Vietnam - ud Burma hjem ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-12-02 05:57

sider og roder lidt med en rejse plan ... planen er at flyve til
Saigon tgae over land til Cambodia ( ankor wats ) aner ikke hvordan
det staves - tilbage over land tilbage til saigon fra Cambodia ( har
gjort det 3 gange før dog uden at nå ankor wats ).
alt det kan angeres fra Saigon .... men så kommer den svære

1.) fra Saigon til Burma og hjem
2.) Visa til Burma

tanken er at med aroflot ( den russiske ) at flyve saigon ud
og ragoon hjem.... med det sædvanelige 18 timers stop i moskva den ene
vej :)

det hele skal gøres på 3-4 uger har været i vitnam 7-8 gange før så
der vil jeg bare hilse på gamle venner i nogen dage og så vider vende
tilbage få vejret og flyve til Burma .... men jeg aner intet om Burma
inkvatering bor som regl på sådan noget 5-max 10 $ om dagen...
er det bøvlet at få visa ?
flyver aroflot fra saigon eller Hanoie til Ragoon ?

alle info er wellkommen
biletter priser inkvatering (Burma) visa osv

bedste hilsner
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : max

Dato : 27-12-02 06:50

> flyver aroflot fra saigon eller Hanoie til Ragoon ?
>
> alle info er wellkommen
> biletter priser inkvatering (Burma) visa osv
>
> bedste hilsner
> Bo M Mogensen

Hey Mogens -er det ikke smartere du ringer
direkte til Aeroflot, eller din rejsearrangør..
Aeroflot skifter flyafgange og ruter et par
gange om året..
Burma må være billigt, mange vælger det
fra, noget med menneskerettigheder og
demokrati.. Bortset fra det er det så smart
at backtracke når du har så kort tid.. Hva med
at fortsætte gennem Thailand til Burma.
Det er ikke altid muligt at krydse over
til Burma fra Thailand, det kommer an på
stemningen, men det ved de nok på ambassaden..
Her kan du finde alle ambassaderne:
http://www.ambassade.dk/lande.php3
og denne her kan måske også bruges
http://www.um.dk/aspfiles/dgk_s2_vis_alle_lande.asp
Lyder ellers som en fed tur.. max

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-12-02 16:59

On Fri, 27 Dec 2002 06:49:44 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

Hi Max

>Hey Mogensen -er det ikke smartere du ringer
>direkte til Aeroflot, eller din rejsearrangør..

jow men det har jeg også tænkt mig men erfaring byder mig at fly fra
landende i mellem i østen der skal man ikke købe bilet hjemme fra da
man som regl kan få den til det ½ der ude

>Aeroflot skifter flyafgange og ruter et par
>gange om året..

ja også er det - det enste fly selskab hvor man kan ryge ombord

>Burma må være billigt, mange vælger det
>fra, noget med menneskerettigheder og
>demokrati..

Puhh jamen det fortåes såmænd nok men altså det tror jeg nu ikke gør
den store forskeld om man tager der til eller ej - der mener jeg nu
der er mere vundet ved at tage dertil og se om det nu forholder sig
som det står i pressen - jeg har f.eks gåed rundt i pakistan i 1986
hvor der angiveligt skulle være ubdrudt krig i den by jeg var i der
var intet at høre selvfølig har det været noget lokalt - men der
er næsten ingen steder man kan tage hænd i østen eller afrika hvis man
kikker menneskeretighjederne efter i kortene og ikke bare dem der er
som med burma er blæst op i medierne - Kina er imo de mest ondsinde
regime i verden osv. men de er jo filnke nok i.flg dk fordi de køber
en masse tlf kapler af os osv.

>Bortset fra det er det så smart
>at backtracke når du har så kort tid..

du har unægteligt en go pointe der ... men sagen er jeg vil ikke rejse
rundt i Burma ... jeg er simpelthænd blevet for træt har rejst næsten
non stop fra jeg var 19 til jeg blev ? 34.... så jeg har næsten set
alt.... men jeg har ikke længer lyst til de lange flere døgn bus ture
osv.

men moget siger mig at tingene kan gå galt i Burma ja det kan de sgu
også i Cambodia ... jeg er ikke paranoid bliver man skudt så bliver
man skudt - det er præmissen hvis man blive hard core back packe
men det vil være ireterene at misse et fly og ens visa løber ud og man
sider der i en banan republik hvor der ikke er noget der er sikkert.

men på den anden side det kan gå begge veje - jeg vil mene Cambodia er
en banan republik - men efter at Vitnameserene havde lavet kux i mit
visa og nægtede at lukke mig ind igen i ? for en 4-5 åt siden og jeg
havde tjekket ud af camboida over land der var ikke noget at gøre
enten måtte man snige sig ind i Vitnam igen uden om grænsen ellers så
med mine sidste 5 $ prøve at komme tilbage til knom Phen.... de lukke
mig sgu ind igen og var skide flinke Cambodianerne - da jeg forklarede
hvordan og hvorledes problemet er at land grænsen i mellem camboida og
nam heder det samme som der hvor flyet går fra i Hanoie - men jeg kom
tilbage og lånte 50 $ af en dansk pige og fik rettet visaet.

