Andet multimedie
bentjuul 3670
pdf - print A4
Fra : Tine Müller

Dato : 27-12-02 11:29

Jeg har på en anden printer udskrevet denne manual
http://tinem.hjem.wanadoo.dk/C-3000ZOOM-ENGLISH.pdf og det gik fint, hver
side fylder en A4 side helt ud, så det er nemt at se, hvad der står.

Nu er problemet det, at jeg kan se, at jeg har glemt at udskrive side
111-119, og når jeg nu prøver at udskrive dem på min printer Deskjet 930C,
så bliver printet placeret i midten af A4 siden og er mindsket betydeligt,
så det er svært at læse, hvad der står.

Er der nogen som kan hjælpe? Jeg har Adobe Acrobat 5.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 11:34

"Tine Müller" skrev bla...
> Jeg har på en anden printer udskrevet denne manual
> http://tinem.hjem.wanadoo.dk/C-3000ZOOM-ENGLISH.pdf og det gik fint, hver
> side fylder en A4 side helt ud, så det er nemt at se, hvad der står.

Denne gruppe omhandler grafik til web.
Hvilken gruppe dit ? tilhører ved jeg ikke men kig evt her www.usenet.dk

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : B N

Dato : 27-12-02 11:43

"jopa" <johns@paradis.dk> wrote in message news:auha9s$ral$1@sunsite.dk...
> "Tine Müller" skrev bla...
>

> Denne gruppe omhandler grafik til web.
> Hvilken gruppe dit ? tilhører ved jeg ikke men kig evt her www.usenet.dk

Hvor står det at det skal være til web, og ikke "alm." grafiske problemer

B N

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 11:57

"B N" skrev bla.
> Hvor står det at det skal være til web, og ikke "alm." grafiske problemer

Diskussion af computerbaseret grafik

3. Fundats:
Formålet med gruppen skal være at
* Udveksle tips og ideer inden for computergrafik
* Hjælpe andre med problemer inden for computergrafik
* Diskutere programmer og plug-ins inden for computergrafik
* Alle der har interesse inden for computer grafik at mødes her
* I det hele taget at tage sig af alt inden for computergrafik

Hvis ovenstående skal tydes som også printerrelaterede problemer bøjer jeg
mig

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : B N

Dato : 27-12-02 12:17

> [...]
> * I det hele taget at tage sig af alt inden for computergrafik
>
> Hvis ovenstående skal tydes som også printerrelaterede problemer bøjer jeg

Jeg nævner hvis intet om printerreleterede problemer, og jeg giver dig helt
ret i at det nok hører til i i anden gruppe, men i dit svar skriver du
"Denne gruppe omhandler grafik til web", og så vidt jeg kan se, er det ikke
nævnt nogle steder at det skal være til web.

B N

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 13:16

"B N" skrev bla.
men i dit svar skriver du
> "Denne gruppe omhandler grafik til web", og så vidt jeg kan se, er det
ikke
> nævnt nogle steder at det skal være til web.

Korrekt også forkert formuleret fra min side.
Ville egentlig blot forsøge at hjælpe spørgeren over i en gruppe der
beskæftiger sig med hendes faktiske problem.
For min skyld kan man også diskutere madopskrifter her i gruppen hvis ellers
der er flertal for det, men i så fald kræver det en omformulering af
Fundatsen.
Går ud fra der er en årsag til at der findes mere en en newsgruppe.

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-12-02 11:49

jopa skrev:

> Denne gruppe omhandler grafik til web.

Nej. Det står ingen steder skrevet. Spørgsmål om alle former for grafik
er velkomne.

> Hvilken gruppe dit ? tilhører ved jeg ikke

Det har i mange år været kotyme at dtp/prepress-spørgsmål også kan
stilles i gruppen i mangel af en dedikeret gruppe. Pdf-spørgsmål kan
betragtes som sådanne og er derfor i overensstemmelse med gruppens
(uskrevne) regler.

--
Kurt Lund

Fra : jakob

Dato : 27-12-02 12:19

> Denne gruppe omhandler grafik til web.
> Hvilken gruppe dit ? tilhører ved jeg ikke men kig evt her www.usenet.dk

Ahh lad dog være med at gå i så små sko. Det er da et væsentligt
spørgsmål, det nok vil have interesse for mange andre brugere af
gruppen. Hvis det generer dig så spring det da over.

