Chimera crasher
Fra : Per Madsen

Dato : 26-12-02 15:14

Hos mig crasher Chimera konstant. Mozilla og IE er heller ikke stabile.
Hvilke prefs. kan man sådan uden videre smide ud uden at fågge det hele
op. Hvad m. Finder prefs.

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-12-02 15:46

In dk.edb.mac, Per Madsen wrote:

> Hos mig crasher Chimera konstant. Mozilla og IE er heller ikke stabile.
> Hvilke prefs. kan man sådan uden videre smide ud uden at fågge det hele
> op. Hvad m. Finder prefs.

Er det på bestemte sider bruserne crasher? Det kunne i så fald være
relateret til noget andet end programmerne.

Finder skulle ikke have noget med dem at gøre, så jeg tvivler det
ville hjælpe noget at trashe dem.

Prøv med følgende til at starte med, og husk, gem en kopi af dem et
sted inden du sletter dem:

~/Library/Preferences/org.mozilla.navigator.plist
~/Library/Preferences/com.microsoft.explorer.plist
~/Library/Preferences/org.mozilla.Mozilla.plist

Fuzzy logic: How we think at 2:00 AM after the bars close.

Fra : Per Madsen

Dato : 26-12-02 16:45

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Er det på bestemte sider bruserne crasher? Det kunne i så fald være
> relateret til noget andet end programmerne.

Nope, det er på vidt forskellige (mht. flash, java-halløj osv.) sider at
de kvitter. Jeg synes ikke rigtig jeg kan se noget mønster. Måske lidt
oftere når jeg bruger tabbed browsing...?!

> [...]
> ~/Library/Preferences/com.microsoft.explorer.plist
> ~/Library/Preferences/org.mozilla.Mozilla.plist

Det prøver jeg.
Jeg spørger sikkert dumt men:
Er det nødvendigt at omdøbe kopierne, eller kan browserne godt finde ud
af at de ikke skal benytte disse filer når de ikke ligger i
Library/Prefs.

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-12-02 16:55

> [...]

> Er det nødvendigt at omdøbe kopierne, eller kan browserne godt finde ud
> af at de ikke skal benytte disse filer når de ikke ligger i

Du behøver ikke omdøbe dem, bare smid dem på skrivebordet, det skulle
være nok.

Ethernet (n): Device used to catch the elusive etherfish.

Fra : Per Madsen

Dato : 26-12-02 18:13

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Du behøver ikke omdøbe dem, bare smid dem på skrivebordet, det skulle
> være nok.

Excel og Word crasher også hyppigt. Kan jeg slette flg.:

com.microsoft.Word.plist
com.microsoft.Excel.plist

Kan det tænkes at hjælpe?
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 26-12-02 19:10

> [...]

> ~/Library/Preferences/com.microsoft.explorer.plist
> ~/Library/Preferences/org.mozilla.Mozilla.plist

Hmm, Chimera crasher stadig
Sidst var det på tv2.dk
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-12-02 19:13

In dk.edb.mac, Per Madsen wrote:

> Hmm, Chimera crasher stadig
> Sidst var det på tv2.dk

Prøv at hent den seneste nightly build:

<http://ftp.mozilla.org/pub/chimera/nightly/latest/>

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-12-02 09:45

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Prøv at hent den seneste nightly build:

.... og gå ind i Chimeras prefs. og slet cachen.

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Per Madsen

Dato : 27-12-02 13:54

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> ... og gå ind i Chimeras prefs. og slet cachen.

Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke. Nu har jeg slette
Applicationsupport->Chimera, dl den nyeste build og så kan jeg i løbet
af dagen se om det har hjulpet. Jeg melder tilbage
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 27-12-02 14:05

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke. Nu har jeg slette
> Applicationsupport->Chimera, dl den nyeste build og så kan jeg i løbet
> af dagen se om det har hjulpet. Jeg melder tilbage

Update: Indtil videre har det hjulpet. Den er hurtigere end før og er
endnu ikke crashed (krydse fingre, krydse fingre).

Tak for hjælpen

--
Per Madsen
www.ecotox.dk