iTunes og ogg/vorbis
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 00:26

Kan iTunes læse & skrive ogg/vorbis i stedet for mp3?

-j
--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-12-02 02:51

In dk.edb.mac, Janus Sandsgaard wrote:

> Kan iTunes læse & skrive ogg/vorbis i stedet for mp3?

Den kan læse ogg's, med det plugin der er nævnt i denne
macosxhints-artikel:

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20021103065300430>

Den kan endnu ikke skrive i ogg-formatet.

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 16:07

Jonas Voss <voss@null.dk> writes:

> Den kan læse ogg's, med det plugin der er nævnt i denne
> macosxhints-artikel:

Kool. Har du prøvet det i praksis? Virker det som man forventer (100
pct. godt)?

-j

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-12-02 16:16

> Kool. Har du prøvet det i praksis? Virker det som man forventer (100
> pct. godt)?

Nej, jeg har ikke prøvet det, jeg kan nemlig ikke finde nogle ogg
filer nogle steder. (;

Nogen der ligger inde med et par stykker man kunne prøve?

Det tyder dog på at det virker, /. havde denne depeche i går:

<http://apple.slashdot.org/apple/02/12/25/1532236.shtml?tid=141>

No trees were killed in the sending of this message. However,

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 18:50

Jonas Voss <voss@null.dk> writes:

> Det tyder dog på at det virker, /. havde denne depeche i går:
> <http://apple.slashdot.org/apple/02/12/25/1532236.shtml?tid=141>

Kool, det kommer altså når man opdaterer til nyeste 10.2.x. Fik ikke
nogen 10.2 i julegave...

-j

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-12-02 00:24

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Kool, det kommer altså når man opdaterer til nyeste 10.2.x. Fik ikke
> nogen 10.2 i julegave...

Ikke uden OggVorbis.component i /Library/QuickTime ...

<http://qtcomponents.sourceforge.net/>

I øvrigt spille ogg filer fint i iTunes - kon for "skade" at falder over
Kliché: Supertanker i ogg-format. Konkurrerer fint med min nedslidte LP

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard