3410/3310 batteri bytteri...
Fra : Onkel Ond

Dato : 26-12-02 19:01

Hej,

Jeg postede for noget tid siden et spørgsmål angående
coveret på min 3410, som sad ufattelig løst, og var ret
belastende.
Jeg fik ikke rigtig noget svar der kunne bruges til noget,
men her i julen har jeg, måske, løst problemet selv, og vil
gerne lige høre gruppen, om det er en ok løsning.
Det var ganske tilfældigt, jeg stod og skulle ud ad døren,
manglede strøm på telefonen, lånte min mors batteri fra
hendes 3310, jeg troede jo at de var ens, og pludselig sad
coveret som det skulle. Min mors telefon blev ikke løsere af
den grund, men vi blev jo lidt nysgerrige, for det er 2 forskellige
batterier. Det der sad i min mors 3310, og nu sidder i min 3410,
er af typen BMC-3, og det der sad i min 3410 var af typen BLC-1.
Udover tykkelsen på batterierne, er der så nogen ydelsesmæssig
forskel, eller noget til hinder for at man bruger begge batterier i
begge telefoner?
Jeg vil jo nødig at skidtet brænder sammen pga. forkert batteri, men
jeg er nu så glad for at mit cover atter sidder som det skal.

Kom fluks med en masse kloge indlæg desangående...

....og glædelig baghjul

/Onkel Ond

--
"If a man is standing in the middle of the forest
speaking, and there is no woman around to hear him, is

Fra : Kristian Svane

Dato : 27-12-02 12:58

"Onkel Ond" <jafj_usenet@hotmail.PUNKTUM.com> skrev i en meddelelse
> Hej,

> Kom fluks med en masse kloge indlæg desangående...

Hej,

Jeg ved ikke om det andet batteri kan skade telefonen, men du kan jo bare
lægge et stykke papir oven på batteriet i 3410'eren, så "tomrummet" bliver
fyldt ud. Så skulle den gerne virke solid igen :)

Mvh Kristian

Fra : Colzen

Dato : 28-12-02 11:58

Hejsa.

Der er forskel på ydelsen på batterierne. 3410 har et Li-ion batteri og en
3310 har et Ni-MH. Et Li-ion batteri kan bedre tåle klatladning (ikke at
misforstå ) og vejer også væsentlig mindre.

Colzen

Fra : Onkel Ond

Dato : 28-12-02 18:01

"Colzen" <colzenREMOVE@colzen.dk> wrote in message news:<auk04p$1pal$1@news.cybercity.dk>...

> Der er forskel på ydelsen på batterierne. 3410 har et Li-ion batteri og en
> 3310 har et Ni-MH. Et Li-ion batteri kan bedre tåle klatladning (ikke at
> misforstå ) og vejer også væsentlig mindre.

Betyder det at der ikke sker noget med selve telefonen, eller hvad?
Jeg vil jo nødig spolere min mors, eller min egen, tlf...

/Onkel Ond