Boy oh boy.... en KitchenAid
Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 26-12-02 00:44

Jeg har været så ualmindelig forkælet, at jeg har fået en KitchenAid i
julegave. Jeg følte mig næsten jeg et barn igen ;)
Jeg tjekkede straks deres webside (www.kitchenaid.com) for at få tips,
tricks og viden om behandlingen af vidunderet. Men åbenbart er KitchenAid
ikke så stort i Europa. Det var et udpræget amerikansk webside (Den brugte
ikke engang det metriske system). Derfor vil jeg lige høre om der var nogen
der kendte til en webside på dansk/skandinavisk, hvor man kan blive klogere
på denne vidunderlige maskine?

På forhånd tak!

Bjarke

Fra : Fru Hof

Dato : 26-12-02 10:17

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> der kendte til en webside på dansk/skandinavisk, hvor man kan blive

KitchenAid er vi så ikke lidt tilbage hos Meyer, Heiberg osv? Jeg
foretrækker så langt en Kenwood, men jeg er også fra Jylland ))

God fornøjelse med maskinen.

mvh
Tove

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 26-12-02 12:04

> KitchenAid er vi så ikke lidt tilbage hos Meyer, Heiberg osv? Jeg
> foretrækker så langt en Kenwood, men jeg er også fra Jylland ))

Åh nej... endnu én eddikesur jyde....Get a life!!!!

Bjarke

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 26-12-02 12:53

> Åh nej... endnu én eddikesur jyde....Get a life!!!!
>
> Bjarke

Hov hov Bjarke

Tal pænt, ellers gider folk ikke tale med dig.

Mette

Fra : Fru Hof

Dato : 26-12-02 18:39

> Åh nej... endnu én eddikesur jyde....Get a life!!!!
>
> Bjarke

Nå, her fik jeg vist konstateret, at der ikke er megen humor i
køwenhavnerne.
Jeg har også haft min Kenwood i over 30 år og bruger den flere gange
ugentligt. Den har bl.a den store fordel fremfor de KitchenAid jeg har set,
at skålen på den store model kan rumme langt mere end en Kitchenaids.
Desuden er den af plastic, metal bliver angrebet af surdej, som jeg bager en
hel del af.

mvh
Tove

Fra : Mads Toftum

Dato : 26-12-02 15:33

On Thu, 26 Dec 2002 10:16:53 +0100, Fru Hof <p.hoffmann@stofanet.dk> wrote:
> KitchenAid er vi så ikke lidt tilbage hos Meyer, Heiberg osv? Jeg
> foretrækker så langt en Kenwood, men jeg er også fra Jylland ))

Kitchenaid er alt for dyr i .dk - hvad der i usa kan købes for cirka
$250 hhv $400 koster herhjemme 3000 hhv 6000 de steder jeg har set.
Men kitchenAids maskine er klart bedre end de Kenwood der sælges til
daglig brug. Gamle Kenwood er ganske glimrende, men i nyere modeller
er indmaden lavet i plastik fremfor stål - kun på de dyre "professionelle"
modeller er indmaden i metal. At kitchenAid modellen så er noget kønnere
at se på, det er kun en bonus ;)

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall

Fra : Web . Woman

Dato : 26-12-02 18:37

"Mads Toftum" <mt@dev.null> skrev i en meddelelse

> Men kitchenAids maskine er klart bedre end de Kenwood der sælges til
> daglig brug.

En KitchenAid køkkenmaskine til 3600 kr. byder på 325 watt i effekt (det er
som en kraftig stavblender!) mod Kenwoods 700 watt i den billige model til
1900 kr og 800 watt i den store til 2500 kr.

Mig bekendt er det kun den billigste Kenwood, der ikke er lavet helt i
metal.

> At kitchenAid modellen så er noget kønnere
> at se på, det er kun en bonus ;)

Uha... faktisk synes jeg hverken KitchenAid eller Kenwood ligefrem er lønne
at se på. Jeg ville ikke have nogen af dem til at stå fremme i mit nye
køkken

Vælger man efter motorkraft og ydelse i forhold til udgift, bør valget da
afgjort falde på en Kenwood, hvis valget står mellem de to maskiner.

Mvh. Lisbeth

Fra : Keld

Dato : 27-12-02 20:54

"Web . Woman" <anaeitis_nospam @pc.dk> wrote in message news:<3e0b3ea8$0$1747$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> En KitchenAid køkkenmaskine til 3600 kr. byder på 325 watt i effekt (det er
> som en kraftig stavblender!) mod Kenwoods 700 watt i den billige model til
> 1900 kr og 800 watt i den store til 2500 kr.

