Riva TNT2 Ultra+windows Xp -> Hvilken driv~
Fra : Thomas

Dato : 27-12-02 13:21

Hej..

hvilken Detonator version er bedst til et Nvidia Riva TNT2 Ultra kort, der
skal køre under Windows XP?

jeg mener at have hørt at de nyeste versioner ikke er gode til de gamle
chipsets, da de er optimeret til Geforce 4 kortene.

venligst

Thomas

Fra : pondus

Dato : 29-12-02 18:04

"Thomas" <BrunsvigerXXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej..
>
> hvilken Detonator version er bedst til et Nvidia Riva TNT2 Ultra kort, der
> skal køre under Windows XP?

jeg brugte 21.83
men hvor du kan finde den ved jeg ikke og om det er den bedste skal jeg
heler ikke kunne sige

mvh
kuno

---

Fra : ASKF

Dato : 30-12-02 01:35

pondus ytrede sig i <3e0f2b69$0$71599$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med
dette:

>"Thomas" <BrunsvigerXXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>jeg brugte 21.83
>men hvor du kan finde den ved jeg ikke og om det er den bedste skal jeg
>heler ikke kunne sige

Stort set alle Detonator drivers kan hentes fra
<http://www.guru3d.com/files/detonator/>, incl. div. beta-releases.

Korrekt, efter v21.x (eller 23.x husker det ikke helt) stoppede nVidia
med at optimere TNT2 driverne.
nVidia anbefaldede også på et tidspunkt at man ikke brugte WHQL
driverene til TNT2, da MS ikke ville certificere de mest optimale
versioner. Min erfaring siger også at jeg kan forvente BSOD, hvis jeg
benytter en WHQL version - dette gælder dog kun for WinXP.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen