Saltning af fortov
Fra : Web . Woman

Dato : 25-12-02 17:54

Vejene sprøjtes med saltvand flere steder - for ikke at sprøjte for meget
salt og på overflødige steder, hvor bevoksning etc, kan tage skade.

Kan man med fordel bruge samme metode på sit fortov - altså bruge den grønne
vandkande fra haven til at vande fortovet med en saltvandsopløsning i stedet
for at håndsprede salt?

I hvilket forhold skal man i givet fald blande vand og salt?

Mvh. Lisbeth

Fra : Per H

Dato : 25-12-02 23:19

On Wed, 25 Dec 2002 17:54:06 +0100, "Web . Woman" <anaeitis_nospam
@pc.dk> skrev:

> [...]
>vandkande fra haven til at vande fortovet med en saltvandsopløsning i stedet

Der er forskel på saltning.. Noget bruges på veje hvor bilerne
maserer det ned og først der virker det efektivt.

Derfor ser man ofte at der kan være mere sne/is på fortove, netop
fordi der ikke altid er så meget trafik der.

Jeg tror derfor at du skal ofre det salt man køber i sække hos b.la
trælaster.

Vh Per

Godt nnytår

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-12-02 09:34

> [...]
grønne
> vandkande fra haven til at vande fortovet med en saltvandsopløsning i

Ja absolut.

> I hvilket forhold skal man i givet fald blande vand og salt?

Jeg bruger 1 kg salt til 20 liter vand til 400 m2.

Mvh Maria