De opgivne effekter er udelukkende forbrug - og du kan ikke deraf
udlede, at en 700 watts Kenwood er stærkere end en KitchenAid.
Kvaliteten af motor, gear, kabling osv. er afgørende for, hvor godt
watt-forbruget udnyttes.
Det svarer lidt til de der teoretiske watt-tal, der angives i
forbindelse med billige stereoanlæg, som heller ikke har nogen
praktisk betydning.

Lars

Fra : Web . Woman

Dato : 27-12-02 22:04

"Keld" <kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> De opgivne effekter er udelukkende forbrug - og du kan ikke deraf
> udlede, at en 700 watts Kenwood er stærkere end en KitchenAid.

OK... interessant.

Hvordan kan man, som forbruger, tjekke sådanne ting inden et køb?
Er der slet ingen sammenhæng mellem forbruget og styrken?

> Kvaliteten af motor, gear, kabling osv. er afgørende for, hvor godt
> watt-forbruget udnyttes.

Det kan man vel dårligt tjekke som alm. forbruger?

Mvh. Lisbeth

Fra : Web . Woman

Dato : 26-12-02 13:56

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har været så ualmindelig forkælet, at jeg har fået en KitchenAid i
> julegave.

Du nævner ikke hvilken KichenAid maskine der er tale om. Der er jo flere
forskellige af slagsen.... den store køkkenmaskine, blender, saftpresser,
kaffemaskine, foodprocessor, håndmikser, brødrister m.fl.

> Men åbenbart er KitchenAid ikke så stort i Europa.

Hmmm...... fås selv her i det mørke jylland, hvor blandt andet Pot & Pande
isenkræmmer-kæden forhandler produkterne.

Men er det den store "køkkenmaskine" vi taler om, er jeg dog ret sikker på,
at der sælges
flere Kenwood end KitchenAid her i Jylland. Det skyldes måske, at man så får
mere end dobbelt så meget motorkraft til mindre end den halve pris.
Foretrækker man sammenhæng mellem pris og kvalitet (effekt) er Kenwood vist
det mest oplagte valg.

Min mors Kenwood ælter i øvrigt stadig gærdej - og den er over 30 år gammel.
Overvejer selv at købe en af slagsen, når jeg får mit nye køkken.

Mvh. Lisbeth

Fra : Scorpmoon

Dato : 26-12-02 20:14

Hva er forskellen på en food processor og en blender?

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 27-12-02 10:48

Inden I går totalt i selvsving, i jeres iver efter at pille KitchenAid ned,
vil jeg lige minde om hvad indlægget egenligt handlede om... Jeg
spurgte om der var nogen der kunne hjælpe mig med nogle brugbare links
til info om KitchenAid - altså underforstået henvendte jeg mig til folk
der havde erfaringer med KitchenAid og som er glade for dem - ikke til folk
der synes at dreje så voldsomt 'off-topic', at man næsten skulle tro de var
ansatte af Kenwood. Det er ved gud hverken interessant eller specielt
relevant, at jeres mødre har
gode erfaringer med Kenwoodmaskiner... Prøv lige at holde disciplinen! Og så
lige en ting mere: jeg fik min KitchenAid i julegave. Jeg ved ikke hvordan
det foregår hos jer - men i min omgangskreds er det normalt at man
værdsætter det man får...

Godt nytår!

Bjarke

Fra : Web . Woman

Dato : 27-12-02 15:29

> Inden I går totalt i selvsving, i jeres iver efter at pille KitchenAid
ned,

Inden DU går i selvsving, så læs lige de indlæg, der er kommet. Der er få
subejktive bemærkninger og en stribe helt konkrete og objektive
kendsgerninger.

* De subjektive vurderinger er:
En deltager i debatten mener, at din maskine er kønnere end Kenwood - en
anden (undertegnede) mener, at både KitchenAid og Kenwood er for grimme til
at stå fremme på køkkenbordet.

* Og så er der de faktuelle kendsgerninger:
En oplyser, at det er en fordel med Kenwoods plasticskål, hvis man hyppigt
anvender surdej - fordi surdej kan ødelægge en stålskål. Den oplysning er
jeg glad for at få.
Det er tillige anført, at skålen til Kenwood rummer mest.
Forskellene i motorkraft er markant til Kenwoods fordel.
Prisforskelle er markante - til Kenwoods fordel.

Hvilke af ovenstående oplysninger og vurderinger er det, der krænker dig så
voldsomt, at du ikke mener de burde være nævnt?

> Det er ved gud hverken interessant eller specielt
> relevant, at jeres mødre har
> gode erfaringer med Kenwoodmaskiner...

Det er da ved gud kanon-interessant, at flere kan fortælle om en
køkkenmaskine, at den kan ælte dej i over 30 år og stadig fungere perfekt.

> Prøv lige at holde disciplinen!

Det er helt legalt - tillige helt normalt - at et indlæg fører nye og helt
andre vinkler med sig.
Der er heller ingen regler, der dikterer, at der ikke må være sådan.

> Og så lige en ting mere: jeg fik min KitchenAid i julegave. Jeg ved ikke
hvordan
> det foregår hos jer - men i min omgangskreds er det normalt at man
> værdsætter det man får...

I min familie bytter vi, hvis vi ikke er tilfredse med gaverne. Og det er
der absolut ingen, der tager anstød af. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : torup bachmann

Dato : 27-12-02 19:37

"Web . Woman" <anaeitis_nospam @pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Forskellene i motorkraft er markant til Kenwoods fordel.
> Prisforskelle er markante - til Kenwoods fordel.

Hej
Hvor er det lige, at Bjarke spørger efter sammenligninger mellem Kenwood og
Kitchenaid. Som jeg læser hans indlæg er han hamrende ligeglad med Kenwood.
Han har fået en Kichenaid og vil gerne have links omkring denne.
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Web . Woman

Dato : 27-12-02 22:17

"torup bachmann" <vagntorupSLET@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det lige, at Bjarke spørger efter sammenligninger mellem Kenwood
og
> Kitchenaid.

At den ene spørger om link til en bestemt webside betyder jo ikke, at andre
ikke må tage tråden op og lade den udvikle sig i nye retninger. Vel?

> Som jeg læser hans indlæg er han hamrende ligeglad med Kenwood.

Sandsynligvis!

Men JEG - sikker også andre - er faktisk ret interesseret i at finde ud af,
hvilken maskine jeg med fordel kan investere i. Så jeg tjekker både den ene
og anden type, læser test diverse og hører gerne om folks erfaringer med den
ene og anden type.

Mvh. Lisbeth

Fra : torup bachmann

Dato : 27-12-02 23:36

> [...]
> ene og anden type.
>
> Mvh. Lisbeth
>
> Så start en tråd om det i stedet for at forstyrre Bjarkes!
MVH Rikke

Fra : Jørgen Hess

Dato : 27-12-02 23:53

> [...]
>
> I min familie bytter vi, hvis vi ikke er tilfredse med
gaverne. Og det er
> der absolut ingen, der tager anstød af. *S*

Altså: Der er hverken spurgt om moral omkring gavebytteri,
eller om sammenligning mellem forskellige maskiner. Da jeg
hverken har en Kenwood eller KitchenAid kan jeg kun med
forbløffelse se på at man overhovedet ikke læser
startindlægget. Det er simpelt hen goddag mand økseskaft.
Hvis nogen ved noget om andre websider omkring KitchenAid så
fortæl det. Det er faktisk essensen i starten af denne tråd.
Alt andet er uinteresant.

mvh
Jørgen

Fra : Web . Woman

Dato : 28-12-02 00:34

"Jørgen Hess" <joergen.h@ahvamail.dk> skrev i en meddelelse

> Altså: Der er hverken spurgt om moral omkring gavebytteri,

Faktisk er det ham, der kickstartede KitchenAid-snakken, der kom ind på,
hvordan man bør forholde sig til gaver man har fået *S*

> eller om sammenligning mellem forskellige maskiner.

I denne gruppe må det være OK at postulere, at det er dumt at kaste med
æbler, hvis man er et skrog.......

Ingen har heller bedt om at høre diverses meninger om, hvad der er tilladt
at mene og skrive om køkkenmaskiner! Det afholder ikke dig og andre fra at
kommer med jeres mening. Og det bør det så sandelig heller ikke...... det er
helt Ok at køre ud af andre spor - når blot de er relevante i gruppen.

Vil du brokke dig over, at folk afviger fra det oprindelige indlæg, ville
det være eksemplarisk, om du holdt dig til det oprindelige indlæg *S*

> Alt andet er uinteresant.

Jamen så springer du bare det uinteressante over, mens vi, der synes det er
spændende at udveksle meninger og viden om køkkenmaskiner fortsætter
debatten.

Mvh. Lisbeth