iPhoto og Minolta kamera
Fra : Franz Berliner

Dato : 26-12-02 11:39

Jeg skal hente nogle billeder fra et Minolta 2230 Zoom kamera over på en
iBook med iPhoto.

Kameraet står på listen af supporterede kameraer og er forbundet via
USB, men iPhoto mener at der ikke er et kamera forbundet.

Er der én i gruppen der har et tip til hvordan jeg får det til at
fungere?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Michael Holm

Dato : 26-12-02 12:14

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> [...]
> USB, men iPhoto mener at der ikke er et kamera forbundet.
>
> Er der én i gruppen der har et tip til hvordan jeg får det til at
mit Canon IXUS , som normalt altid forbinder uden problem drillede også
den anden dag: så jeg måtte tænde og slukke det før det forbandt...

forivørigt dutter det kun hvis jeg har kameraet stående på "preview" .
Dit kamera har sikkert også en "indstilling" den skal stå på ,når den
skal forbindes til en computer...

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-12-02 15:02

stuff@kampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Kameraet står på listen af supporterede kameraer og er forbundet via
> USB, men iPhoto mener at der ikke er et kamera forbundet.

Har du sat kameraet i "play-mode"?

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 26-12-02 21:28

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Har du sat kameraet i "play-mode"?

Kameraet har indstillingerne "Preview", "Camera", "Setup" og "PC". Jeg
har både prøvet med PC og Preview uden resultat.

Kameraet hedder forresten 2330 og ikke 2230, som jeg fik skrevet
tidligere.

Jeg tror lige jeg prøver at installere iPhoto igen i morgen, samt teste
med et andet USB kabel.

Alle forslag er selvfølgelig meget velkomne - ellers må jeg have fat i
en lille card reader.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Franz Berliner

Dato : 27-12-02 12:59

Jeg har nu rodet lidt rundt på nettet. Det lader til at der er flere der
har problemer med at connecte kameraer i jaguar. Og at det ikke
umiddelbart er noget der findes et fix på.

Overvejer lidt om jeg skal anskaffe mig en compact flash card reader.

Er der nogle her i gruppen der har erfaringer med sådan en reader i
10.2.3?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Franz Berliner

Dato : 27-12-02 13:03

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

Kameraet findes og ses forresten fint i Apple System Profiler... Apple
for helvede.. jeg vil bruge min "digitale hub" til noget!

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Michael Holm

Dato : 27-12-02 14:57

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:
>
> Kameraet findes og ses forresten fint i Apple System Profiler... Apple
> for helvede.. jeg vil bruge min "digitale hub" til noget!
prøv evt. at smide: com.apple.iPhoto.plist (ligger i
usermappen/Lybrary/Preferences ) nogen gange når et program slår knuder
hjælper det at smide .plisten ud

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 27-12-02 17:53

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> prøv evt. at smide: com.apple.iPhoto.plist (ligger i
> usermappen/Lybrary/Preferences ) nogen gange når et program slår knuder
> hjælper det at smide .plisten ud

Det hjalp desværre ikke, øv.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-12-02 18:12

> [...]

> Overvejer lidt om jeg skal anskaffe mig en compact flash card reader.
>
> Er der nogle her i gruppen der har erfaringer med sådan en reader i

Vi har købt en Mr. Platinum i Bilka til ca. 400,-

Den kan læse 6 forskellige kort.

Fungerer fint i OS 9

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Johnny Louis

Dato : 31-12-02 11:44

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Overvejer lidt om jeg skal anskaffe mig en compact flash card reader.
>
> Er der nogle her i gruppen der har erfaringer med sådan en reader i
> 10.2.3?

Efter at have prøvet flere forskellige, fandt jeg i Metro en Sigma
reader der virker under 10.2.3

Johnny Louis

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-01-03 14:41

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Efter at have prøvet flere forskellige, fandt jeg i Metro en Sigma
> reader der virker under 10.2.3

Ok, tak

Jeg proppede lige kameraet i en PC med Windows 2000 i dag. Det virkede
perfekt. Kameraet dukkede bare op som et drev uden behov for
installation af software. Plug'n play - herligt - kunne være sejt hvis
Apple kunne gøre Microsoft kunsten efter!

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 01-01-03 11:58

> [...]

> Overvejer lidt om jeg skal anskaffe mig en compact flash card reader.
>
> Er der nogle her i gruppen der har erfaringer med sådan en reader i
Jeg har et uFlash-sm fra NewerTechnology til smartmedia kort. Det virker
overhovedet ikke i OS X, heller ikke i classic, fungerede ellers fint på
min Pismo med OS 9.1
Mvh og godt nytår Hans Jørgen Hvid