DAMMIT! iTunes!
Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 06-03-01 23:15

Så får en ven mig overtalt til at bruge iTunes fremfor SoundJam, og så
skal jeg til at installere.... men NEJ. LORTET vil have en US/engelsk
systemsoftware.

REND MIG!!!

--
http://titancity.com/ - my home page / Mac portal
http://titancity.com/misc/amigalinks.html - AMIGA links!
http://titancity.com/lib/ - et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 07-03-01 00:34

"ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!!" wrote:

> Så får en ven mig overtalt til at bruge iTunes fremfor SoundJam, og så
> skal jeg til at installere.... men NEJ. LORTET vil have en US/engelsk
> systemsoftware.

iTunes er i og for sig godt nok, men der er gået Billyboy i Apples
(system-)software: QuickTime og iTunes kan kun køre på systemsoftware af
samme sprogversion som dem selv - det er noget værre Micro$hit look (i.e.
behave) alike. Før kunne MacOS identificere udvidelser m.m. på nogle
kryptiske navne (som ikke var synlige) - det er MacOS åbenbart blevet for
dum til - desværre. Sådan kan det gå når man er gift med en analfabet.

/Ulrich

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-03-01 07:05

In article <3AA573EF.E7F443A@telia.com>,
Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> det er MacOS åbenbart blevet for
> dum til - desværre. Sådan kan det gå når man er gift med en analfabet.

Så har du ikke prøvet Windows godt nok. Der står teksten på knapperne
med dansk skrift, mens dialogernes indhold ofte står på engelsk.
Gælder f.eks. VisualBasic 6 installeren.

//Peter
It's the end of Mac OS as we know it
- and I feel fine

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-03-01 02:30

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> Så får en ven mig overtalt til at bruge iTunes fremfor SoundJam, og så
> skal jeg til at installere.... men NEJ. LORTET vil have en US/engelsk
> systemsoftware.
>
> REND MIG!!!

Rolig nu, Peter - her følger opskriften (sakset fra et MacAddict forum)
på at installere iTunes 1.1 på et ikke-US System:

1. Installer MacsBug (kan hentes fra Apple). Du skal kun putte arkivet
"MacsBug" i sin Systemmappe.
2. Genstart.
3. Start iTunes installeren. Klik _ikke_ på "Install" endnu.
4. Start MacsBug (cmd-tænd-/sluktasten; på et Pro tastatur cmd-skub ud)
og bliv ikke skræmt af de underlige tal og gerninger der flyder skærmen,
men bemærk aller nederst den tommme hvide (indtastnings-)linie.
5. Skriv "atb disposedialog ';t #10;d3=0;atc;g'" (uden citationstegn)
_OG_ vær opmærksom på, at MacBugs forventer et US-tastaturlayout, hvor
tegnsætningskarakterer ligger andre steder end på et dansk ditto, så på
et dansk tastatur skal "'" være "ø", ";" være "æ", "=" "´" eller en tand
nemmere end denne accent, brug lighedstegnes på det numeriske tastatur,
og "#" (havelåge) ligger minsanten samme sted på et dansk
tastaturlayout, hvorfor følgende sekvens skal tastes:
"atb disposedialog øæt #10æd3=0æatcægø" (bemærk de fire mellemrum!), og
klik så på Returtasten (ikke Ententasten!).
6. skriv "g", og klik igen på Returtasten.
7. Klik herefter, når du er ude af MacBugs og tilbage i
iTunes-installeren, på "Install".
8. Du ser så (igen) advarslen om at iTunes kræver et US eller English
International System, men med den forskel, at når du klikker "OK",
starter installationen og afsluttes korrekt. Start iTunes - læn dig
tilbage og nyd.

Og har man ikke System 9.x, kan der hentes en patch (via Versiontracker)
så den også kan bruges med System 8.6 eller 8.1, og så kører dyret også,
og selvfølgelig er det noget pjat at Apple lægger sådanne blokeringer i
deres installationsprogrammer, når softwaren ikke kræver det (var der
nogen der sagde iTools?).

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-01 12:56

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> på at installere iTunes 1.1 på et ikke-US System:
>
> 1. Installer MacsBug (kan hentes fra Apple). Du skal kun putte arkivet

hvor finder du den henne ?

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 07-03-01 14:04

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> hvor finder du den henne ?

developer.apple.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-01 21:46

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> developer.apple.com

jeps, og på www.versiontracker.com ;=)

/thomas

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 07-03-01 14:04

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> Rolig nu, Peter - her følger opskriften (sakset fra et MacAddict forum)
> på at installere iTunes 1.1 på et ikke-US System:

Tak for tippet!

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-03-01 19:47

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> Rolig nu, Peter - her følger opskriften (sakset fra et MacAddict forum)
> på at installere iTunes 1.1 på et ikke-US System:

[Verdens nemmeste computer]

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ethernet (n): Something used to capture the Etherfish.

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 08-03-01 07:05

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [Verdens nemmeste computer]

Det meneer jeg nu stadig at Mac'en er - og det siger ikke så lidt om
Windows, vel?

