Kaffemaskine - hvilken?
Fra : Søren Houen

Dato : 26-12-02 01:39

Jeg har i flere år været inkarneret stempelkandebruger, men nu har jeg tænkt
på at investere i en kaffemaskine, da det alligevel er lidt nemmere. Ikke
til at erstatte stempelkanden, men for at supplere. Hvilken kaffemaskine
skal man vælge?

Jeg har ikke noget bestemt prisniveau eller prismax.; det vigtigste er, at
den laver en rigtig god kop kaffe. Jeg har tænkt på en maskine af mærket
"Mocca Master", men ved ikke noget om kvaliteten?

Hvad kan gruppen anbefale?

På forhånd tak

Søren Houen

Fra : bk

Dato : 26-12-02 07:58

mokka master er oprindelig fra norge og der købte jeg min for 12 år
siden.den virker endnu og laver kaffen så den stadig opfylder temp.kravet
fra norsk kafferåd og så er det den hurtigste maskine jeg har haft.
når den går til de evige kaffemarker skal jeg helt klart ha sådea en igen.
god fornøjelse.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 26-12-02 11:50

Søren Houen skrev:

> Hvilken kaffemaskine skal man vælge?

Jeg sværger til Melitta p.g.a. deres gode holdbarhed. Har prøvet
et par andre kendte mærker. Men de holdt kun kort tid - og så
kunne de i øvrigt ikke brygge ordentlig varm kaffe.

Den model jeg bruger nu, er en Melitta Aroma Exellent som koster
400-450 kr.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 26-12-02 12:00

Søren Houen wrote:
> Jeg har tænkt på en maskine af mærket "Mocca Master",
> men ved ikke noget om kvaliteten?
>
> Hvad kan gruppen anbefale?

Hej Søren

Herfra: Moccamaster, Moccamaster & Moccamaster.

Jeg håber du er klar over at du har stukket hånden ned i en kaffereligiøs
hvepserede

Nå, men min begrundelse for valget er at den er uhyggelig stabil, hurtig og
altid rette temp., og den har lavet kaffe, og laver stadig på 4 år, kaffe
mindst 10-15 gange om dagen på arb.

Privat har vi sæfø´li´ en Moccamaster.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 26-12-02 22:44

On Thu, 26 Dec 2002 01:38:49 +0100, "Søren Houen" <soren@houen.com>
wrote:

>Hvad kan gruppen anbefale?

Jeg vil godt anbefale Mocca Master.

Den, vi har, laver 0,8 eller 1,0 l.. (har ikke lige check på det
nøjagtige - men det passer perfekt til thermoen's størrelse).

Den er ret hurtig, hvilket vel nok skyldes, at den har 2 varmelegemer.
Og kaffen har, efter mit temperament, den rigtige temperatur.

Det virker også på mig, som om den udnytter bønnerne korrekt, hvilket
giver en god smag.

Tragten er anbragt på en holder - og har låg. Det er rart at kunne
tage kaffekolben uden at skulle tage hensyn til tragten.

Jeg kan ikke sige dig nøjagtig hvorfor - men jeg har aldrig været så
glad for en Melitta (som vi ellers før har holdt os til), som jeg er
for min Mocca Master.

Det var så, hvad jeg evnede at bidrage med.

Hjerteligst
Dorte

Fra : Emil

Dato : 28-12-02 01:09

On Thu, 26 Dec 2002 22:43:55 +0100, Dorte R.M. Hansen wrote:

>Jeg vil godt anbefale Mocca Master.

Den er god, men dyr. Tag et kig på
http://www.fs.dk/pdf/rr/99/tm9911.pdf

Så er der nogle fakta til at brygge en beslutning over.

m.v.h. Emil