>Hva med
>at fortsætte gennem Thailand til Burma.
>Det er ikke altid muligt at krydse over
>til Burma fra Thailand,

Ohh havde jeg været 22 så ville det have været en selvfølig eller
rejste jeg men en der ikke havde set det hele før så måske men ikke nu
ingen tvil om at det kunne være en fed tur og der vil være masser at
se og opleve....

>det kommer an på
>stemningen, men det ved de nok på ambassaden..
> [...]

HI Max takker for linkene vil kikke dem igenem også sender jeg en
mail til en af mine venner i Saigon og for ham til at gå op og se hvad
de kan finde ud af på et af rejse beruerne dernede mht. Burma
men det bliver først i midtane af febuar så der er tid nok....

Mv
Bo M Mogensen

Fra : alexbo

Dato : 27-12-02 20:48

"Bo M Mogensen" <boz@c.dk> skrev

> ja også er det - det enste fly selskab hvor man kan ryge ombord

Ikke mere, det stoppede 1 marts i år.

http://www.hen-ry.dk/
har en liste over ryger/ikke ryger flyselskaber.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-12-02 21:38

On Fri, 27 Dec 2002 20:47:54 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <boz@c.dk> skrev

>Ikke mere, det stoppede 1 marts i år.

nej det er fanden brølme for håbenetligt løgn det var da satans

>http://www.hen-ry.dk/
>har en liste over ryger/ikke ryger flyselskaber.

Øhh jeg kan ikke se om der findes nogen ???

Mv
Bo M Mogensen

Fra : alexbo

Dato : 27-12-02 23:00

"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> skrev

> Øhh jeg kan ikke se om der findes nogen ???

Jeg kan da se Pakistan airlines, Ægypten airlines, Katmandu airlines, Iran
airlines.

Men om de flyver derhen hvor du vil, ved jeg ikke.
Man kan da komme til Singapore, Karachi, Kathmandu med rygerfly.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-12-02 01:51

On Fri, 27 Dec 2002 23:00:16 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Men om de flyver derhen hvor du vil, ved jeg ikke.
>Man kan da komme til Singapore, Karachi, Kathmandu med rygerfly.

ja men der var noget galt med browserene her har set den - jow jow der
er muligheder ...... selv om jeg nu godt nok tviler på at du kan komme
til singapoor ?? de er lidt ligesom svenskerne kan man lave en regl i
mod noget så gør man det bare for en sikkerhedes skyld men 1000 tak
for linket - og jeg vil i tankerne tage en vedmodig afsked med mange
gode år med aro flot og derres kolder kyllinger
jeg fløj faktisk med Pia i 1986 på min førte rejse uden for europa til
Indien - nå men de må have nogen hjemmeside hvor man kan se hvpr de
flyver hænde.

bedste hilsner
Bo M Mogensen

jeg melder mig straks ind på den side du anbefalede og betaler de 100
kr

Fra : max

Dato : 28-12-02 00:40

> nej det er fanden brølme for håbenetligt løgn det var da satans

He he - det var præcis hva jeg sagde, da jeg sku' hjem
fra Delhi i april måned.. max

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-12-02 01:47

On Sat, 28 Dec 2002 00:40:24 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>He he - det var præcis hva jeg sagde, da jeg sku' hjem
>fra Delhi i april måned.. max

