogn - der så året efter blev vores, da han købte en større og nyere Hobby.
Vi fik den så til samme pris som han fik budt hos forhandleren, hvilket jo
var en stor besparelse for os.

Vi kører stadig med vognen og er meget glade for den - den var på en herlig
sommerferie i Østrig, med en Felicia som trækker - helt problemløst.

> 1: en gammel camping vogn, men "stor"

Jo ældre vogn, jo større mulighed for fugtskader. Men der er ikke så stor
prisforskel på store og små vogne, når de først har en vis alder.

> 2: nyere camping vogn også lidt mindrer

Uanset om du vælger 1. eller 2. løsning, så kommer det nok til at knibe med
at holde prisrammen, hvis du ikke vil have en vogn der kræver en del
arbejde.

> 3: Camp Let, men fruen vil gerne have " fast" grund under fødderne

Så kan prisrammen fint overholdes, men sæsonen er meget kortere end hvis det
er en campingvogn. Vi har almindelig Truma blæservarme og camperer hele
året.

> 4: kan det betale sig at handle ved en forhandler, når man køber en
> gammel vogn

Det er klart dyrere - men der er til gengæld en garanti at trække på... Vi
handlede som sagt privat, og sparede vel omkring 20.000.

> 5: Det har været på tale om det kunne svare sig at finde en med
> toilet, sån der var til små besøg i vognen evt, eller bliver man træt
> af det

Det er et spørgsmål om indstilling. Vi har ikke toilet i vognen, og savner
det heller ikke voldsomt. Dog kunne det være rart under længere ture, hvor
rastepladsernes toiletter lader meget tilbage at ønske. Hvis der er mindre
børn kan jeg også se fordelen med indbygget/løst toilet. Tømningen er ikke
noget problem, så det er ikke det der holder os tilbage.

> 6: hvad koster det at campere på en alm camping plads, for der skal
> vel mere til end bare selv pladsen, campingpas, el, vand osv

Det kommer helt an på den enkelte plads - og der er meget stor forskel - og
på hvor mange personer der overnatter. De dyreste pladser i Danmark er
TopCamp pladserne, der til gengæld har alt på pladsen og 4-5- stjerner.
Billigere pladser findes også, og der mangler for så vidt ikke noget på de
3-stjernede, som der er flest af. Brug nettet til at søge på, og du vil
finde ud af, at der er mange muligheder.

> flere gode råd modtages gerne

De fleste råd er personlige, og dækker de forudsætninger og krav den enkelte
stiller, så det kan være svært med generelle gode råd. Se eventuelt nærmere
på Hans Jørgens CampingStuff sider på:

http://campingstuff.dk

> Vi har en Skoda TDI så bilen burde kunne trække afsted med alle
> løsninger

Jeps, du burde ikke have problemer, sørg blot for at overholde diverse
vægtgrænser og hav ikke under 200 kg. lastevne i campingvognen. Vi kører med
en vogn på 1000 kg efter en Skoda Felicia 1.6 med bare 75 heste og har ingen
problemer.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

--
Pt. uden fast netforbindelse - vender tilbage ca. januar 2003 med ny
adresse.

Fra : Leif Pedersen

Dato : 28-12-02 14:50

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> at holde prisrammen, hvis du ikke vil have en vogn der kræver en del

HUSK
Så er det ikke en Camp Let, men en Compi Camp, hun skal have, der er fast
grund under fødderne.
Med en alm. varmeblæser, er der også god varme på i kølige aftener. Både i
vognen og i fortelt.
Kig ind på http://www.combicamp.com/
eller http://www.cc-club.dk/

Hilsen
Leif Pedersen

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-12-02 17:47

Leif Pedersen wrote:

> Så er det ikke en Camp Let, men en Compi Camp, hun skal have, der er
> fast grund under fødderne.

Selvom at jeg mere er til at køre med den store løsning, er jeg tilbøjelig
til at give dig ret. Trods det mindre "smarte" udseende, så virker det også
som om, at CC er at foretrække frem for CL.

Noget helt andet: Leif:

Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står
nærmere forklaret på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Tag ikke dette som et surt opstød - det er ment som en håndsretning, så
usenet bliver ved med at være et sted, hvor man hurtigt og let kan
debattere forskellige emner.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : sogs

Dato : 30-12-02 13:39

Carsten Stage wrote:

klip > Trods det mindre "smarte" udseende,
> så virker det også som om, at CC er at foretrække frem for CL.

Kan vel ikke siges når de er slået op. Syntes især at de nye er flotte.
Vognkassen er da noget firkantet = mere rummelig, og det kommer især
sengestørrelsen tilgode, men der er også plads til en forfærdelig masse
bagage og uundværlige sager - vi har bl.a anskaffet det lille potty, der
adskilt i sine 2 halvdele, tilskruet, kan transporteres i magasinet
under vognen, og har vel, bortset fra 17 tommer fjernsynet, nok "stort
set" samme mænge udstyr og opstillet plads som en hel del campingvogne.
Vi har flere gange med annekset sat været 6 personer. Selvfølgelig har
interiøret "folde ud" præg - men forsonligt, når man husker
køreegenskaber og benzinforbrug.

Vi så i Dec.en Panda fra 99 solgt for kr. 30.000 på et par dage fra
clubbens forum (alt for billigt) men et tjek i " vogne til salg " på
campingferie åbenbarer nok i løbet af foråret et par nye emner i 30 -
40.000 kr. området, der selvfølgelig er mere end du skitserede, men så,
næsten nyt. Ligeledes kommer der måske emner til privat salg i
føromtalte forum. Og ellers er der den blå avis - dba
Kan du finde den med super safe pakken er det nok at fortrække, især til
motorvejs kørsel sydpå, eller bumleveje i Norge/Sverige -

Godt nytår til alle
sten - medlem i cc-Club.dk (og derfor nok en smule farvet)