Fuglene
Fra : I8NY

Dato : 26-12-02 23:21

Hej!

Har altid undret mig over hvordan
Hitchcock og holdet bag Fuglene
har formået at samle disse fugle,
og fået dem til at spille med på den måde?
Jeg har ikke læst noget om filmen
og undrer mig om der sidder
nogen derude,der ved hvordan filmen blev til?
Thanx.

Mvh en interesseret.

Fra : I8NY

Dato : 27-12-02 01:43

Ydmygt undskyld!!!!
Forkert gruppe.
Det skulle have været i dk.medier.tv.
Det gik lidt for hurtigt,det er jeg sgu' ked af.

Mvh

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-12-02 11:20

"I8NY" <tul@tdcadsl.dk> mumbled something in news:aufvbp$i55$1@sunsite.dk:

> [...]
> Jeg har ikke læst noget om filmen
> og undrer mig om der sidder
> nogen derude,der ved hvordan filmen blev til?

Ikke så forkert en gruppe som først antaget.

Jeg mener at have set et program om dette emne,
Lyden er så vidt jeg husker ikke fuglelyd men elektronisk skabt af en tysker
på en af verden første "synthesizere" så lidt musik kultur er der da i det

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Troels

Dato : 27-12-02 15:04

> [...]
tysker
> på en af verden første "synthesizere" så lidt musik kultur er der da i det

Mon ikke det kunne være Karlheinz Stockhausen der var manden bag det?

/Troels

Fra : Troels

Dato : 27-12-02 15:08

> tysker
> >

> Mon ikke det kunne være Karlheinz Stockhausen der var manden bag det?

Næhh... tilsyneladende ikke.

"Oskar Sala passed away in 2002. Born in 1910, he was one of those
artists-engineers of the twentieth century who, like Theremin,
invented musical instruments that are still used today. He
developed the Trautonium, invented by Friedrich Trautwein in
1930. Then he created the Mixturtrautonium, a true concert
instrument, one of the few perfect electronic instruments before
the appearance of analog synthesizers. He composed music for more
than 300 films, including the sounds of the birds for Hitchcock's
1963 movie, *The Birds.* "

http://mitpress2.mit.edu/e-journals/LEA/LEA2002/LEA/contents/Vol10_10/isast.
htm

/Troels