Andet multimedie
bentjuul 3670
DTP-spørgsmål
Fra : Kim Thranborg

Dato : 25-12-02 22:30

Hej altvidende gruppe

Kan nogen komme med et tip omkring hvor jeg finder islandsk og færøsk ordbog
og orddeling til enten InDesign 2.0 eller PageMaker 6.5

Har søgt allevegne, men uden held...

Anyone... ?

Kim Thranborg
Projektleder
Bookpartner A/S
http://www.norhaven.dk/Default.asp?ID=247
kim@thranborg.dk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 26-12-02 00:02

Det tror jeg med ret stor sikkerhed jeg kan sige, at det finder du ikke. Jeg
har selv forsøgt nogle gange at finde færøsk og islandsk til PageMaker men
uden held. Det eneste Og man kan desværre heller ikke rigtig konvertere et
evt. dictionary fra et skriveprogram. Du er sikkert allerede bekendt med
http://www.worldlanguage.com/Products/267.htm Det samme gælder desværre for
de østeuropæiske sprog der også er elendigt repræsenteret med hensyn til
orddelingsprogrammer og ordbøger. Jeg har brugt oceaner af tid på at finde
noget til - især - FrameMaker, men også PageMaker, som jeg tidligere har
lavet absurde store mængder sats i.
Kh
Bjørn