Geforce 4 mx 420
Fra : Jens Knudsen

Dato : 26-12-02 12:06

Jeg har fået et gfmx420 og skal sætte den i maskinen. Bundkortet er ECS
K7VZA Socekt A.
Skal der flyttes nogle jumpere på bundkortet?
Skal jeg ind i bios og lave indstillinger?

kh jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-12-02 14:47

Jens Knudsen wrote:
> Jeg har fået et gfmx420 og skal sætte den i maskinen.
> Bundkortet er ECS K7VZA Socekt A.

Jeg går udfra der er grafikkort onboard siden du spørger
(gider ikke lige tjekke ;).

> Skal der flyttes nogle jumpere på bundkortet?

Har du manualen?
Ellers hent den på
<http://www.ecs.com.tw/download/manual_k7v.htm>

> Skal jeg ind i bios og lave indstillinger?

RTFM (Read The Fucking Manual ;)

/Mikael

Fra : Jens Knudsen

Dato : 26-12-02 16:16

Yes det er et bundkort med grafikkort onboard, jeg har prøvet at sætte
kortet i igen, og nu ser det ud til at det virker, jeg tror ikke jeg havde
fået det ordentligt ned i bundkortet.....

Jeg er ikke meget for selv at rode med hardwaren......

Tak for linket til manualen!

kh jens

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0b0852$0$47059$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jens Knudsen

Dato : 27-12-02 15:05

Nej det virker stadig ikke, men nu har jeg været i butikken hvor det er
købt, og de kunne heller ikke få det til at virke, jeg har fået et gf4 440
sat i men men det er heller ikke stabilt, een i nyhedsgruppen bundkort mener
det måske kan være strømforsyningen, såeeeeee deeeeeet??????

kh jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-12-02 15:20

Jens Knudsen wrote:
> jeg har fået et gf4 440 sat i men men det er heller ikke stabilt,

Hvordan "ikke stabilt"?
Hvad gør den?
Har du de nyeste drivere fra www.nvidia.com ?

> een i nyhedsgruppen bundkort mener det måske kan være
> strømforsyningen, såeeeeee deeeeeet?

Det var mig, det er fordi din PC lyder til at være en der er
købt samlet, som fx Compaq, IBM og lignende (begrundet i
det onboard grafikkort).
Disse maskiner bliver målt og får en strømforsyning der lige
nøjagtig passer til hardwaren. En kammerat har nemlig haft
samme problem ved netop et skift af grafikkort, og der var
PSU (Power SUpply) fejlen. Det hjalp med en ny og større,
min. 300Watt.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-12-02 15:35

Fra : Jens Knudsen

Dato : 27-12-02 16:28

Min pc er en billig "opgradering" jeg købte for snart et år siden, jeg har
købt den i den lokale pc butik. 800 Mhz 256 Ram med grafik on board, jeg har
så siden sat en stor HD i, og så har jeg en sød kone som har foræret mig
nævnte grafikkort, og så startede problemerne.

Den "fryser" efter nogen tid, og ctrl alt del virker ikke så det er
"koldboot" eller hvad det nu hedder.

Jeg har siden du skrev sidst frakoblet alt hvad der kan frakobles, såsom usb
webcam, printer, indbygget modem, højtaler, mikrofon, sat mindre ram i, for
at "spare på strømmen", men det hjalp ikke......(jeg er gammel elektrikker)

Lige nu læser jeg win xp ind igen.....

Jeg bruger min bærbare lige nu, heldigvis har jeg den også, ellers havde man
jo næsten været handlingslammet.

meddelelse news:3e0c67a1$0$209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-12-02 12:13

Jens Knudsen wrote:
> Den "fryser" efter nogen tid, og ctrl alt del virker ikke så det er
> "koldboot" eller hvad det nu hedder.

Okay, har selv lige haft samme problem, se evt. her:

> [...]
> såsom usb webcam, printer, indbygget modem, højtaler, mikrofon,
> sat mindre ram i, for at "spare på strømmen", men det hjalp

Okay, så du kender en smule til det.

> Lige nu læser jeg win xp ind igen...

God idé ;)

> Jeg bruger min bærbare lige nu, heldigvis har jeg den også, ellers
> havde man jo næsten været handlingslammet.

Ja, jeg er også tit glad for jeg har flere maskiner.
Det er dog ret irriterende, at det er nødvendigt!

/Mikael

Fra : Jens Knudsen

Dato : 28-12-02 12:32

Det blev ikke bedre efter jeg har indlæst winxp igen, jeg har også prøvet at
installere ny driver til bundkortet, men det hjalp heller ikke, så nu
opgiver jeg ( jeg har ikke flere ideer).

Jeg har aftalt med butikken/værkstedet at vi ser på det på mandag. Jeg tror
det er bundkortet.......

Så jeg er vendt tilbage til onboard grafik.

Jeg skal nok informere om hvad løsningen bliver.

Tak for hjælpen indtil videre

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0d8728$0$47049$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jens Knudsen

Dato : 30-12-02 19:56

Så kører det, men ikke før der blev sat et nyt bundkort i (SL-75KAV), og det
var så den jul, suk.......