Andet multimedie
bentjuul 3670
Foto-program
Fra : Søren Meinertz

Dato : 27-12-02 13:48

Hejsa i gruppen

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit lille problem

Jeg søger et program der kan redigere digitale foto's...

Nogen der kender nogle gode nogen?

MvH Søren

ICQ. 123740038

MSN: mummitrolden@tdcadsl.dk

Fra : max

Dato : 27-12-02 13:59

> Hejsa i gruppen
>
> Jeg håber i kan hjælpe mig med mit lille problem
>
> Jeg søger et program der kan redigere digitale foto's...
>
> Nogen der kender nogle gode nogen?
>

> MvH Søren

Photoshop - PaintsjopPro - Photoshop Elements -
"Painter" - Og mange flere kan du finde og prøve her
http://download.com.com/3150-2192-0.html?tag=dir
mvh max

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-12-02 13:59

Søren Meinertz wrote in <3e0c4c14$0$35863$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> Jeg søger et program der kan redigere digitale foto's...

Nu er "redigere" jo et vidt begreb. Men de mest udbredte større programmer
er vist:

- The Gimp
- Adobe Photoshop
- Paint Shop Pro

Adobe Photoshop er de facto standard hos profesionelle, og er ret dyrt.

Paint Shop Pro kan grundlæggende det samme, men mange af de avancerede
muligheder mangler. Prisklassen passer bedre til private hobby-projekter.

The Gimp er et frit program, det betyder blandt andet at det ikke koster
noget. Kvaliteten og mulighederne ligger groft sagt et sted mellem Pain
Shop Pro og Adobe Photoshop, alt efter hvem man spørger.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)