Dykkerkniv.
Fra : k.b.s.

Dato : 26-12-02 11:02

Hej NG.
Min kæreste er lige begyndt på, at dykke.
Hun er blevet i tvivl om hun skal have blankståls tilladelse, til at bære
sin dykkerkniv, når hun skal ud og dykke.
Skal hun det eller må hun gerne tage den med uden en sådan ?

--
M.V.H.
K.B. Steffensen

Fra : Henrik Manley

Dato : 26-12-02 11:09

> [...]
> sin dykkerkniv, når hun skal ud og dykke.
> Skal hun det eller må hun gerne tage den med uden en sådan ?

Det skal hun ikke medmindre hun skal bruge den til andet end at dykke. Man
skal jo heller ikke have tilladelse til køkkenknive man tager med ud til
grillen.

Henrik Manley

Fra : k.b.s.

Dato : 26-12-02 11:25

Tak for det.

--
M.V.H.
K.B. Steffensen

Fra : Poul B-H

Dato : 27-12-02 09:21

"k.b.s." <vildsi@hotmail.com> wrote in message news:<auejol$7c5$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> sin dykkerkniv, når hun skal ud og dykke.
> Skal hun det eller må hun gerne tage den med uden en sådan ?

I våbenloven omtales forskellige situationer hvor man kan eje og
medbringe knive som er længere end 8cm i bladet. Som dykker må man eje
en kniv som er længere men man må kun gå med i forbindelse med
dykning. Så selvom du som dykker har lov tila t have kniven, må du
ikke have den på låret, når du går i Bilka !

Poul B-H

Fra : Jens Didriksen

Dato : 27-12-02 17:20

En af mine gamle elever blev engang stoppet for at køre uden cykellygte.

Ved kontrollen observerer betjenten at han har en dykkerkniv (model STOR) i
inderlommen. En lang tåget og 100% sandfærdig forklaring om at han netop
havde købt kniven og var på vej hjem med den fik dog betjenten til at lade
nåde gå for ret, men i princippet var mine elev ude i en gråzone midt på
åben gade med sin nye alt for lange dykkerkniv.

Havde han tænkt sig lidt om, havde det måske været mere smart at vente med
at pakke kniven ud af papkassen...

Never mind. Det kræver som sagt ikke en blankklinge tilladelse at medbringe
en dykkerkniv såfremt at kniven må anses for at være berettiget - hvilket er
tilfældet under transport med sit dykkerudstyr og under anvendelse af dette.

Dog er en teoretisk situation som et besøg ved en pølsevogn under pausen
iført sin dragt med tilhørende hajdræberkniv sandsynligvis ikke under denne
fritagelse...

Man skelner nemlig mellem begrundet bæring og unødvendig bæring af kniv - og
dette må overstående jo anses som.

Kort sagt: brug hovedet ved anvendelse/bæring af dykkerkniv/harpun og der er
aldrig en mors sjæl der får ondt nogen steder.

Didrik
Og husk: alle JeDi-dykkere anvender Force-finner...

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-12-02 17:43

> Didrik
> Og husk: alle JeDi-dykkere anvender Force-finner...

Du mener vel JeDi dykkeren.

Henrik Manley

Fra : Jens Didriksen

Dato : 28-12-02 19:15

Henrik Manley wrote:

> Du mener vel JeDi dykkeren.
>
> Henrik Manley

Kære Hr. Manley.

Tak for deres e-mail hvor de endnu en gang kommenterer nogen ting som de
hverken ved noget om eller interesserer dem for.

Det er altid en fornøjelse at gennemlæse deres konstuktive og
informationsrige oplysninger som er til gavn for alle med dykning som
interesse.

Med hensyn til spørgsmålet omkring ental eller flertalsformen, så vil de af
os med en IQ på over 1 være klar over forskellen.

Imidlertidig erkender vi i JeDi-gruppen at vi ikke har taget højde for
individer som dem hvilket vi naturligvis undskylder, og derfor skynder vi os
med en forklaring: er det mere end een person det drejer sig om er det
flertal og omvendt: er det kun en person det drejer sig er det ental.

JeDi-gruppen (som iøvrigt pt. består af 5 medlemmer) beklager at denne
oplysning ikke automatisk står beskrevet under samtlige vores e-mails, men
som før nævnt havde vi ikke fantasi til at nogen person som ellers er i
stand til at betjene en NG kunne være i tvivl om sådanne elementær viden.

Hvis de har andre problemer (som f.eks. med alfabetet, bien og blomsterne
eller hvad man skal med en NG) er de altid velkommen til at henvende dem
igen.

I mellemtiden kan de hente inspiration på http://www.getalifeprogram.com/

Didrik

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-12-02 23:20

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> JeDi-gruppen (som iøvrigt pt. består af 5 medlemmer)

5
Jeg troede kun der var tale om 1.
http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=123496

Allan Hansen

Fra : Henrik Manley

Dato : 28-12-02 23:41

> Jeg troede kun der var tale om 1.
> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=123496

Bare rolig der kommer flere..... snart..... måske......

Du ved jo hvordan min humortiske sans forsvinder i takt med at min dragt
bliver tør, så den vil helt sikkert ikke falde i god jord hos JeDi dykkeren.

--
Henrik Manley
hm@rodo.dk http://bends.dk

Fra : S.Arnvig

Dato : 29-12-02 17:45

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse

> JeDi-gruppen (som iøvrigt pt. består af 5 medlemmer) beklager ...

May remorse be with you.

Søren Arnvig