Hilsen

Jakob

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 13:11

"jakob" skrev bla..
> Ahh lad dog være med at gå i så små sko. Det er da et væsentligt
> spørgsmål, det nok vil have interesse for mange andre brugere af
> gruppen. Hvis det generer dig så spring det da over.

Så kan vi jo selvfølgelig nøjes med en stor gruppe hvor man kan bladre alle
indlæg igennem for at finde noget der har relevans for en.
Går ud fra at der er en årsag til Fundats for grupperne.

Mit indlkæg skulle egentlig blot ses som en hjælp til spørgeren.

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Kim Thranborg

Dato : 27-12-02 13:31

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Går ud fra at der er en årsag til Fundats for grupperne.
>
> Mit indlkæg skulle egentlig blot ses som en hjælp til spørgeren.

1 - dit indlæg var jo ikke en hjælp, da du ikke henviste til den rigtige
gruppe
2 - antallet af indlæg i denne gruppe er så lille at det ikke betyder meget
at skulle springe et par indlæg over, ikke mindst når det anførte emne som i
dette tilfælde ovenikøbet gør opmærksom på at der er tale om en "afviger" i
forhold til den oprindelige fundats
3 - som en anden nævnte er der en uskrevet regel om at denne gruppe
accepterer alle spørgsmål som relaterer til grafisk produktion, og det
omfatter ikke mindst pdf-spørgsmål. Grunden til dette er at der ikke findes
andre dk-grupper til formålet og at denne nok kommer nærmest, ikke mindst
fordi langt størsteparten af brugerne herinde er knyttet til branchen
forskellig vis.
4 - Tine's problem var ikke printerrelateret, men derimod et problem med
acrobat som jo i allerhøjeste grad er et grafikrelateret program selvom det
også kan indeholde tekst
5 - Fundatsbetegnelsen "computergrafik" med tilhørende programmer og plugins
er et meget vidt begreb og kan bøjes mere eller mindre under en nærmere
definition af hvad det omhandler
6 - That's all - konklusionen er at Tine's ene indlæg som faktisk var sendt
til den rigtige gruppe, medførte flere ligegyldige indlæg (incl. denne) som
i antal overgår det antal OT-indlæg der har være i selvsamme gruppe indenfor
de sidste 6-7 dage

--
Mvh.
Kim Thranborg

Fra : jakob

Dato : 27-12-02 14:57

> Så kan vi jo selvfølgelig nøjes med en stor gruppe hvor man kan bladre alle
> indlæg igennem for at finde noget der har relevans for en.

Eftersom overskriten har titlen "pdf-print A4" er der vel ikke så meget
at tage fejl af.

> Går ud fra at der er en årsag til Fundats for grupperne.

Ja det er der da naturligvis også, men for det første er det vel de
færreste der beskæftiger sig med nyhedsgrupper der har læst fundsatser,
mange ved vel ikke at de eksisterer. For det andet er spørgsmålet jo
inden for det grafiske område. Der vil altid være spørgsmål der befinder
sig i en gråzone men heldigvis er der næsten altid folk der vil hjælpe
og det er vel det der er humlen i nyhedsgrupperne.

Jeg skriver ikke dette fordi jeg er vil starte en stor debat, og er også
klar over at jeg bidrager til yderligere kævl, men jeg synes der er en
tendens til at folk går meget op i at skamride fundsatserne, lidt mere
elastik vil gøre meget nemmere.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 27-12-02 13:35

HØRT!!!

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 27-12-02 13:38

Og så fik vi da lige en snes, (eller mere) indlæg der heller ikke hører til
her !!!
Hvordan synes du selv det går ???

- Steffen

Fra : Kim Thranborg

Dato : 27-12-02 11:35

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så det er svært at læse, hvad der står.
>
> Er der nogen som kan hjælpe? Jeg har Adobe Acrobat 5.

Du skal huske at afkrydse feltet "Expand small pages to papersize" når du
udskriver...

Kim Thranborg
Projektleder
Bookpartner A/S
http://www.norhaven.dk/Default.asp?ID=247
kim@thranborg.dk

Fra : Tine Müller

Dato : 27-12-02 11:44

"Kim Thranborg" skrev
> Du skal huske at afkrydse feltet "Expand small pages to papersize" når du
> udskriver...

Du er en "engel". Tak.