Dansk brugsanvisning
Fra : Jens

Dato : 26-12-02 01:54

Hej

Hvornår _skal_ der følge en dansk brugsanvisning med en vare købt i Danmark
?

Er der nogle varer det ikke skal følge med ?

mvh Jens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-12-02 02:03

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in

> Hvornår _skal_ der følge en dansk brugsanvisning med en vare
> købt i Danmark ?

Altid

> Er der nogle varer det ikke skal følge med ?

Dem hvor den er på norsk eller svensk kan vist nok undlade den
danske. Derudover kan det vist undlades hvis ekspedienten kan
instruere dig så godt at du kan bruge det købte uden en
brugsanvisning.

Svar baseret på tidligere svar i gruppen (!)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Jens

Dato : 26-12-02 03:00

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> instruere dig så godt at du kan bruge det købte uden en
> brugsanvisning.
>
> Svar baseret på tidligere svar i gruppen (!)

Tak for det

Jeg har fået den besked at det kun gælder hvis der kan opstå fare for
personskade ved brug af varen.

Mvh Jens

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 26-12-02 03:16

On Thu, 26 Dec 2002 01:03:00 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>Altid

Det afhænger da temmeligt meget af varens art...
Jeg har endnu aldrig set et par sokker med brugsanvisning :)

http://www.fs.dk/jura/fjura/jb92/92011300.htm

/Jesper

Fra : Jens

Dato : 26-12-02 03:34

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> Det afhænger da temmeligt meget af varens art...
> Jeg har endnu aldrig set et par sokker med brugsanvisning :)
>
> http://www.fs.dk/jura/fjura/jb92/92011300.htm

Jeg præciserer så at det drejer sig om en router som vel kan sammenlignes
med en radio eller et tv.

Og tak for linket

mvh Jens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-12-02 16:14

Jesper Juul-Mortensen <na@na.invalid> wrote in news:ib5qd-
ik3.ln1@news.frostbyte.dk

> Jeg har endnu aldrig set et par sokker med brugsanvisning :)

Her ville du vel også kunne få sælgeren til at forklare dig hvordan
du skal bruge dem :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-12-02 22:19

In article <Xns92F01459558A5HS235DK@130.225.247.90>, Henrik Stidsen wrote:
> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in

> Altid

Vrøvl. Det gør der ikke med en pakke smør eller en flaske
motorolie. Heller ikke med nogle af de skruetrækkere jeg har købt.

> [...]
> instruere dig så godt at du kan bruge det købte uden en
> brugsanvisning.
>
> Svar baseret på tidligere svar i gruppen (!)

Der skal være en brugsanvisning der gør at man kan anvende
produktet forsvarligt. Så med simple produkter til strøm vil
det være nok med et skilt der siger 200 V, samt en tegning ed
noget vand og et kryds over.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-02 09:03

Povl H. Pedersen skrev Fredag den 27. december 2002 22:19 i
dk.videnskab.jura:

> Vrøvl. Det gør der ikke med en pakke smør eller en flaske
> motorolie.

Den Shell motorolie jeg har, der følger der da en med, den er ikke
stor og tyk, faktisk ikke støre end at den står på dunken. Men den
er der.

> Heller ikke med nogle af de skruetrækkere jeg har købt.

Nej, nu er vi jo heller ikke i USA, nogle ting må man godt forvente
at forbrugeren selv kan finde udaf

> Der skal være en brugsanvisning der gør at man kan anvende
> produktet forsvarligt. Så med simple produkter til strøm vil
> det være nok med et skilt der siger 200 V, samt en tegning ed
> noget vand og et kryds over.

Sådan lidt firkantet sagt, så vi er nok enig, når det kommer til
stykket

Ivar Madsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-12-02 10:55

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> writes:

> [...]

Jeg mener også at der en noget med at ved software kan forbrugeren
ikke kræve en dansk manual.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-03 20:15

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Vrøvl. Det gør der ikke med en pakke smør eller en flaske
> motorolie. Heller ikke med nogle af de skruetrækkere jeg har købt.

Hvis du spurgte sælgeren hvordan skruetrækkeren virkede ville du
garanteret få det at vide (efter han har grinet færdig og sikret sig
det ikke er en joke).
- og det er svjv nok til at opfylde loven.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...