hvilket grafik kort
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 17:39

Hej

Jeg vil ud og købe et nyt grafikkort , men jeg ved ikke hvilket jeg skal
vælge...

Min pc er en 866 mhz pentium3, jeg har 256 mb ram i, og mit nuværende
grafikkort er et geforce256.

Desværre ved jeg ikke hvad mit bundkort understøtter og hvad det er for
et, men kan man ikke finde under et eller andet på pc,en......

mvh. Melander

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-12-02 20:59

On Thu, 26 Dec 2002 16:38:49 GMT, Melander <Melander.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
> Desværre ved jeg ikke hvad mit bundkort understøtter og hvad det er for
> et, men kan man ikke finde under et eller andet på pc,en......

Bedste køb i dag er Geforce4-4200 f.eks. et Asus
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=V8420/DT
eller Radeon9000
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=3DPROP9000

Hvis du allerede har et GF256 så har du sikkert også et AGP slot. Også kan
du bruge en af de ovenstående.

Ved du have dit motherboard hedder?
--
Thomas Hansen

Fra : Melander

Dato : 26-12-02 21:15

Ved du have dit motherboard hedder?
> --
> Thomas Hansen

Nej thomas det ved jeg ikke, men geforce4-4200 er et helt nyt kort, kan
det virkelig godt bruges på en gammel maskine som min.

Melander

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-12-02 22:19

On Thu, 26 Dec 2002 20:15:24 GMT, Melander <Melander.news@kandu.dk> wrote:

> Ved du have dit motherboard hedder?
>
> Nej thomas det ved jeg ikke, men geforce4-4200 er et helt nyt kort, kan
> det virkelig godt bruges på en gammel maskine som min.
>
> Melander

Så gammel er den jo heller ikke, det kan jeg da se på den cpu du har i. Det
er en ganske udemærket cpu som sagtens lkan udnytte de to nævnte
grafikkort.
Cpuen er ikke mere end et par år højest. Agp porten blev introduceret for
ca 5 år siden så det er meget muligt at du har en sådan.
PCI Geforce256 er ikke ret almindelige så sandsynligvis har du et agp slot.
Hvis du har mod på det kan du åbne maskinen og tjeke om grafikkortet sidder
i et pci slot eller agp.

--
Thomas Hansen