Ohh ha ja jeg har prøvet det en gang fra australien jeghavde givet
1500 kr mere for at kunne ryge i 8 timer også lavede de reglerne om i
weekenden op til jeg skulle flyve hjem dvs, jeg skulle flyve om
madagen .... så er der ufateligt langt fra sydney til til Kbh .... Nå
men jeg kan se Pia og inderne har ikke bugget forover og taget den bag
fra af amerikanske tv prædikanter .... men det er da uhygeligt man kan
næsten ikke komme til sydamerika mere ?
ja der er cubanerne ... de må well flyve noget af vejen... air france
har noget på nogen af derres afgange hvor de har sådan nogen cafer
hvor man kan gå ind og ryge har jeg hørt - men det er godt nok strengt
som gamle back packer finder man sig i næsten alt - man sider og
venter toldmodigt 18 timier i transit her rejser de mest umulige
omveje for at spare lidt penge ellers måske mange penge det enste krav
man stiller er at man kan ryge på vejen og det kan man ikke ... nå men
jeg tviler nu oprigtigt på at Cuba indien eller pakistan lader sig
overtale af den amerikanske anit ryger crap forløbig om nogen sinde
også er man da i østen - man skal bare sørge for at have en ryger
reservasion BEGGE VEJE hvis reglerne skulle blive lavet om så vil jeg
personeligt sagsøge dem for svige og smerte hvert minut - i australien
der kan man ikke en gang ryge i lufthaven de er ravenes sindsyge
I amrika skulle det vække mere skræk at tænde en smøg ind trægge en
skap ladt pistol - det er sgu da en sær formynder verden vi lever i -
hvor voksne menneksers frie vilje trægges tilbage før myndige gørelsen
med fare for at springe fundasen for gruppen -
nå men jeg vil llægge min frmetidge rejse planer i hænderne på Pia
Idien air og Cubanerne
Det var sgu da godt jeg fandt ud af det ..... så må jeg bare se hvor
meget af jorde de dægger....

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-12-02 02:43

"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Der er rygekabine i alle fly i håndvasken
MvH Steen (snugryger på 15år uden problemer)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-12-02 03:32

On Sat, 28 Dec 2002 02:42:49 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

>Der er rygekabine i alle fly i håndvasken

Dream on du vil få 15 år i spjældet hvis du prøver det over usA
malaysia og Australien der vil du formegetntligt få livstid karentæne
og blive stemplet lige så farlige så Bin laden - de er sindsyge -

>MvH Steen (snugryger på 15år uden problemer)

ja men slå det ud af hovedet på lokumet - jeg vil tro du måske kan
betsikke dig til en ordning bag i aro float ?
en russisk månnedes løn er sjældent på mere ind 120 kr....

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-12-02 10:40

> [...]

og blive stemplet lige så farlige så Bin laden - de er sindsyge -

>MvH Steen (snugryger på 15år uden problemer)

Bo. også i USA de sidste 6 år til Chicago blues festival En gang hvor jeg
kom ud af rygerummet
stod der en stevard og rappede og jeg klagede over røg og hun sagde sorry
MvH Steen

Fra : Chokmah

Dato : 28-12-02 12:11

On Sat, 28 Dec 2002 10:39:54 +0100, "Steen Johansen"
> [...]

>kom ud af rygerummet
>stod der en stevard og rappede og jeg klagede over røg og hun sagde sorry

ja jow men så må man sige at du well som udgangs punkt var fejl
placereet i ryge rummet :) ?
Mv
¨Bo M Mogensen

fut :dk.snak.snik

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-12-02 02:38

"Bo M Mogensen" <boz@c.dk> skrev i en meddelelse
On Fri, 27 Dec 2002 06:49:44 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

ja også er det - det enste fly selskab hvor man kan ryge ombord

Nix Bo det er slut fra 1 april 2002 og så er det ikke en snar men ----
Billigst er at tage bussen og hjem over Bangkok
MvH Steen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-12-02 03:28

On Sat, 28 Dec 2002 02:37:36 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

Hi Steen

>Nix Bo det er slut fra 1 april 2002 og så er det ikke en snar men ----

ja det fandt jeg til min rædsel ud af men denne gruppe berigede mig
med alternativer .....

>Billigst er at tage bussen og hjem over Bangkok

er du råden jeg bliver 37 år i febuar .... men det ku nu godt lade sig
gøre om jeg tviler på at det kan gøres billiger ind at flyve tog
igenem europa tyrkiet bus igenem iran pakistan indien burma Thailland
Gu w hvor lang tid det vil tage ?
ja man kan well stadigt ryge i busserne i Thailland ... om ikke andet
så i de lokale ... men ellers plejer de rnu at være tradition for at
man gør det på lokumet ... det var ihvertilfælled ikke noget problem
til Laos sidste gang og det ku umuligt lugtes
Nå men du plejer at tage til bangkok så flyv til Calcutta - der må
være en forbindelsen med det indiske fly selskab - hvor du kan ryge så
er det bare fra Calcutta til Bangkok men det tager max 2 timer - men
da jeg gjorde det sidst i 98 - der kunne man nu godt ryge !
MvH
Bo MM

Fra : max

Dato : 28-12-02 08:03

> [...]
> er det bare fra Calcutta til Bangkok men det tager max 2 timer - men
> da jeg gjorde det sidst i 98 - der kunne man nu godt ryge !

Ryg og rejs, næh det kan man næsten ikke sige mer'..
Du tror mig nok ikke, men der er faktisk indført
ryge forbud på mange offentlige steder i Indien..
Du får lov til at gå ud på gaden hvis du skal ryge,
mens du venter på toget, hehe, og på toget må du
heller ikke ryge... Og utroligt men det blir overholdt
bøden er vidst på 500 Rp.. max

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-12-02 10:46

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ja man kan well stadigt ryge i busserne i Thailland ... om ikke andet
> så i de lokale ...

Ingen røg hverken i bus eller tog så---
God ide til et nytårs forsæt IKK?
MvH Steen
Light ryger (kun 30 pr dag)

Fra : Chokmah

Dato : 28-12-02 12:11

On Sat, 28 Dec 2002 10:46:25 +0100, "Steen Johansen"

>Ingen røg hverken i bus eller tog så---

Nå ok jamen uagtet hvad så er mit forhold til Thailland romantisk talt
skåret ned til det sammen forhold jeg har til den tyske auto ban - det
er et transit sted til andre og mere spænende destinationer - så jeg
bliver næppe speiclt hårdt ramt - om end det måske en gang måske ku ha
været et oplagt mål for en slags charter ferie...

>God ide til et nytårs forsæt IKK?

Nahh har lige fået noget hard core negotin platser til Jul -
som er tænkt til den slags nød situasioner - men busser de stopper jo
reglmæsigt og det plejer at ku dægge det for overfarten hvis de også
er gåed amok med ryger eksilet på lokumete.
Mv
Bo MM

Fra : Chokmah

Dato : 28-12-02 12:11

On Sat, 28 Dec 2002 08:02:32 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mens du venter på toget, hehe, og på toget må du
>heller ikke ryge... Og utroligt men det blir overholdt

ja det er fame utroligt man tilader børne arbejde man kan finde
porstitusion til børn ned på 7-8 år - folk dør som fluger af hungers
nød og bibelske sygdomme + det her rædselsfulde kaste system
se DET kan man leve med -
men den her fancy ryge poltik den glider lige igenem... det er nu
egentligt sært jeg har altid betragtet indien som værende en sted der
var for kaotisk til at man i bund og grund kunne få genemført for
mange fixe idder.....

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-12-02 10:44

> [...]

er du råden jeg bliver 37 år i febuar .... men det ku nu godt lade sig
gøre om jeg tviler på at det kan gøres billiger ind at flyve

Det koster en bondegård at flyve fra Nam til Burma, bussen tager under1 døgn
og koster højest 125 kr
MvH Steen

Fra : Chokmah

Dato : 28-12-02 12:11

On Sat, 28 Dec 2002 10:43:45 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>Det koster en bondegård at flyve fra Nam til Burma, bussen tager under1 døgn
>og koster højest 125 kr

ja jeg tror gerne på bus prisen meeeeeen under et døgn ???
så er vi sgu langt oppe nord på - fra Saigon bare til den ene grænse
jeg kender over land ind i Laos ( der kan være kommet flere ) igenem
det ikke specilt trafik venlige Laos til det trafik venlige Thailland
også vider til og ind i Burma det tror jeg ikke kan gøres på under 2½
døgn....
Mv'
Bo MM

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-12-02 12:37

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

det ikke specilt trafik venlige Laos til det trafik venlige Thailland
også vider til og ind i Burma det tror jeg ikke kan gøres på under 2½

Hanoi via Laos til Burma grænsen er der under 600km
så jeg vil påtage mig at cykle turen på 2½ døgn
MvH Steen

Fra : Chokmah

Dato : 28-12-02 19:02

On Sat, 28 Dec 2002 12:37:25 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>Hanoi via Laos til Burma grænsen er der under 600km
>så jeg vil påtage mig at cykle turen på 2½ døgn

ja ja den er jeg med på ... DET kan godt lade sig gøre så fremt man
kan finde grænse poster der er åbne

Mv
Bo

Fra : Steen Johansen

Dato : 29-12-02 16:12

> [...]

>så jeg vil påtage mig at cykle turen på 2½ døgn

ja ja den er jeg med på ... DET kan godt lade sig gøre så fremt man

Det har jeg ingen anelse om, men så tæt ved storbyen?
MvH Steen

Fra : Chokmah

Dato : 30-12-02 03:21

On Sun, 29 Dec 2002 16:11:58 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

>Det har jeg ingen anelse om, men så tæt ved storbyen?

Njaaaa nu ved jeg ikke hvordan det ser ud i dag - men jeg kender kun
til 2 grænser over land til og fra Vitnam ( der er sikker flere ) der
er en til Camboidia også en nærmets midt i Vitnam - der angiveligt
flugter med hovedestaden Vientian i Laos - hvordan det ser ud nord på
ved jeg ikke ... men der er langt i mellem dem for turister - jeg
mener dog de lokale kan trafikere grænserne efter forgodsbefinende
altså som vi har det med og har haft det længe med Norge og Sverige

Mv
Bo MM