Forhandler af Palm Zire i Aalborg eller
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 16:06

Hej gruppe

I bliver nød til at hjælpe mig. Folkenene i dk.edb.system.lomme-pc
læser tilsyneladende ikke enws i julen.

Jeg har endnu ikke fået givet min kæreste en julegave, fordi det har
vist sig rigtig svært at opdrive en Palm "Zire" i København. Har været
hele Falkoner Alle igennem, men uden resultat.

Er her nogen der kan anbefale en forhandler i København eller Aalborg
(hvor jeg befinder mig til i morgern kl. 12:00), der har Palm Zire på
lager - og hvor jeg kan hente svinet i dag (fredag) eller i morgen?
Jeg skal til julefrokost hos svigermaskinen lørdag eftermiddag, og det
ville være kool at have gaven klar inden da.

På forhånd tak!

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 27-12-02 17:28

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> Jeg skal til julefrokost hos svigermaskinen lørdag eftermiddag, og det
> ville være kool at have gaven klar inden da.

så en i butikken hos officeline lige før jul, så der kunne du da prøve
at ringe til nu...
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 18:23

kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) writes:

> så en i butikken hos officeline lige før jul, så der kunne du da prøve
> at ringe til nu...

I København eller Aalborg? Bemærkede du prisen? Forestiller mig at
betale omkirng 1.000 kr. for den.

-j

Fra : Michael Holm

Dato : 27-12-02 19:06

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> I København eller Aalborg? Bemærkede du prisen? Forestiller mig at
> betale omkirng 1.000 kr. for den.
>
> -j
sorry : København , det var ligeomkring de 1000 kr. men det er jo nok
for sent at ringe nu... og de tager ikke tlf. om lørdagen - mail igen
hvis du paniker

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 21:49

kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) writes:

> sorry : København

Ingen grund til "sorry". Jeg er i København igen lørdag ved 15-tiden.

> , det var ligeomkring de 1000 kr. men det er jo nok for sent at
> ringe nu...

Ja, men 1.000 kr. er OK, hvilket dog undrer mig, for de plejer at være
dyrere. Så eksempelvis en Palm 505 (magen til min egen) til omkring
4.000 kr i OfficeLine, mod 2.500 kr. i en af butikkerne på Silicon
Allé. Du er siker på at du så Zire og ikke m10x? Måske jeg bare skulle
smutte forbi Aaboulevard efter lufthavnen.

> mail igen hvis du paniker

Jeg panikker sjældent, men det snærper til. Skal til julefrkost lørdag
ved 16-tiden med kæresten og svigermaskinen i Hillerød. Ville være
kool at dukke op med Palm Zire (opladet og med adresser i). Er der
forresten nogen der har rørt ved den? Ved om den er mindre
plastik-klam end m100-serien? Finder jeg ike en Zire bliver jeg nødt
til at bløde en 505/515, og så er der ikke råd til ny arbejdsstation
lige med det samme. Der er lavvandet efter Bolivia...

-j

Fra : Michael Holm

Dato : 27-12-02 22:03

> [...]

> Allé. Du er siker på at du så Zire og ikke m10x? Måske jeg bare skulle
> smutte forbi Aaboulevard efter lufthavnen.

nu bliver jeg da i tvivl... syntes nu det var en Zire, havde selv tænkt
på det i julegave - har ikke haft sådan noget før expedienten sagde
hånligt at jeg skulle købe en tungsten...

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 22:19

> [...]

> tænkt på det i julegave - har ikke haft sådan noget før
> expedienten sagde hånligt at jeg skulle købe en tungsten...

Ha. Så var det sgu nok en Zire. Har ikke helt fattet hvad det fede er
ved Tungsten, men kan godt se det seje i Zire som en letudgave af Palm
med det mest grundlæggende - og på fotoet at dømme matchende til
iBook.

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 22:19

kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) writes:

> nu bliver jeg da i tvivl... syntes nu det var en Zire

Var den hvid?

-j

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 27-12-02 22:30

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Er der
> forresten nogen der har rørt ved den? Ved om den er mindre
> plastik-klam end m100-serien?

Ja - jeg har lige købt én til kæresten. Den er fed nok. Forbavsende
solid, virker det til. Nu mangler jeg bare at kunne installere Palm
Desktop på min iMac, hvilket af én eller anden underlig grund fucker up
(se tråd her andetsteds).

Lars Kr. Sørensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-02 22:31

> [...]

> Allé. Du er siker på at du så Zire og ikke m10x? Måske jeg bare skulle
> smutte forbi Aaboulevard efter lufthavnen.