Fra : Jakob

Dato : 07-03-01 08:25

> [...]

> Så får en ven mig overtalt til at bruge iTunes fremfor SoundJam, og så
> skal jeg til at installere.... men NEJ. LORTET vil have en US/engelsk

Hmm jeg har da installeret den på et dansk system 9.1 og det fungerer
da... Jeg får dog mærkelige beskeder engang imellem om at disken er
ulæsselig og enten skal skubbes ud eller formateres, dette sker uden
disk i drevet. Kan det skyldes itunes ?

Hygge

Jakob

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-03-01 09:01

On Tue, 6 Mar 2001 23:14:50 +0100, ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! wrote
(in message <1epvf6z.1nkkpkh12cs4juN@[192.168.1.6]>):

> Så får en ven mig overtalt til at bruge iTunes fremfor SoundJam, og så
> skal jeg til at installere.... men NEJ. LORTET vil have en US/engelsk
> systemsoftware.
>
> REND MIG!!!

Hvorfor bruger du ikke bare et MacOS US? Det er så meget nemmere.

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 07-03-01 14:04

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> Hvorfor bruger du ikke bare et MacOS US? Det er så meget nemmere.

Det system der fulgte mned min G4 var dansk, og jeg har først nu fået
skaffet en eksterne harddisk til at bakke up på.

Jeg vil gerne have et US system, men spaderne hos Officeline vil have
800 kr. ex moms for det. Og de lyder helt underlige når jeg spørger om
rabat (fordi jeg har rabatkuponer for Mac OS 9.0x).

Hvorfor skal det være så svært!??!? ://

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 07-03-01 19:54

> [...]

> have 800 kr. ex moms for det. Og de lyder helt underlige når jeg
> spørger om rabat (fordi jeg har rabatkuponer for Mac OS 9.0x)./---/

Hvorfor downloader du ikke Mac OS 9.1 i int. engelsk eller US? - du kan
sagtens overskrive en gl. dansk (øh - ikke på flaske, men på disk)
version - du kkal bare omdøbe "Systemmappen" til "System Folder" inden du
kører installationen.

/Ulrich

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-03-01 13:50

> [...]

> Så får en ven mig overtalt til at bruge iTunes fremfor SoundJam, og så
> skal jeg til at installere.... men NEJ. LORTET vil have en US/engelsk

Helt ærlig Peter. Jeg troede at sådan en nørd som dig aldrig i sin
vildeste PC-agtige mareridt kunne finde finde på at bruge et dansk OS på
din elskede G4 ??!!

Danske OS'er er kun for gamle mennesker, der har forvildet sig ind i en
Fredgaard og købt en iMac (udtales IMACK).............. ))

Det er da totalt nitte, båt jur ænglis is nåt so gut år wadt ?
--
Ciao Jesper

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 07-03-01 14:04

> Det er da totalt nitte, båt jur ænglis is nåt so gut år wadt ?

Tro, mig, det er modvilligt at jeg har rbugt et Dansk MAC OS I SÅ LANG
TID.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-03-01 15:55

> Danske OS'er er kun for gamle mennesker, der har forvildet sig ind i en
> Fredgaard og købt en iMac (udtales IMACK).............. ))

Og mig... Desværre kan apple danmark ikke finde ud af at levere en iBook
med engelsk OS og dansk tastatur, næ nej tastatur og OS sprog "må" ikke
blandes

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-03-01 16:02

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Og mig... Desværre kan apple danmark ikke finde ud af at levere en iBook
> med engelsk OS og dansk tastatur, næ nej tastatur og OS sprog "må" ikke
> blandes

Men hvis du nu havde en OS 9.0 US, ville det så ikke kunne køre ?

--
Ciao Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-03-01 17:22

> Men hvis du nu havde en OS 9.0 US, ville det så ikke kunne køre ?

Ikke på en 9.0 US, men jeg kan snyde mac'en og installere min 9.0(us) og
opdatere til 9.1, men visse elementer mangler - eks. video out og DVD
understøttelse, som kun findes på den originale iBook 2000 CD med en
special udgave af 9.04.

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 07-03-01 17:07

> [...]

> Og mig... Desværre kan apple danmark ikke finde ud af at levere en iBook
> med engelsk OS og dansk tastatur, næ nej tastatur og OS sprog "må" ikke

D.d. har jeg købt 9.1 US. Ikkere dansk lorte-system. Så til Apple DK:
this is what happens WHEN YOU FUCK THE WRONG PEOPLE IN THE ASS!!!!!
(citat. The Big Lebowski)

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-03-01 19:47

> [...]

> D.d. har jeg købt 9.1 US. Ikkere dansk lorte-system. Så til Apple DK:
> this is what happens WHEN YOU FUCK THE WRONG PEOPLE IN THE ASS!!!!!

De har vel kun vundet på det, de fik dig til at bruge endnu flere penge
hos dem.
Gratis dansk sprog download til OS X? Jeg er ikke overbevist.

