Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon 9000 (Pro)
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-12-02 12:28

Hejsa,

jeg har tænkt mig at invistere i et Radeon 9000 Pro, da jeg ikke
spiller så meget - kun lidt MOHAA og lignende engang
imellem.
Jeg vil gerne have et kort med passiv køling pga. lavere støjniveau,
findes det i denne serie?
Kortet skal primært bruges til 2D, hvilket er det vigtigste.
Dernæst kommer TV-out faktoren, hvilken jeg slet ikke er i
tvivl om er i top på dette kort.
Sidst prioriteres 3D-delen, men kortet skulle gerne slå benene
væk under mit nuværende Matrox G400 / Geforce 256 DDR.
<http://shor.ter.dk/491170012>

Summa summarum, findes disse kort med passiv køling og er
der enkelte mærker man skal holde sig fra?
<http://shor.ter.dk/224406382>
Jeg hører jo, at man helst skal købe kort "build by ATI" og
ikke "powered by ATI", men jeg kan ikke finde subj. som en
"bb" version.

Hvis der ikke findes Radeon 9000 Pro med passiv køling,
hvad er så den mindst støjende måde at køle grafikkortet på?
Jeg går udfra standard blæseren larmer.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-12-02 14:56

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> jeg har tænkt mig at invistere i et Radeon 9000 Pro

Hvad er forresten forskellen på et Pro og et alm.?

/Mikael

Fra : Thomas G

Dato : 28-12-02 10:52

> Hvad er forresten forskellen på et Pro og et alm.?

kig en tur forbi www.prcdata.dk de har både 9000 PRO og 9000 modellen til
sagl så kan du se hvad forskellen er (vist nok 25 eller 50 MHz og hastighed
på ram).

mvh Thomas G

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-12-02 22:48

Thomas G wrote:

> kig en tur forbi www.prcdata.dk de har både 9000 PRO og
> 9000 modellen til sagl så kan du se hvad forskellen er (vist nok
> 25 eller 50 MHz og hastighed på ram).

Ja okay, jeg burde nok have forklaret mig noget nærmere.
Hvor ligger 9000 modellen henne ift. 9000 Pro i diverse
3D benchmark?
Fx i denne:
<http://shor.ter.dk/491170012>

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-12-02 12:08

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Hvor ligger 9000 modellen henne ift. 9000 Pro i diverse
> 3D benchmark?

Jeg fandt et godt bud:
<http://shor.ter.dk/688353554>
- Se evt. næste side i samme test:
<http://shor.ter.dk/129669098>

Og her kommer en konklusion på en test af Radeon 9000
ift. Geforce4 MX440:
<http://shor.ter.dk/320065246>
Den er stik modsat alt hvad jeg har læst i denne gruppe omkring
TV-Out på Radeon.
Er der nogen der be- eller afkræfte disse konklusioner?

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-12-02 15:35

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Summa summarum, findes disse kort med passiv køling

Da der ikke er andre der bruger sin tid på usenet i Julen,
vil jeg svare mig selv ;)

9000 (ikke Pro versionen) er med passiv køling.

/Mikael