Cykel komputer som speedometer ?
Fra : Christian Andersen

Dato : 26-12-02 17:56

Er der nogle der ar prøvet det ?
Virker det på så små (h)jul ?

Tænker på at sættte det på min Fz50

Christian Andersen

ICQ 34472580
http://www.escort-cosworth.dk

Fra : PHK

Dato : 26-12-02 19:11

"Christian Andersen" <cas1@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e0b3488$0$2542$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Er der nogle der ar prøvet det ?
> Virker det på så små (h)jul ?
>
> Tænker på at sættte det på min Fz50

Det virker.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Fra : M. Cruusberg

Dato : 05-01-03 23:30

Har monteret en på min Zip den er af mærket Cateye og virker ok, omkredsen
af mit hjul er 130cm og det er det mindste men sætte cykelcomputeren til,
så det gælder om for dig at finde ud af hvor langt computeren kan gå ned i
hjuldiameter, spørg hos cykelhandleren

MVH

Michael

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-12-02 19:30

Christian Andersen wrote:
> Er der nogle der ar prøvet det ?
> Virker det på så små (h)jul ?
> Tænker på at sættte det på min Fz50

Virker forholdsvist godt på min Yamaha RD350'er, selvom 'puteren af
og til mister forbindelsen.

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."

Fra : Jon

Dato : 27-12-02 10:33

Jeg har kørt rundt med en cykelcomputer på min puch maxi i omkring et
halt år nu, og det virker fint. (Indtil for 14 dage siden, hvor
ledningen røg ind i hjulet mens jeg kørte og trak hele cykelcomputeren
med sig, den overlevede IKKE )

Du skal bare huske at læse præcist hvor langt fra midten af hjulet du
skal sætte den, og programmere cykelcomputeren derefter...

Jon :-]

http://www.kandu.dk/

Fra : PHK

Dato : 27-12-02 11:56

"Jon" <Jon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare huske at læse præcist hvor langt fra midten af hjulet du
> skal sætte den, og programmere cykelcomputeren derefter...

Der er da noget her du har totalt misforstået :)))))))

--
_
|_|

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-12-02 01:06

> "Jon" <Jon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da noget her du har totalt misforstået :)))))))

Ja deeeeet :) Men noget der skal være præcist er målet på radius/diamater
eller hvad der nu skal indtastes som værdi for hjulet... en lille afvigelse
giver et stort udslag når man kører 60km/t på hjul :)

Fra : Calle.

Dato : 29-12-02 10:37

Jon wrote:
> [...]
>
> Du skal bare huske at læse præcist hvor langt fra midten af hjulet du
> skal sætte den, og programmere cykelcomputeren derefter...

En omgang er en omgang uanset hvor i radiusen du ser det, det er omkredsen
af hjulet der er afgørende
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Holger Danske

Dato : 29-12-02 11:34

Calle. wrote:

> En omgang er en omgang uanset hvor i radiusen du ser det, det er
> omkredsen af hjulet der er afgørende

Præcis, det eneste der skal kodes ind er hjul diameteren, på min Yamaha skal
det så være 17", og på de fleste knallert/scootere af i dag ligger vel på
10" og 12", det eneste der kan give fejlvisning er hvis dit dæk har en høj
profil, så lig den til så får man så nøjagtig hastighedsangivelse som
muligt...

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Cll

Dato : 29-12-02 12:38

> [...]
> 10" og 12", det eneste der kan give fejlvisning er hvis dit dæk har en høj
> profil, så lig den til så får man så nøjagtig hastighedsangivelse som

Nej skal du have det nøjagtige mål skal du stille køretøjet så ventilen står
vinkelret på underlaget sætte et mærke,skubbe køretøjet så forhjulets ventil
har kørt en omgang og igen står vinkelret på underlaget sætte et nyt
mærke,og så måle afstanden imellem de to mærker så har du nøjagtige mål du
skal taste ind.

Post

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-12-02 14:51

Takker for de gode svar, vil ud og købe en i morgen så jeg kan få målt DYRET

Christian Andersen

ICQ 34472580
http://www.escort-cosworth.dk
http://www.ford-klub-danmark.dk/