Isokern i skorsten. Er det lovpligtigt?
Fra : NMP

Dato : 27-12-02 11:03

Da jeg fortalte min skorstensfejer at jeg overvejer at udskifte den
gamle brændeovn med en ny, påkrævede han at der i så fald bliver indsat
isokern i skorstenen. ER det lovpligtigt at få indsat isokern?

http://www.kandu.dk/

Fra : E.Jensen

Dato : 27-12-02 15:51

"NMP" <NMP.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle brændeovn med en ny, påkrævede han at der i så fald bliver indsat
> isokern i skorstenen. ER det lovpligtigt at få indsat isokern?

Om det er lovpligtigt eller ikke skal jeg ikke kunne sige - men jeg ved så
meget som, at du ikke må tænde op i din evt. nye brændeovn før den er
godkendt af din lokale skorstensfejer - så måske er det en god ide, at
kontakte ham igen inden du invester i en brændeovn, som ikke er lovlig at
bruge (angiveligt noget med, at ens brandforsikring nok ikke dækker, hvis
uheldet skulle være ude).

Held og lykke fra en med brændeovn, som fik lov til at tilslutte den uden
isokern.

E. Jensen