Palm Desktop problemer
Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 27-12-02 14:12

Kære alle!

Jeg har problemer med at installere Palm Desktop. Hvis jeg starter
installationen op, får jeg en systemfejlmeddelelse "Access Denied", og
så kommer jeg ikke videre. Går jeg så ind på min kærestes konto og
prøver at installere derfra, så går installationen i gang, men standser
ca. halvvejs med en "file not found" fejl. Det er ellers mig, der er
admin på maskinen...

Jeg fatter nix. Har prøvet at downloade en ny installer fra Palms
hjemmeside, men det funger bare heller ikke. Har I nogen idé om, hvad
der kan være galt?

Palm Desktop 4
MacOS 10.2.3
500 mhz iMac G3

Lars Kr. Sørensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-02 16:12

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg fatter nix. Har prøvet at downloade en ny installer fra Palms
> hjemmeside, men det funger bare heller ikke. Har I nogen idé om, hvad

Ligger der ikke nogen rester fra en gammel Palm Desktop, som evt. er
aktive? Slet alle rester efter Palm Desktop, undtagen dine datafiler i
User-mappen, og sørg for, at der ikke er noget, der aktiveres automatisk
i Log-in.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 27-12-02 16:55

> [...]
> aktive? Slet alle rester efter Palm Desktop, undtagen dine datafiler i
> User-mappen, og sørg for, at der ikke er noget, der aktiveres automatisk

Tak for svaret, men det var ikke dér, fejlen lå. Jeg har direkte prøvet
at køre uninstall, for at få alt fjernet. Jeg har også haft lukket ned
for alle andre programmer - stadig uden succes.

Sært - jeg har aldrig haft dén slags problemer før.

Hilsen
Lars

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-02 22:31

> [...]

> for alle andre programmer - stadig uden succes.
>
> Sært - jeg har aldrig haft dén slags problemer før.

Jeg oplevede vist noget lignende, da jeg ville opgradere min Palm
Desktop. Det var noget med, at Palm Desktop Background stadig lå der og
var blevet aktiveret ved log-in. Ærgerligt, at mit råd ikke hjalp.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 28-12-02 00:13

> Jeg oplevede vist noget lignende, da jeg ville opgradere min Palm
> Desktop. Det var noget med, at Palm Desktop Background stadig lå der og
> var blevet aktiveret ved log-in. Ærgerligt, at mit råd ikke hjalp.

Men tak alligevel.

Nu har jeg så efterhånden fået det snævret ind til, at det "kun" er
HotSync-manageren, der ikke vil installere. Vælger jeg custom install,
kan jeg sagtens køre både Palm Desktop og NotePad ind, men altså ikke
HotSync - hvorfor jeg jo så er lige vidt. Jeg får en "access denied"
meddelelse, og så kommer jeg ikke videre.

Nå, men nu vil jeg skrive til Palm og se, hvad de har at sige til deres
forsvar. Forhåbentlig har de ét eller andet at bidrage med.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-12-02 00:35

> [...]

> HotSync - hvorfor jeg jo så er lige vidt. Jeg får en "access denied"
> meddelelse, og så kommer jeg ikke videre.

Har du prøvet, om du kan synkronisere med din Palm? Måske er HotSync
allerede installeret, og det er det, der giver problemerne.

> Nå, men nu vil jeg skrive til Palm og se, hvad de har at sige til deres
> forsvar. Forhåbentlig har de ét eller andet at bidrage med.

Fra Palms hjemmesider kan man komme til diskussionsfora, der ligger på
<http://www.brighthand.com> og som kun handler om Palm.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 28-12-02 10:57

> Har du prøvet, om du kan synkronisere med din Palm? Måske er HotSync
> allerede installeret, og det er det, der giver problemerne.

Hvor ligger filerne i givet fald?

> Fra Palms hjemmesider kan man komme til diskussionsfora, der ligger på
> <http://www.brighthand.com> og som kun handler om Palm.

OK. Prøver lige det! Ellers har Palms supportafdeling lovet at svare
indenfor 24 timer.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-12-02 21:50

> Hvor ligger filerne i givet fald?

Der ligger i hvert fald nogle i ~/bibliotek/application support/Palm
HotSync. Så er der selve programmet i mappen med programmer. I din
brugermappe ligger dine data under Dokumenter, men dem behøver du ikke
røre. Under brugernavn/bibliotek/Preferences er der en Palm Desktop
Info. Så kan jeg vist ikke finde flere.
--
Henrik Münster
Esbjerg