Hjælp til nokia 7650
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-02 17:00

   Hej
Jeg har en nokia 7650, med tilhørende Pc -sute som jo ikke virker
under XP (FLOT)

Er der ikke en eller ander der ved hvordan og hvilket program man kan
bruge for at overføre billeder fra mobi til Computer.

Jeg har Bluetooth på min computer, men det virker kun fra computeren.

Elvis

Fra : Tom

Dato : 26-12-02 20:22

> Jeg har en nokia 7650, med tilhørende Pc -sute som jo ikke virker
> under XP (FLOT)

Ja det er en Nokia specialitet af de bedre og jeg kan fortælle dig at det
heller ikke er et hak bedre under win2000 eller win-me.

> Er der ikke en eller ander der ved hvordan og hvilket program man kan
> bruge for at overføre billeder fra mobi til Computer.

Du kan du fra din bluetooth sw som ligger på PC'en og også via 7650 "send"
funktionen. Så hvis du kan undvære synkroniseringen af outlook så fungerer
det perfekt via bluetooth.
Nokia har lavet noget skod programmering til deres virtuelle COM porte som
bluetooth benytter.

> Jeg har Bluetooth på min computer, men det virker kun fra computeren.

Husk at enable password, ellers virker det ikke.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Per Jensen

Dato : 26-12-02 22:53

Hej Elvis og Tom.

Øhh, for mig virker 7650 suiten da ganske fint !

Lige p.t. bruger jeg infrarød på mine maskiner (inbygget infrarød på min
bærbare - og en Jeyeye ESI-9680 i serielporten på den stationære)

Det virker så godt som Windows 2000 nu tillader - der har _altid_ været en
smule kvaler med IR i windows 2000 (specielt med min gamle 9110i)

men taget i betragtning af, hvor "godt" IR virker i 2000, så kører det
perfekt !

OBS! man SKAL installere mRouter programmet også, som tillader at IR under
2000 virker (den ligger på nokia-CD'en) uden dette stykke programmel, virker
det _ikke_ for mig

P.S. - jeg skulle prøve det af på min kammerats bærbare Compaq med Windows
ME installeret...... det gik helt op i hat og briller, den smadrede ME'en
_helt_ - så helt ME-kompatibel får du ikke mig til at sige. muligvis mRoute
der fucker den op ?

Jeg skal snart anskaffe mig en BT-dongle, så er jeg ikke bundet af at de
skal kunne "se hinanden"

Det er ingen hemmelighed, at nokia _ikke_ kan finde ud af udvikle
PC-software.... suiten til 9110i skuffede meget ! (den kunne endda browse i
telefonens filer) og der er ikke meget andet at sige om 7650 suiten, den
skuffer FÆLT !

Det kommer forhåbentlig et 3'die-parts program, der kan browse i telefoner
over IR eller BT.

MVH, Per

Fra : Tom

Dato : 27-12-02 10:38

> Øhh, for mig virker 7650 suiten da ganske fint !

Ja men nu taler du jo også om ir og ikke bluetooth

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 13-01-03 00:01

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message news:<3e0c1d7e$0$47062$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Ja men nu taler du jo også om ir og ikke bluetooth

Prøv at kikke på denne link:
http://www.ocworkbench.com/2002/nokia/7650review/p1.htm

Det er et Preview af 7650 men i slutningen af previewet viser han
meget
udførligt hvorledes man punkt for punkt sætter bluetooth op på en
Windows-maskine. Det kan måske hjælpe dig lidt på vej. Jeg kan næppe
forestille mig at det ikke vil fungere under XP da det er en af de
nyere Windows-version of derfor med stor sikkerhed understøtter det.
Men du har selvfølgelig sikret dig at den driver du bruger til din
BT-adaptor (Bluetooth) rent faktisk også virker som den skal i XP. I
nogle tilfælde har jeg set at gamle drivere ikke kan køre i XP. Hvis
det er tilfælde og hvis ikke du kan finde en XP-driver så prøv med en
2000-driver (altså til Windows 2000) Det er min erfaring at det så i
mange tilfælde vil fungere da 2000 og XP i infrastruktur mindre meget
om hinanden.

Venligst: Steven Nybo Andersen

Fra : Tom

Dato : 13-01-03 12:58

> [...]
> 2000-driver (altså til Windows 2000) Det er min erfaring at det så i
> mange tilfælde vil fungere da 2000 og XP i infrastruktur mindre meget

Tro mig det virker ikke og tro mig det ER en Nokia PC-suite fejl
Bluetooth viker udmærket og man kan uden de mindste problemer sende filer
frem og tilbage via bluetooth. Men så snart at Nokia's PC-Suite skal køre og
skal bruge den virtuelle com port som bluetooth softwaren stiller til rådig.
Ja så kan den ikke finde nogen Nokia telefon.
Den virtuelle com port virker udmærket med Microsoft Activesync hvis jeg
bruger min iPAQ med bluetooth, så der ER kun Nokia softwaren tilbage som
ikke kan finde ud af at kommunikere med 3COM USB Bluetooth manager.

Det er underordent hvilket styresystem det kører på (har prøvet).