lækker grøn salat
Fra : Kitti Egevang

Dato : 25-12-02 23:09

Hej og glædelig jul.

Jeg søger en opskrift på en lækker grøn salat.
Skal serveres nytårsaften som tilbehør til oksesteg.
Har I nogle gode forslag, så det ikke bare bliver "den almindelige" ??
Den må gerne være farvestrålende!!

Kitti.

Fra : Mureren

Dato : 26-12-02 14:38

> Jeg søger en opskrift på en lækker grøn salat.
> Skal serveres nytårsaften som tilbehør til oksesteg.
> Har I nogle gode forslag, så det ikke bare bliver "den almindelige" ??
> Den må gerne være farvestrålende!!

Den er ikke specielt farvestrålende, men du kan måske selv finde på noget at
putte i.
Som udgangspunkt smager den fortræffeligt

Salaten vaskes og skæres i strimler. (undlad at købe den almindelige salat,
gå efter noget "eksotisk")

Bacon steges, og sættes derefter i ovnen (du kan også bare lade dem tørre)

Hak/skær baconen i mindre stykker

Pinjekerner ristes på panden (måske i baconfedtet, har ikke været prøvet
endnu !)

Soltørrede tranebær med orangesmag tilsættes (kan købes i Føtex)

Mureren

Fra : Padmé

Dato : 26-12-02 22:30

Et hit her i huset er en salat bestående af krølsalat, iceberg, rucola,
rødløg i både, persille, ristede pinjekerner eller macadamia nødder, halve
cherrytomater, bittesmå stykker agurk hvor indmaden er taget ud af og så
lidt citronsaft og salt og peber...

Padmé