hjælp søges
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-12-02 18:25

Glædelig 2. juledag

Om en lille måneds tid skal vi holde min kærestes 30 års fødselsdag, og det
er her i komme ind i billedet . Jeg har spurgt her i gruppen før, men
spørger igen.

Planen er den, at vi vil lave noget tag selv bord, så der skal jo være noget
at vælge imellem. Vi vil ikke lave noget tema, bare noget forskelligt som
sager godt, og ser indbydende ud.
Det må gerne være noget man kan lave et par dage/dagen før, som bare lige
skal f.eks lunes.

Vi har en STOR oksemørbrad liggende i fryseren, som jeg havde tænkt mig vi
skulle ha, men kan sådanne en tilberedes dagen før? meningen med den var, at
jeg ville skærre den i tynde stykker, kold ( hvis den kan? ) eller lun.

Håber inderlig på hjælp

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : ram2

Dato : 27-12-02 07:56

"Bolette Nielsen" skrev d. 26-12-02 18:25 dette indlæg :
> [...]
var, at
> jeg ville skærre den i tynde stykker, kold ( hvis den kan? ) eller
-----------------

En enkel velsmagende model:

Dagen før
Helsteg mørbraden.
Kog og pil små kartofler (de små man bruger til brune kartofler).

Skær mørbraden i 2-3 mm. tykke skiver og anret den på et salatpyntet fad
Ovehæld kartoflerne med Ravigottesauce (Fås i de fleste velassorterede
forretninger)
Pynt kartoflerne med masser af frisk purløg.

Denne ret indgik i en buffet jeg fik for år tilbage. Var lækker og nem.

http://www.kandu.dk/