mail.til sms
Fra : Anders Vesterby

Dato : 25-12-02 17:36

Hej

Nogen der kender en service, hvor man kan sende en mail til en sms? Evt. mod
betaling.

Anders

Fra : Fischer

Dato : 25-12-02 18:08

> Nogen der kender en service, hvor man kan sende en mail
> til en sms? Evt. mod betaling.

Det kommer lidt an på hvad du vil.
Er det til samme nummer - altså en slags E-mail alert?

I så fald kan du bruge Beskedrobot (www.besked-robot.dk) som man kan oprette
gratis på et TDC mobilnummer.
Du kan derfor gøre det på et TDC mobiltids-nummer, som koster 99,- i
"oprettelse" incl. første år. Herefter 50,- kr. om året for at holde det i
gang.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Anders Vesterby

Dato : 25-12-02 18:12

"Fischer" <express2002@get2net.dk> wrote in message

> Det kommer lidt an på hvad du vil.
> Er det til samme nummer - altså en slags E-mail alert?

Præcis

> [...]
> Du kan derfor gøre det på et TDC mobiltids-nummer, som koster 99,- i
> "oprettelse" incl. første år. Herefter 50,- kr. om året for at holde det i

Det har jeg set, men jeg vil gerne beholde min Telmore abb.

Anders

Fra : Fischer

Dato : 25-12-02 20:26

> Det har jeg set, men jeg vil gerne beholde min Telmore abb.

Jamen det kan du også godt.

Hvis du køber et TDC Mobiltid nummer og opretter Beskedrobot på dette, kan
du godt sende alert-SMS til et helt andet (f.eks. Telmore) nummer.
Altså du får en E-mail adresse der hedder:
detnyemobiltidnummer@besked-robot.dk og alle mails til dette kan du sende
som SMS til dit Telmore nummer.

Hvis du har lyst til at teste det, så send mig en mail med dit mobilnummer,
så må du godt låne min beskedrobot i et par dage.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 26-12-02 01:24

"Anders Vesterby" <vesterby@postby.dk> wrote:

[Beskedrobot]
> Det har jeg set, men jeg vil gerne beholde min Telmore abb.

Hvis du har fastnet-abonnement hos Tele Danmark mener jeg også du kan
oprette BeskedRobot ud fra det.

https://sslfsrv01.teledanmark.dk/robot/jsp/tilmelding.jsp står
"TDC Tele Danmark (BeskedSvar/BeskedService):
Er du TDC Tele Danmark abonnent (BeskedSvar/BeskedService), så bedes du
ringe til TDC Tele Danmark kunderådgivning på telefonnummer 80 80 80 10,
som vil være behjælpelig med at oprette dig som Besked-Robot bruger."

Jeg ved ikke lige om "BeskedSvar" følger med normale Tele
Danmark-fastnetabonnementer.

BeskedRobot er dog ikke kendt for at være voldsomt hurtig, der kan godt gå
op i mod en dag før beskederne kommer frem.

Fra : plh

Dato : 26-12-02 08:39

> Hvis du har fastnet-abonnement hos Tele Danmark mener jeg også du kan
> oprette BeskedRobot ud fra det.

Ja, det kan du

Per

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-12-02 19:25

Til Sonofon-kunder: xxxxxxxx@note.sonofon.dk
Til Telia-kunder: xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk

Til andre selskaber - kun mod betaling, se f.eks. http://www.smsnu.dk eller
http://www.mailsurf.com

--
Michael
GRATIS daglige vittigheder på din mobil

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-12-02 23:09

Hej

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote:

>Til Sonofon-kunder: xxxxxxxx@note.sonofon.dk
>Til Telia-kunder: xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk
>
>Til andre selskaber - kun mod betaling, se f.eks. http://www.smsnu.dk eller
>http://www.mailsurf.com

Det kan også stadig, omend lidt besværligt, lade sig gøre ganske gratis
via Orange, og der kan sendes til alle telefoner, uanset hvor disse har
abb. - Gå ind på www.myorange.dk ,eller på den gamle adresse:
www.besked.dk og opret dig som (gratis) webmail bruger, så fwd. du et
kopi at dine mail til denne konto, som du så opsætter at at videresende
til din telefon.

--
M.v.h. Ole®

Fra : David

Dato : 26-12-02 22:34

> [...]
> www.besked.dk og opret dig som (gratis) webmail bruger, så fwd. du et
> kopi at dine mail til denne konto, som du så opsætter at at videresende
Har nu forgæves ledt efter hvor man sætter det op... Hvor ?

mvh

David

Fra : Fischer

Dato : 27-12-02 08:06

> [...]
> (gratis) webmail bruger, så fwd. du et kopi at dine mail til
> denne konto, som du så opsætter at at videresende til din telefon.

Det er faktisk en fin gratis service.

Jeg ser dog et problem i følgende:

"Orange sætter grænse for hvor mange mails, du kan have i din mailbox.
Når din mailkonto overstiger de 10Mb, vil du ikke kunne modtage flere mails.
Så snart du har fået mailkontoen under 10Mb, kan du igen modtage nye mails."

Så for at holde denne service i luften, skal man jævnligt logge ind på siden
og slette sine mails - især hvis man ofte får lidt større mails.
Sk*** irriterende. Især fordi Oranges side IMHO ofte er ekstremt sløv.

Fra : Fischer

Dato : 27-12-02 17:10

> Det kan også stadig, omend lidt besværligt, lade sig gøre
> ganske gratis via Orange, og der kan sendes til alle telefoner,
> uanset hvor disse har abb. - Gå ind på www.myorange.dk

En anden ulempe ved MyOrange er at man blot får at vide at man har fået en
mail + subj.
Ved f.eks. Besked-robot får man også lidt af selve mail-teksten med, så man
ofte kan se om det er noget man straks skal reagere på.