En Palm Zire koster vist altid omkring kr. 1.000,-. Den er ment som en
begynder-PDA, og Palm håber sikkert, at man bliver grebet af idéen og
køber en dyrere model senere. Zire har lille hukommelse og mangler
baggrundslys. Til gengæld har den et smart, slankt design takket være
Li-batteriet. Det kan så ikke skiftes, så den har også begrænset
levetid. Den mangler også to knapper i forhold til andre Palm. Det skal
man være opmærksom på, hvis man vil installere spil eller andre
programmer, der bruger disse to knapper. Bruger man den bare som
kalender og adressebog er den fin, og hukommelsen er rigelig til det
brug.

> [...]
> kool at dukke op med Palm Zire (opladet og med adresser i). Er der
> forresten nogen der har rørt ved den? Ved om den er mindre

Vi har haft to her i huset en lille måned. Kassen virker såmænd gedigen
nok. Knapperne er måske lidt løse og billige i det. Gummiflappen over
skærmen er der nok delte meninger om. Jeg bruger min, mens konen har det
originale lyseblå itui til den. Det er nok en smagssag, hvad man
foretrækker. Har man den i en lomme, hvor den ikke kan blive ridset, kan
man måske klare sig helt uden beskyttelse af skærmen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-12-02 22:07

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Zire har lille hukommelse og mangler baggrundslys.

Av, dén var jeg ikke opmærksom på. Er den alligevel til at bruge?

> Gummiflappen over skærmen er der nok delte meninger om. Jeg bruger
> min, mens konen har det originale lyseblå itui til den.

"Gummiflappen"? Den må du gerne uddybe. Er det en integreret del af
kabinettet, som flappes over, eller sidder den løst skudt ind som på
V, Vx, 505 m.fl? Hvad er det for et lyseblå itui? En pose der fælger
med eller håur?

Synch´er den perfekt med Mac?

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-12-02 22:23

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Av, dén var jeg ikke opmærksom på. Er den alligevel til at bruge?

Ja, det generer ikke mig. Til almindeligt brug indendørs med belysning
er der ingen problemer med at se skærmen. Men man kan ikke se den på en
mørk gade. Til gengæld bruger den næsten ingen strøm. Sjovt nok er
skærmen meget forskellig på min kones og min Zire. På min er den ligesom
en smule gullig og knap så skarp. Det er nu kun noget man ser, når man
sammeligner dem direkte.

> [...]
> kabinettet, som flappes over, eller sidder den løst skudt ind som på
> V, Vx, 505 m.fl? Hvad er det for et lyseblå itui? En pose der fælger

Gummiflappen følger med. Den skydes ind i en skinne på bagsiden og
dækker skærmen og knapperne. De gamle sorte Palm havde en sort klap med
samme effekt. Gummiflappen sidder helt fast bagpå, men den er
naturligvis lidt blød i det. Den beskytter skærmen fint, men den kan
ikke helt forhindre, at en knap bliver trykket ind. Zire slukker af sig
selv efter to minutter, så det gør ikke så meget.
Det lyseblå etui er ekstraudstyr til vist nok 149,- kr. Det er
med et fast indlæg, så skærmen beskyttes. Det er lukket i toppen med et
Velcro-bånd, og det lukker ikke helt tæt. Det er nok en smagssag, hvad
man foretrækker. Flappen er jo gratis, så man kan da starte med den. Jeg
regner med, at det er bedst at bruge en eller anden form for
beskyttelser af skærmen.

> Synch´er den perfekt med Mac?

Ja da. Alt fungerer perfekt på Mac. Jeg bruger Palm Desktop, og vi har
hver en kalender på den. Jeg har ikke prøvet iCal, da iSync stadig er
beta, og da notesblokken ikke synkroniseres med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 27-12-02 19:18

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hej gruppe
>
> I bliver nød til at hjælpe mig. Folkenene i dk.edb.system.lomme-pc
> læser tilsyneladende ikke enws i julen.

Har du prøvet Fona?

De har hele to i Aalborg:
1. Nytorv 9
2. Hobrovej 452 (SV)

I Fona hernede i Aabenraa havde de i hvert fald én hængende da jeg var
ude for at handle julegaver i mandags...

--
vh Jesper

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 21:50

forhulenda@hotmail.com (Jesper Møller-Fink) writes:

> Har du prøvet Fona?

I Aalborg? Nej, kun på Strøget i København.

> De har hele to i Aalborg: 1. Nytorv 9 2. Hobrovej 452 (SV)

Lyder som om det er et godt projekt til formiddagstimerne i
morgen. Tak for responsen.

> I Fona hernede i Aabenraa havde de i hvert fald én hængende da jeg
> var ude for at handle julegaver i mandags...

Rørte du ved den?

-j

Fra : Christian Bech

Dato : 27-12-02 23:40

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Lyder som om det er et godt projekt til formiddagstimerne i
>morgen. Tak for responsen.

Hvis du mangler en back-up, så forhandler Telebutikkerne i Århus den
også. Sådan en må de da også have i Ålborg.

>Rørte du ved den?

Jeg har siddet ved siden af en, der dannede duo med en G4 Powerbook.
Den virker meget gedigen.
--
Christian