Simpel chat...
Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 27-12-02 16:03

Hejsa...

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg gerne vil lave en ganske almindelig simpel
chat - dvs en hvor man bare skal logge sig ind med et brugernavn (ikke noget
registreret bruger) og så kan man ellers bare chatte i et åbent forum - evt.
private...

Håber nogle kan fortælle mig lidt om projektet eller linke mig til noget
hjælp...

På forhånd tak...

Med venlig hilsen Michael Rosendahl

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 16:27

"Michael Rosendahl Andreassen" skrev bla.
> Jeg har en hjemmeside, hvor jeg gerne vil lave en ganske almindelig simpel
> chat -
Hej Michael
Kræver noget serverside ala pHp.
Har selv lavet en du kan checke her lavet i pHp.
http://www.johns-web.dk/chat.htm

Dit ? hører hjemme i en af serverside grupperne

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 27-12-02 17:41

Okay, du kan ikke lige hjælpe mig med at komme sige lidt om hvordan jeg skal
ordne det der... Det ser ellers godt ud...

Det skal bare være på en side hvor der skal være et billede henover
chatten...

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 18:21

"Michael Rosendahl Andreassen" skrev bla.
> Okay, du kan ikke lige hjælpe mig med at komme sige lidt om hvordan jeg
skal
> ordne det der... Det ser ellers godt ud...

Jo jeg kan godt hjælpe dig men dit ? hører rent faktisk hjemme i en af
serverside grupperne.
Har du adgang til feks pHp inkl MysQl hos din udbyder ?
I så fald kan du hente et script her der dog kræver noget tilretning
(basalt kendskab til pHp)
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Chat_Scripts/

Som du kan se er det måske ikke blot noget man laver uden det fornødne
kendskab derfor henviste jeg dig til serverside grupperne
hvor eksperterne huserer.

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 27-12-02 19:09

Jeg har serverplads hos TDC - har de det der pHp...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-02 19:40

"Michael Rosendahl Andreassen" skrev :

>Jeg har serverplads hos TDC - har de det der pHp...

Nej, når du bruger den plads som følger med dit
internetabonnement, så har du ikke mulighed for den slags.

Du kan evt. bruge et, der er hosted et fremmede sted. f.eks.
kunne det være http://www.quickchat.org/.

Eller find et webhotel, hvor du har de muligheder.
Det kan fås gratis, søg på http://internetplads.dk.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 27-12-02 23:29

Michael Rosendahl Andreassen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
evt.
> private...
>
> Håber nogle kan fortælle mig lidt om projektet eller linke mig til noget

Hej Michael...

Prøv http://www.anfyteam.com/chat/

Der skulle du kunne finde en chat som er gratis. Du skal bare downloade den.

Du kan se en chat jeg også har fundet derinde på www.discoworrior.subnet.dk

Når du er derinde skal du gå ind i lasse's chat.

Besøg min hjemmeside på www.dvdoo.subnet.dk/dvdoolasse.htm

Med Venlig Hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne