hjælp til 56k modem brugere
Fra : Peter Aagaard

Dato : 27-12-02 01:36

Ups, emnet er jo totalt yt for denne gruppe, men i der sidder med langsomme
forbindelser kan bruge newserveren "dtext.news.tele.dk" istedet for, det er
til ren text, og der er alle binære filer mv. sorteret fra...

Mvh. Peter
(Der har kørt 46km i et stræk, som den længste mc-tur til dato. og så blev
det vinter, øv)

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-02 01:37

Peter Aagaard wrote:
> [...]
> langsomme forbindelser kan bruge newserveren "dtext.news.tele.dk"
> istedet for, det er til ren text, og der er alle binære filer mv.

....nå, det lyder da meget fedt - er noteret...

> Mvh. Peter
> (Der har kørt 46km i et stræk, som den længste mc-tur til dato. og så
> blev det vinter, øv)

....jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været ude...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : armand

Dato : 27-12-02 16:38

Hans Paulin <niluap@tiscali.danmark> skrev i en

> ...nå, det lyder da meget fedt - er noteret...

Hey!
Det kan jo også hænde at dét er grunden til at jeg ikke får binære filer
med: De bliver sorteret fra på serveren (Cybercity) :-/

--
Armand.
(lykkeligt uvidende)

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-02 18:03

armand wrote:

> Hey!
> Det kan jo også hænde at dét er grunden til at jeg ikke får binære
> filer med: De bliver sorteret fra på serveren (Cybercity) :-/

Hæ hæ - det ka da godt være...

....Tiscali ryger ud her hos mig d. 31.12., og CC har været lidt i søgelyset,
så deet...

Betyder det så, at hvis der er et (eller tre) indlæg på hva-ska-vi-sige
238KB, at så springer den dem bare over?...eller hvordan foregår det?
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Peter Aagaard

Dato : 27-12-02 21:11

Howdy !

nix, det er kun de vedhæftede filer der bliver kappet, du kan se alle tekst
beskeder mv.

Mvh. Peter
(der fik for mange snaps i går)

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-02 21:16

Peter Aagaard wrote:
> det er kun de vedhæftede filer der bliver kappet, du kan se alle
> tekst beskeder mv.
>
> Mvh. Peter
> (der fik for mange snaps i går)

....bedre held næste gang, sagde manden...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : armand

Dato : 28-12-02 12:57

> ...Tiscali ryger ud her hos mig d. 31.12., og CC har været lidt i
søgelyset,
> så deet...

Jeg har aldrig haft andre udbydere (har indenfor C.C. dog driblet deropad
igennem opståede tilbud som passede mit brug bedst), så det bør vel kunne
tages som at jeg er tilfreds :-/
C.C. Har tillige virus&hacker-filter på deres server, og dét har sparet mig
for en større mængde tilsendelser under de seneste virus-bølger!!

> Betyder det så, at hvis der er et (eller tre) indlæg på hva-ska-vi-sige
> 238KB, at så springer den dem bare over?...eller hvordan foregår det?

Mnjaeh - Læs nu lige imellem linierne:
Jeg kunne jo svare på julemandens indlæg, ergo kunne jeg se hans indlæg; men
i mit svar fremgik det at jeg ikke kunne se hans vedhæftning - Faktisk kunne
jeg ikke engang se at der hørte en vedhæftning til (á: clips'en ude til
venstre i indlægs-oversigten)!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-12-02 13:22

armand wrote:

> Jeg har aldrig haft andre udbydere (har indenfor C.C. dog driblet
> deropad igennem opståede tilbud som passede mit brug bedst), så det
> bør vel kunne tages som at jeg er tilfreds :-/

....jeg har kun hørt godt om dem...

....har trådløs ADSL fra Sonofon på hånden (bor ude på landet) - hvis ikke
naboens hus er for højt - i modsat fald blir det formentlig C.C.

> i mit svar fremgik det at jeg ikke kunne se hans
> vedhæftning -

....kunne jeg ikke huske...

> Faktisk kunne jeg ikke engang se at der hørte en
> vedhæftning til (á: clips'en ude til venstre i indlægs-oversigten)!

....dén kunne jeg nu godt se...osse, at der var 3 indlæg på - et slag på
tasken - 238KB...

....bare p****bøvlet, hvergang der blir sendt sådant noget...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-12-02 14:23

Hans Paulin wrote:

> ...jeg har kun hørt godt om dem...

Det er også min erfaring. I løbet af de små tre måneder jeg har haft min
opkobling hos dem har det kun været nede et par timer, hvilket også blev
varslet på forhånd.

> ...har trådløs ADSL fra Sonofon på hånden (bor ude på landet) - hvis ikke
> naboens hus er for højt - i modsat fald blir det formentlig C.C.

FWA? Bwadr :-/ Mine forældre har haft en 1 mbit opkobling hos dem i omkring
8 måneder og det har virkelig fungeret elendigt. I perioder over flere
måneder har nedetiden været på omkring 50%. Kundeservicen er rundt regnet
ikke-eksisterende. De kommer skam med mange løfter, men holder dem
sjældent. F.eks har de i alt lovet mig at ringe tilbage mindst 10 gange,
hvilket kun altså kun skete et par af gangene. Det samme sker også tit, når
de lover at sende en tekniker ud. Den mangelende kundeservice resulterer i
at linjen altid er nede i 2-3 uger ad gangen.
Linjen er vel blevet opsagt 3-4 gange på det sidste, men det forhindrer dem
ikke i at fortsætte med at sende regninger for en opkobling der ikke
virker. Dog skal det siges at opkoblingen, når den virkede, fungerede med
123kb/s, hvilket er ganske pænt for en 1mbit opkobling, ligesom upstreamen
var på 512kbit/s istedet for de 256, som der blev betalt for.
Men kort sagt: Hold dig _langt_ fra Sonofon :-|

--
mvh Jes Vestervang - der har snakket _mange_ timer med sonofons
supportfolk :-/

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-12-02 14:49

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> sidste, men det forhindrer dem ikke i at fortsætte med at sende
> regninger for en opkobling der ikke virker.

....har været hos Tiscali de sidste 2 år...

....de sidste 3 regninger har været for store, man kan ikke komme igennem på
telefonen + andre har fortalt historier ligesom din...

> [...]
> ganske pænt for en 1mbit opkobling, ligesom upstreamen var på
> 512kbit/s istedet for de 256, som der blev betalt for. Men kort sagt:

....jeg hár bestilt...

....det er osse eneste ADSL-mulighed her, hvor jeg bor...

....de har osse en butik i nærheden, så jeg kan komme ind og skabe mig, hvis
det er...

....alternativet er C.C. med et 56K - så hellere løbe risikoen ved Sonofon...

--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0