Slet item i en listbox via en listview
Fra : DENNIS LARSEN

Dato : 06-03-01 22:04

Jeg har en listview med nogle item.
Jeg også listbox med de samme item i.
Alle disse ting er på samme form.

Mit sprøgsmål er så:

Jeg marker så nogle forskellige item i min listview, og trykker på en knap
og så,
skal den slette de samme item i min listbox.

Det skal lige siges at item 0 i min listbox = Item 0 i min listview.

Hvordan gør man lige det?

Nu har jeg selv puslet med det i et par dage. ( Med ingen held )

--

Hilsen
Dennis Larsen

ICQ: 65241472
Hjemmeside: http://hjem.get2net.dk/DennisLarsen - Virker ikke
E-Mail: larsen.dennis@get2net.dk

Fra : Thomas P

Dato : 07-03-01 07:46

Nemt nok...

procedure TForm1.ListView1Deletion(Sender: TObject; Item: TListItem);
begin
listbox1.Items.Delete(item.index);
end;

procedure TForm1.ListView1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if key = vk_delete then
listview1.Selected.Delete;
end;

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

DENNIS LARSEN <larsen.dennis@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ijcp6.310$Jj7.13168@news.get2net.dk...

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-03-01 10:25

Hej.
"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message
> [...]
> listbox1.Items.Delete(item.index);
> end;
>
> procedure TForm1.ListView1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;

Man bør vel skrive:
if (key = vk_delete) and assigned(listview1.Selected) then
for en god ordens skyld.

> listview1.Selected.Delete;
> end;

mvh