Fra : V.Bentsen

Dato : 09-03-01 06:29

Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> --
> Ciao Jesper
>
> "Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya

Jeg håber s' gu da at du er den eneste med denne afstumpede mening om andre
Macbrugere.
----SLUT---
V.Bentsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-03-01 12:25

V.Bentsen <vbentsen@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg håber s' gu da at du er den eneste med denne afstumpede mening om andre
> Macbrugere.
> ----SLUT---
> V.Bentsen

Nu var det en kommentar til Peter Bjørn Perlsø, og endda med en Smiley
efter, så jeg beklager meget hvis De føler Dem ramt af min kommentar til
Peter.

Bortset fra det så er der jo desværre rigtigt mange som oplever
problemer med deres Mac, når de netop bruger et dansk OS. Det
retfærdiggør selvfølgelig ikke at det er Apples pligt at lave ordentlige
oversættelser af OS og andre programmer - i særdeleshed fordi alle
Mac'erne leveres med dansk OS.

Vi kan dog imidlertid ikke komme uden om at internettet er
internationalt og benytter sig meget af engelske/amerikanske udtryk,
hvilket gør det meget kompliceret, hvis man som dansker ikke vil lære
dem at kende.

Beklager endnu engang.

--
Ciao Jesper

Fra : Simple

Dato : 09-03-01 08:48

> [...]
> Fredgaard og købt en iMac (udtales IMACK).............. ))
>
> Det er da totalt nitte, båt jur ænglis is nåt so gut år wadt ?

Sike da noget herre-ævl!

Software til en computer skal da være tilgængeligt på alle sprog.

Det bliver det også - man skal bare have noget FUCKING tålmodighed.

Det belønnes til gengæld med, at X antal millioner mennesker har testet
versionen af på engelsk og givet os et hav af gode råd om, hvordan man
klarer dette eller hint problem.

En af de bedste ting ved at bo i Danmark er at de fleste snakker dansk.
Det skal min computer også!

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 09-03-01 11:06

Simple <simple@software.dk> wrote:

> Sike da noget herre-ævl!
>
> Software til en computer skal da være tilgængeligt på alle sprog.
>
> Det bliver det også - man skal bare have noget FUCKING tålmodighed.

Jeg er ikke FUCKING tålomdighed eller FUCKING tolerance til at tilgive
Apple DK for de mange gentagne fejl og dårlige oversættelser, som de i
mange år nu har leveret i de danskoversatte Mac OS'er. Samt de
forsinkelser i oversættelserne, som man nu kan forvente sig med alle
opdateringer. Jeg gruer for Dansk Mac OS X. :/

> Det belønnes til gengæld med, at X antal millioner mennesker har testet
> versionen af på engelsk og givet os et hav af gode råd om, hvordan man
> klarer dette eller hint problem.

Og?

> En af de bedste ting ved at bo i Danmark er at de fleste snakker dansk.
> Det skal min computer også!

Computerverdenen er uanset hvad meget anglificeret...

Fra : Christian Flintrup

Dato : 09-03-01 11:41

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> Jeg gruer for Dansk Mac OS X. :/

"Anløbsbroen" ? :))

--
Christian

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 09-03-01 14:45

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> "Anløbsbroen" ? :))

Erhm....?!

Fra : Christian Flintrup

Dato : 09-03-01 16:09

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> Erhm....?!

Hint: Oversættelse.
Andet hint: "Dock"

:)

--
Christian Flintrup

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 09-03-01 23:33

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> "Anløbsbroen" ? :))

ok, I get it! :)

Fra : Simple

Dato : 10-03-01 20:36

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> Og?

....jaaah, så altså: Dovenskaben længe leve! Jeg gider da ikke fidle
rundt med alle d problemer, når der ofte er en enkelt løsning på det,
som andre er så venlige at støve op til mig. Jeg synes det er sjovt at
sidde ved en computer, men ikke så sjovt!

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 07-03-01 14:57

> [...]

> Så får en ven mig overtalt til at bruge iTunes fremfor SoundJam, og så
> skal jeg til at installere.... men NEJ. LORTET vil have en US/engelsk

Opfølgning:

Fuck Apple DK. Nu render jeg ind hos Officeline, sælger dem mit gl. 56K
modem, køber 9.1 US, indlæser den rabat jeg nu kan indløse, og glemmer
alt om Dansk systemsoftware. Jeg gider ikke mere pis med Apple DK.

De er jo _komplet_ inkompetente. >:(((

Fra : Lars Pallesen

Dato : 29-03-01 01:31

Helt ærligt, hva' snakker I om?

Jeg downloadede iTunes 1.1 (US version) samme dag hr. Jobs lancerede den
i San Fransisco, og klaskede den ned oven i mit pæredanske OS 9.1

No problems! Den spiller bare!

Kom igen!

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-03-01 07:44

Lars Pallesen <lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg downloadede iTunes 1.1 (US version) samme dag hr. Jobs lancerede den
> i San Fransisco, og klaskede den ned oven i mit pæredanske OS 9.1

Ja, min ville ikke installere, sagde at det var en forkert
systemversion. (Men heldigvis har jeg 1.0 der spiller perfekt, så ...)
Martin