Billig Hviid maling
Fra : Henrik Ibsen

Dato : 26-12-02 19:47

Hejsa
Jeg har en del træværk (indendørs -ca 50 kvm) der skal være hvid. Jeg kvier
mig lidt ved at købe al denne maling hos en farvehandler pga. af prisen.
Findes der ikke et sted hvor man kan købe heldækkende hvid maling til
trælofter uden at skulle betale en "bondegård"? Kan man måske selv lave
malngen?
Alle tips modtages med glæde
Henrik

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-12-02 20:49

"Henrik Ibsen" skrev:
> Jeg har en del træværk (indendørs -ca 50 kvm) der skal
> være hvid. Jeg kvier mig lidt ved at købe al denne maling
> hos en farvehandler pga. af prisen. [..]

Hm, og jeg hader simpelthen de billigste malinger fra diverse supermarkeder
og billig-byggemarkeder. De er simpelthen ikke værd at arbejde med efter min
mening. Dækker dårligt, umulige at vaske rene når snavsen senere sætter sig,
trækker nemmere fugt osv. Husk at de billige malinger stort set kun består
af kalk+vand.

Hvad med et kompromis - en bedre maling her på januar-udsalget ?

Mvh, Lars

Fra : John Vedsegaard

Dato : 27-12-02 00:30

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> wrote in message

> [...]
sig,
> trækker nemmere fugt osv. Husk at de billige malinger stort set kun består

Der er normalt ALDRIG kalk i malingen, derimod talkum (fedtstenspulver).
Hvilken maling du bør købe afhænger af:

1: Om det har været behandlet før.
2: Har det været røget.
3: Hvilken glans ønsker du.
4: Skal det være dækkende eller laserende (gennemsigtigt så man kan se
årene).

Måske kunne du spørge en lokal maler(mester) om han vil sælge dig noget, det
vil de fleste.

Tro ikke du nemt kan lave din egen maling, slet ikke til træværk.

John Vedsegaard